Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.6.2009 20:20

Juu nuo keinuvipujen laakerit tuntuvat ainakin ihan hyviltä.

Toivottavasti vika löytyi, otin nokka-akselin irti ja huomasin että tuo automaattinen puolipuristin hölskyi aika paljon, ja sen "alla" olevan pienen jousen pituus oli minimi rajallaan. Pitää huomenna käydä kaupassa vertaamassa uuteen / uusimassa tuo jousi.

2.6.2009 20:36

Nyt meni sitten ihmeelliseksi, kävin näyttämässä tuota puolipuristinta racing bikessä ja totesivat, että on kunnossa. Uusin kuitenkin automaattisen puolipuristimen alla olevan jousen (vanha ehkä hieman kuoleentunut).

Nyt kun laitoin pyörän kasaan niin vanha ääni (ilmeisesti) kadonnut, tai en ainakana korvalla erottanut. Mutta nyt tuo automaattinen puolipuristin kilkattaa satunnaisesti tyhjäkäynnillä (silloin tällöin kilahtaa).

Tuosta kilkattamisestahan ei sinänsä ole haittaa? Tai tuonhan pitäisi juuri noin toimiakkin, kun moottori pyörii hitaasti niin raottaa pakokanavaa jotta jaksaa pyöriä, tuo vaa nyt toimii aika paljon ylempänä kuin tarvitsisi.

Toinen mitä mietin että mistäköhän johtuu? Tuon Nokka-akselin pystyi kokoamaan vain yhdellä tavalla, jolla kokosinkin sen, vai voiko sen jotenkin kämmätä? Voiko Nokka-akselin päähän tulevan pultin, joka siis pitää nokkaketjun rattaan kiinni nokka-akselissa, momentti vaikuttaa tuohon? Muistaakseni jossain korjausoppassa luki, että jos tuo pultti on liian kireällä tai liian löysällä niin voi aiheuttaa sen ettei tuo puolipuristin toimi? En usko että tuo pelkkä jousen vaihtaminen aiheutti tuon, sillä vanhan ja uuden välillä ei ollut mitään radikaalia eroa.

14.6.2009 17:25

Miksi sport kyykyt kiertää niin pirusti? Mitä eroa enduroon? Enemmän pyttyjä tekee sen?
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 8.7.2009 11:37, muokattu yhteensä 1 kerran

14.6.2009 19:06

:'( kirjoitti:Miksi sport kyykyt kiertää niin pirusti? Mitä eroa enduroon? Enemmän pyttyjä tekee sen?

iskunpituus.

16.6.2009 19:40

En tiedä tuliko tämä oikeeseen paikkaan, mutta nyt olisi pienimuotoinen ongelma...
Olis tarvetta magneeton ulosvetäjälle, eikä mistään tahdo löytyä eli pyörän malli on 640 ja kone tuo LC4 '03 (high flow kannella).
Jos jollain olisi tässä Turun lähistöllä tuollasta ulosvetäjää, niin olisin kiitollinen jos voisi lainata vaikka pientä korvausta vastaan. Eli magneetossa on M33x1,5 ulkokierre.
Lähes kaikki liikkeet on kierretty läpitte, eikä mistään löydy ja on vielä loppu KTM:än keskusvarastoltakin... eikä huvittais ulkomailta tilata just nyt.

29.6.2009 19:31

-
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 8.7.2009 11:37, muokattu yhteensä 2 kertaa

29.6.2009 20:18

mor tarvis tietoja tollasesta smc 660 -03 että minkälaiset huoltovälit ja mitä millonki pitää tehä? minkälainen bensa kulutus on? mitä tulisi tarkistaa +10000 ajetusta pelistä jos käyn kattomassa. sellasta pientä pitäs tietää ku oon aika tietämätön näistä isommista 4t smotoista.

30.6.2009 8:56

bensaa ei syö ku 4-6l satasella, öllet kantsii vaihtaa jonku 3k välein ja venttiilit tsekata siinä samalla. eipä noissa sen ihmeempää.

ja asiaan:

onkos kukaan törmännyt ennen vastaavaan ongelmaan? nimeltä tasapainotus-akseli, meikällä on 6k ajettu kone jossa tasapainotusakselista lohkesi 1cm x 3cm pala irti ja jäi kampiakselin sekä tasapainotusakselin rattaiden väliin ja jymäytti koko padan jumiin, koko tasapainotusakseli näyttää olevan venynyt halkaisialtaan leveämmäksi ja raapinut myös lohkoon vähän naarmuja. ihan selvä valmistusvikahan tuo on, pitää ottaa selvää josko ktm tehdas tulisi yhtään vastaan.

30.6.2009 18:20

onko mitään männän vaihto väliä tai muuta isompaa huoltoa näihin millo eessä sitte?

30.6.2009 20:25

xibit kirjoitti:onko mitään männän vaihto väliä tai muuta isompaa huoltoa näihin millo eessä sitte?


Oliskohan se männänvaihto ollu 15tkm paikkeilla suositeltava ja kampuran(kiertokangen alapäänlaakerin) vaihto 30tkm.

On siitä aikaa kun tuota lc4 kotarin manuaalia silmäilin.

30.6.2009 23:10

se tollasilla kilometreillä vielä mikskään mee, toi mikää 2t ole.

30.6.2009 23:24

snuarrow kirjoitti:se tollasilla kilometreillä vielä mikskään mee, toi mikää 2t ole.


Niin, mutta eihän tuo mikään 350 xt ole. Tuo kiertokangen alapäänlaakeri on hieman kovemmilla rasituksilla sentakia tuota veivihommaa suositellaan 30.Tosin intissä kun noita pelejä viikon huolsin, niin kyllä noi koneet kestää aikamoista rääkkiä.

3.7.2009 10:12

Onkohan joku koneen laakeri paskana, koska täysiä kiihdyttäessä kuuluu 0,5-1 sekunnin välein vaihtelevasti pientä sirinää? Kuulostaa samalta kun laakeri pyörisi pesässään.
Pitäiskö viedä huoltoon? :( 6tkm ajettu. Ja onkos toi Team Örthen kohtuuhintainen huoltamaan?

En usko että jokin vain resonoi tärinään, koska paikoilteen kierrätettäessä en kuule sitä, eikä sitä ääntä oo ennenkään kuulunut.

EDIT: Voiko 6tkm ajettu nokkaketju katketa kohta kun kiristysvaraa on enää 3 pykälää?
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 22.7.2009 7:59, muokattu yhteensä 1 kerran

21.7.2009 1:02

Onko hyvä pyörä tollanen 690 smc? Minkämoiset huoltovälit, eli mitä pitää tehdä missäkin kilometrimääräs?

22.7.2009 17:32

paljo tollasesta 640 lc4 kotarista löytyy löylyä takarenkaalta? 50-55hp? ja paljo on kuivapaino suunnileen? tarvis pikasta tietoa :)