Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

30.3.2007 23:30

Ride_to_live kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:Ymmärtääkseni sun tarvii käydä muutoskatsastamassa tuo niille 25kw tehoille, josta saat sitten uuden rekisteritodistuksen.


Vähän vaan ihmetyttää kun uusi pyörä on ostettu ja nimenomaan 25kW:na, ni miksei pyörä tule liikkeesta ulos niin, että ovat 25kW:ksi katsastaneet... :-P


Ei taida nykyään kelvata enää tuo todistus liikkeeltä vaan pitää käydä näyttämässä myös pyörää konttorilla niin sitten laittavat oikeat luvut paperiin. Perseestä, tiedän.

Muutoskatsastus suaritettu

3.4.2007 20:21

No tänään sain sitten muutoskatsastettua pyörän 25kW:ksi. Positiivisen lyhyellä varotusajalla :)

Oli kylläkin ihme säätämistä, kun Yamaha-centeristä saamassani tehonalennuspaperissa oli pyörän tyyppinumero vähän väärin ja paperissa lupasivat täyttää jotkin vanhentuneet päästömääräyset... Reilun puoli tuntia katsastusmies tutkiskeli direktiivejä ja sanoi sitten vaan: "No joo, tehdään tää nyt vaan kuitenkin näin." :D

7.4.2007 12:18

En nyt jaksa näitä 13 sivua selailla niin kysympä sitten, että kummmasta saa pahemmat sanktiot?
Jos ajaa pyörällä joka on täysitehoinen (600cc) ja itsellä on kortti joka oikeuttaa ajamaan 25kw pyörää vaiko sitten se, että rekisteröi pyörän 25kw ja ottaa kurit irti ja ajaa täysitehoisena? Toivottavasti edes joku ymmärsi mitä tarkoitan :P

7.4.2007 12:32

Osaako joku heittää lonkalta mitä maksaa Kawasaki 636:een kurisarja? Olis yks käytetty kiikarissa ja kortti ei riitä vasta kun tohon ***keleen 25 kilowattiin. Toimiiko samoin ku suzukilla et vaan eri boxi säätelemään ruiskua?

E: Vuosimalli siis '03

7.4.2007 15:50

Paappis kirjoitti:Osaako joku heittää lonkalta mitä maksaa Kawasaki 636:een kurisarja? Olis yks käytetty kiikarissa ja kortti ei riitä vasta kun tohon ***keleen 25 kilowattiin. Toimiiko samoin ku suzukilla et vaan eri boxi säätelemään ruiskua?

E: Vuosimalli siis '03


Menee varmaankin samalla tavalla kuin Z750 eli kaasua rajoitetaan, maksaa se osa n. 70¤.

7.4.2007 16:12

75¤ maksaa osat ja siihen työt päälle. Itellä tuli maksamaan ~155¤ + katsastus.

7.4.2007 16:14

OK. Hemmetin pyhät. Tiistaina vast pääsee Bike Worldista kysymään/tilaamaan ja tekis mieli jo maanantaina hakee pyörä kotiin, mutta ei tosiaan uskalla jos se kuristus onkin hankala tehä, tai rekisteriotteeseen tulee jotain huonoa merkintää..Perkuleen 25kW

7.4.2007 16:24

Kuristus on erittäin helppo tehä, mut senhän pitää tosiaan olla Kawasakin merkkihuoltamossa tehty. Palikat mitä ne sinne laittaa on ton näköset --> http://reimar.freeserverhost.com/Ninja/Kurit_.JPG

7.4.2007 16:31

Linkkis vie tommoselle paikalle http://www.100webspace.com/

Katoin sun galleriasta ja siin oli joku kuva jonkun laitteen kureista. Mahtoko olla sama. Tuleekohan rekisteriotteeseen se merkintä että kaasukahvasta rajoitutettu?

7.4.2007 16:43

Jahas, se ei sit toimi. Mut sama kuva se on. Otteeseen tulee erikoisehtoihin, että kaasukahvan avautumiskulma rajoitettuna on 22,7°. Pitäis joku patentti keksiä miten sais kaasukahvan nopeesti kuriin, jos sattuu semmonen tilanne tulemaan ;)

7.4.2007 18:17

Sitä mäkin tässä miettisin mut ei nyt oikeen hätäseen mitään keksi kun ei oo nähny miten homma toimii. Kiitos ku kerroit. Nyt pääsee varmaan sitte jo pyhien aikana hakee pyörää (toivottavasti) eikä tarvii elää epätiedossa :)

9.4.2007 18:12

Anteeks nyt kauheesti kun kysyn mutta en jaksa lukea kaikkia 14 sivua. Onko kenelläkään tietoa miten esim. vuosien 88-94 600cc cbr:ät kuristetaan? Olen ajatellut hankkia kysenlaisen pyörän jonkin ajan kuluttua. Paljonko sellainen kuristettuna kulkee? Koska täystehoinen vm. -97 kulkee 14-58 välityksillä 182 km/h ( http://www.stuntmania.net/cbr.php ). Rekisteröisi 25 kw:ksi, ottas kurit pois ja laittas yli lyhkäset välit niin mistäs kukaan tietäs ilman pyörän purkamista ;). Tää oli sit vaan ehdotus ja viaton kysymys. Ois mukava jos vastaisitte.

9.4.2007 21:28

Se hoituu niin, että ellei valmiita e-hyväksyttyjä kuripalikoita löydy, täytyy sun viedä se pärrä liikkeeseen, missä ne ensin dynottaa tt:nä pyörän ja sitten toisen kerran kuristettuna. Kuristuksen liike joutuu tekeen kaasun liikettä rajoittamalla, jolloin lappuun kirjotetaan kuristeen sijainti ja kaasukahvan kääntymisaste. Jos käyttää muuta kuristustapaa täytyy suorittaa päästömittaus.

10.4.2007 17:29

Tämmösen vastauksen sain ku kysäsin syksyllä :D

(KUUSAMON POLIISILAITOS):
Xxxxxxxxx Xxx X KUUSAMO (11.9.2006 10:25):

palaute (11.9.2006 8:45):
>(KUUSAMON POLIISILAITOS):
>0451102817@netti.fi (9.9.2006 14:44):
>>Yksinkertaisesti mitä seuraa jos ajaa pikku-a kortilla yli 25kW tehoista pyörää?

>

Kysymyksessä kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta eli kansanomaisemmin

kortitta ajo ja seuraamuksena sakot, perustapauksessa 20 päiväsakkoa
(kokonaissakko riippuu tuloista). Lisäksi "pikku a-kortin" osalta määrätään
ajokieltoa enintään 6 kk.


Lisäksi tulee muistaa, että kortitta ajo estää tekopäivästä vuodeksi eteenpäin ajokorttiluvan myöntämisen eli saattaa siirtää vuodella seuraavan kortin saantia.

niin

11.4.2007 1:59

Seuraavaksi voisit kysyä että tilastollisesti kuinka monta tälläistä tapausta on koko suomessa vuoden aikana? että väliluokankortilla on ajettu isompaa pyörää. Onko vastaus tuo kaikkien uumoileva, pyöreä NOLLA