9.7.2009 13:29
9.7.2009 13:57
10.7.2009 12:06
11.7.2009 22:13
11.7.2009 23:21
12.7.2009 2:44
turhake kirjoitti:Kertovat että pyörä on turvallista käynnistää vaihteen ollessa silmässä.
Eli jos ne olisivat kytkettynä, pyörää ei saisi käyntiin vaihde päällä ilman että kytkintä painaisi.
PS: omastani irrottelin samaiset johdot kun alkoi olla tangossa ruuhkaa. Ei haittaa toimintaa.
13.7.2009 10:15
maantiesika kirjoitti:Taisit kysyä tuota samaa asiaa tuolla toisella voorumilla? Ihmettelen hiukan miksi haluat hakea eri seoksia nimenomaan pilot-ruuveilla joita ne mainitsemasi seosruuvit siellä kaasuttimien sakkakupin lähimaastossa ovat, koskapa tyhjäkäyntipiirin avaaminen voi vaikuttaa (en tiedä mutta mututuntuma sanoo niin) myös alipainemittaukseen, eivätkä kaasuttimet olisi näin enää 100% vertailukelpoisia. Näet pilot piirin kautta tulee pytylle mahd. muutakin kuin pelkkää bensaa…
Jos katsot tuota asiaa virman isosta kirjasta, todennäköisimmin kaasuttimien neulat ovat siellä eri koloissa keski- ja laitapytyille, kuin myös pääsuuttimet. Tässä virityksessä on huomattavasti enemmän järkeä, koska piiri tulee suoraan sakkakupista ja sieltä imetään pelkkää löpöä.
Eli itse laittaisin kaikki pilotit täsmälleen samalla avauksella.
Ja moottoripyörän kaasuttimessa pilot-ruuvin avaaminen lisää polttoainetta, ei pienennä kuten esim. 50 kuutioisissa mopottimissa, joissa kyseessä on niinkun lisäilmaruuvi.
14.7.2009 21:25
Tero-75 kirjoitti:turhake kirjoitti:Kertovat että pyörä on turvallista käynnistää vaihteen ollessa silmässä.
Eli jos ne olisivat kytkettynä, pyörää ei saisi käyntiin vaihde päällä ilman että kytkintä painaisi.
PS: omastani irrottelin samaiset johdot kun alkoi olla tangossa ruuhkaa. Ei haittaa toimintaa.
Kiitos vastauksesta.
Mulla on jossain matkan varrella nähtävästi kytkinkahva vaihtunut, siinä kun ei ole paikkaakaan noille johdoille.
Pistää harkitsemaan josko hommaisi oikeanlaisen kahvan tilalle. Ärsyttää kun joskus menee sammuttamaan pyörän, ja sit yrität taas kiireessä tempoa sitä vapaata päälle.
14.7.2009 23:24
16.7.2009 8:12
16.7.2009 15:22
16.7.2009 15:59
samba2 kirjoitti:Tuossa on aina ilmennyt pientä paukkumista moottorijarruttamisen yhteydessä, sekä ärsyttävää nykimista pienissä nopeuksissa (tasakaasulla jos haluaa yrittää ajaa). Sain ongelmaa jo hieman parempaan suuntaan, kun vanhan seosruuvin sain irti 1 kaasarista. (pystyin siis säätämään myös 1 kaasarin seosruuvia), mutta niin merkittävää parannusta en loppujen lopuksi saanut aikaan.
Suottaapi siis olla, että tuossa on väärän kokoiset suuttimet tai jotain vastaavaa, kun vanha omistaja siihen sliparinkin on vaihtanut. Mutta pitemmittä puheitta ajattelin jättää asian sikseen, koska olen jo oppinut elämään tämän nykimisen kanssa. Ei siis muuta kuin kovaa ajoa !
samba2 kirjoitti:Sanokaas asiantuintijoina, että kannatteekos alkaa väänteleen mitään. Laitoin 2,5 kierrosta kaikki seosruuvit auki ja synkkasin. Ihan jees kävi, mutta ajossa huomas että käy hieman rikkaalla. Väänsin kaikkia 1/2 kierrosta aukipäin, täten kaikki ovet auki 3 kierrosta. Parani hieman, mutta vielä hitusen röpöttää. Huomaa alamäessä jos yrittää ajaa todella pienellä kaasulla tai tasasella yrittää pienellä nopeuksella ajella niin aaltoilee sillee ikävästi.
Siis: Mitä kannattaisi yrittää säätää, että tuon pienen röpötyksen saisi poijes.
Neuloja nostaa/laskea tai jotain vastaavaa mikä vaikuttaa kaasua vääntäessä heti alussa.
Ja kun kuuntelee sitä röpötystä niin se ei ole ihan tasasta vaan röp,röp,vmm.vmm,röp,röp,vmm,vmm jne... Eli pitäisi siis säätää vain kahta neulaa, jos niitä nyt sitten edes tarvii säätää D:.
Voi voi, taidan minä olla liian perfektionisti tämän asian suhteen.
zero8 kirjoitti:Että onko kellään ollut vastaavaa tai jotain vinkkiä heittää mistä vikaa etsiä?! Pitäisiköhän tarkastaa hatut irroittamalla tuleeko joka tulpan päähän varmasti kipinä? Näinköhän on pyörälle tervettä ajaa illalla 70km matka takaisin kotia 3:lla pytyllä?
Edit: "Loppukesästä 2005 oikutelleeseen alipainebensahanaan (tyyppivika..) asensin stormilta tilaaman CBR1000:n korjaussarjan" vähän googlasin ja löysin tuommoisen tekstin jonkun hepun -92 cbr-tarinasta. Voisiko vika piiletä tuossa? Tankissa näkyy ruostetta, varmaan hyvä olisi pestä/puhdistaa..
17.7.2009 15:24
maantiesika kirjoitti:Paukkuminen moottorijarrutuksessa viittaa laihaan seokseen, jota voi korjata pilot-ruuveja avaamalla, koska silloin läpät ovat kokonaan kiinni. Toisaalta pieni pauke kuuluu asiaan riippuen kuinka korkealta alas moottorijarrulla vedättää. Taas nykiminen tai aaltoilu tasa- ja osakaasulla hiljaisissa nopeuksissa olettaen nyt että kaasuttimet ovat synkroonissa viittaisi rikkaaseen seokseen, joka on korjattavissa laskemalla neuloja esim. puolikkaan pykälän alaspäin. Suuttimia tuskin tarvitsee lähteä tässä vaiheessa vaihtamaan, koska käytös on osakaasulla. Jos taas booaa myös tuppi auki isommilla kierroksilla ja enemmän viileällä kelillä, niin sitten voi olla syytä suurentaa pääsuutinta 2-4 numeroa. Vaan jos muuten kulutuksen puolesta ok, eikä vaihtele rajusti kelistä riippuen, luulisi olevan ok.
Synkronihommissa huomattava että venttiilin säätö pitää olla ensin tehtynä ettei vaikuta mittaustulokseen.
Otit sitten pilottia auki päin vaikka jo valmiiksi rikkaalla? Huomaa että piloteilla säädetään lähinnä tyhjäkäynti kohdalleen, ei muuta. Ajossa ja nimenomaan hitaassa lisäsäädöt tehdään neuloilla. Kokeileppas laittaa ne pilotit takaisin 2,5 kierrosta, ja laske sitten kaikkia neuloja puolikkaalla säädöllä josko paranisi.
22.7.2009 12:54
22.7.2009 19:08