Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

10.4.2009 20:13

Nyt pärähti vanha 600 LC4 käyntiin kun kiinni pistettiin 38mm Mikuni sen vakion 42 delorton (UUDEN!!) tilalle.. Jos joku ostaa vanhaa LC4 .. Ostakaa samalla toinen kaasari. Suosittelen jotain muutakun delorttoa ja jos viellä mahollista niin kiihytyspumpun kanssa..

Mutta nytten ei toimi kytkin ja tarviis saaha räjähdyskuvat LC4 kytkimestä, jollakin linkkiä? pistäkää tänne päin.

16.4.2009 19:13

Tulta löytyy joku http://www.ktmcycles.com/manuals/2002/E ... 320867.PDF

19.4.2009 13:50

Onkos se iha normaalia näissä, että kun lähtee isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla kiihdyttää niin pyörä tavallaan "hypyttää"?

19.4.2009 14:32

Jarzka kirjoitti:Onkos se iha normaalia näissä, että kun lähtee isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla kiihdyttää niin pyörä tavallaan "hypyttää"?

kyllä on.

21.4.2009 20:56

Joo itellä ei ainakaa toi smc tykkää yhtää, jos ajat väärillä kierroksilla. tuntee heti ku tärisee ni pitää laittaa pienempää, koska sit ku täristää ni kuluu ja ku kuluu ni tulee tilipussi taas kevyemmäks

23.4.2009 21:01

Pistin ite vähä lyhyemmät välit nii parani kummasti.

11.5.2009 20:58

Noniin, elikkäs lueskelin tätä etsiessäni vastauksia mutta en löytänyt suoraa vastausta minun kysymykseen. Eli voisiko joku joka tietää asiasta paremmin kertoa mitä eroa on SMC 625cc ja 660cc?
Ymmärtääkseni 660cc painaa vähemmän ja siinä ei ole neitinappia? Olin myös kuulevani että 660cc olisi hieman enemmän tehoa? Eli voisiko joku myös kertoa että kumpaa suosittelisi katukäyttöön? Polkeminen ei haittaa eli sähköstartin takia en 625cc:tä valitse. Haitta ja hyötypuolia pyörissä?

(Pahoittelen jos en huomannut että joku onkin jo vastannu tähän aikaisemmin)

11.5.2009 22:06

Jep, eli niinku ite jo sanoit, 660 ei oo nappikäynnistystä. Lisäks siinä ei oo akkua eikä virtalukko vakiona. Muuten ne on pitkälti samaa pyörää (tietenki koneessa ja sähköissä pienet erot).

Kadulle se on melkeinpä samase kumman valitsee, 660 on vähä enempi tehoo (senkin jo itse totesit :D )

Hyviä puolia on mm. (kumpaankin):
+huoltovälit
+bensankulutus
+tehot (jokainen omaa mieltä tietenkin)

jos huonoja alkaa hakeen, nii
-käyntitärinä vakiona (joitain haittaa, joitain ei)
-ohjekirjaa lainaten "Liian pitkät keulimiset voivat vahingoittaa moottoria" :D

17.5.2009 13:10

Pitäskö mun tarkistaa kytkinlevyt vai vaihteiston rattaat, kun vahteisto on vähän jäykkä pienissä nopeuksissa? Öljyt vaihettu 200 km sitten, mutta kone on ollut kovemmassa rääkissä kuin mitä se olisi ajettaessa radalla kisaa :D

18.5.2009 15:12

Varmaan molempi parempi.... :D

18.5.2009 16:46

Joo, se ei siis oo normaalia tuo vaihteiston jäykkyys pienissä nopeuksissa?

Onko etuiskarien stefojen vaihto iso homma?

19.5.2009 2:34

Mulla on ainakin vaihteet ihan samantuntuset vauhdista riippumatta..... millasta rääkkiä oot sitte mopolle antanu.? stefojen vaihto on työnä yksinkertanen homma.. aikaa siihen menee about 30min-1h riippuen asennus kaljojen määrästä ja niiden juonti nopeudesta :D nykysen pyörän en oo keulaan koskenu kertaakaan.. toimunu wb ihan moitteettomasti vaikka sekin aikamoista kurmuutusta saanut tässä vajaan vuoden aikana. Nyt tämä kotaristi on sen verran väsynyt ja vittuuntunut että painuu nukkumaan.. adios 8)

19.5.2009 10:00

Kaverit sanoo että niiden pyörissä on samanlainen ongelma vaihteistossa ja ollut uudesta asti. Sulla on taitaa olla tuo LC4 kone mikä on vähän erilainen. Mutta jotenkin tuntuu että vaihde vaihtui helpommin ennen.. Vois noi kytkinlevyt tarkistaa 300km päästä samalla kun vaihdan öljyt+putsarit.. Pitää säästellä kallista öljyä, mut en mä sentään takasin rupee niitä laittamaan :lol:

Iskareissa pitäis kuulemma vaihtaa öljyt 30 tunnin välein offroad käytössä. Ajettu 120h eikä koskaan vaihdettu. Putsasin ton stefan hiekasta ja katon vieläkö vuotaa.

Mistähän johtuu että etupyörästä kuuluu ääntä (samanlainen ääni kuin joku vaijeri osuis kumiin)? Vissiin vanteiden laakerit pitäis tarkistaa?

Koko ajan saa räplätä 8)

20.5.2009 2:04

No eipä noi iskarit tollasessa kaupunki räppäilyssä koville joudu.... vaihetaa sit ko vuotaa :D
nopeusmittarin anturi härpäke systeemi voi kans pitää sellasta ääntä?? mut kandee ne laakeritkin siin samal kattoa... jos ei etu rengas "lonksu" ja pyörii ihan normaalisti niin tuskin ainakaan mitänä hälyttävää siellä suunnalla on... tosin vittumainen tilanne jos laakeri hirttää ajossa kiinni :D joo on Lc4 motilla. Ainahan näitä saa räpeltää.. vaikka ei mitään vikaa oliskaan..

20.5.2009 8:23

Joo tuli mieleen samanlainen ääni kun oli joskus mopossa nopeusmittarin anturissa vikaa, pitääpi tarkistaa se.
Kyllä mulla eturengas vähän vispaa kun edellinen omistaja on ryssiny niin että vanteen kehä on vähän kiero :lol: Mutta se on niin vähäistä ettei haittaa.
1. Pitäiskö muuten viedä pinnojen kiristykseen tai johkin kun kehä ei oo suora..? Siis lähinnä meinasin että eikös niistä jokin löysty ja osa kiristy kun kehä muuttaa asentoa? Tuskin edellinen omistaja on niitä käynyt kiristämässä, en usko että on huoltanut mitenkään koko pyörää :roll:

2. Mun pitäis vissiin vaihtaa nokkaketju kun kiristysvaraa on enää 3 hammasta? Mitä muuta kuin nokkaketju ja jäähynestettä pitäis samalla ostaa? Joutuuko koneen tiivisteet uusimaan kun sitä availen?

Kiitos Omega89:lle tarkistusohjeesta.