Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

11.6.2013 21:20

Hei

Thundercatti vuotaa koneöljyä. Kun koneen käyttää lämpimäksi, niin paikansin vuotopaikaksi öljynsuodattimen "kanta" tai "jalka". Ei siis itse öljynsuodatin, vaan se missä se on kiinni.

Muilla samaa ongelmaa ollut, miten toimitte? En viittis lähtee millää kemiallisella metalliliimalla leikkimään. Onko siellä kannassa joku tiiviste?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

14.6.2013 21:17

Olisko voinut jäädä vanha tiiviste paikoilleen ja sen takia vuotaa?
Olitko sitä ennen juuri vaihtanut öljyt ja suodattimen?
Oma fzs 600 on kyllä hyvin pitänyt öljyt koneessa suodattimien vaihtojen yhteydessä,siinähän on sama kone mutta hiukan alemmilla kierroksilla maksimi tehot.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

16.6.2013 18:29

tate66 kirjoitti:Olisko voinut jäädä vanha tiiviste paikoilleen ja sen takia vuotaa?
Olitko sitä ennen juuri vaihtanut öljyt ja suodattimen?
Oma fzs 600 on kyllä hyvin pitänyt öljyt koneessa suodattimien vaihtojen yhteydessä,siinähän on sama kone mutta hiukan alemmilla kierroksilla maksimi tehot.


Ei jäänyt. Ja siis, huom. suodatin ei vuoda pisaraakaan, vaan lohkon ja öljynsuodattimen jalan välistä (jalka on siis se murikka missä öljynsuodatin kiinni). Öljyt vaihtanu alkukesästä, ongelma oli sitä ennen.

Soitin paikalliseen liikkeeseen, ja sanoi että siellä on o-rengastiiviste. Joten diagnoosi saatu. Nyt vain pitäisi korjata ja katsoa, poistuuko ongelma. Vähän mietityttää ottaa pois tuota öljynsuodattimen jalkaa, sinnehän menee nesteletkukin, täytyykö ottaa erityisesti jotain huomioon?

"musta tuntuu"-vastaukset sallittakoon myös :)

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

16.6.2013 19:31

stumpe kirjoitti:
tate66 kirjoitti:Olisko voinut jäädä vanha tiiviste paikoilleen ja sen takia vuotaa?
Olitko sitä ennen juuri vaihtanut öljyt ja suodattimen?
Oma fzs 600 on kyllä hyvin pitänyt öljyt koneessa suodattimien vaihtojen yhteydessä,siinähän on sama kone mutta hiukan alemmilla kierroksilla maksimi tehot.


Ei jäänyt. Ja siis, huom. suodatin ei vuoda pisaraakaan, vaan lohkon ja öljynsuodattimen jalan välistä (jalka on siis se murikka missä öljynsuodatin kiinni). Öljyt vaihtanu alkukesästä, ongelma oli sitä ennen.

Soitin paikalliseen liikkeeseen, ja sanoi että siellä on o-rengastiiviste. Joten diagnoosi saatu. Nyt vain pitäisi korjata ja katsoa, poistuuko ongelma. Vähän mietityttää ottaa pois tuota öljynsuodattimen jalkaa, sinnehän menee nesteletkukin, täytyykö ottaa erityisesti jotain huomioon?

"musta tuntuu"-vastaukset sallittakoon myös :)

http://www.yamahamotorsports.com/partvi ... _-_1998%29

Tuossa on kuva jos auttaa yhtään.

Ei siis suoranaisesti suodattimen jalka vaan öljynjäähdytin.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

17.6.2013 6:47

Ei kait tuossa ole muuta huomioitavaa kun oikeat momentit paikoilleen laitossa ja että uutta laittaessa pinnat on puhtaat..
Öljyt tuleekin samalla vaihdettua

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

18.6.2013 0:44

kertokaa joku viisas että mihin päin säätää tuota kaasutinta ku painaa kaasun tyhjäkäynniltä pohjaa booaa samantien ja sammuu siihen mutta pikkuhiljaa painaa niin ottaa ihan ok kierroksia mutta yläkierrokset pätkii eikä tunnu ottavan kaikkea irti

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

23.6.2013 21:45

Yamaha FZR 1000:sta hajos bensapumppu, meinasin näin ensihätään käydä hakemassa uuden biltema/motonet osastolta..

Eli motonetissä on sähkönen pumppu missä lukee "max. paine 0,3-0,5bar. Ei sovellu moottoripyörä käyttöön liian suuren paineen takia".

Ja biltemassa on kaks pumppua joista toisen max paine on 0,1bar ja toisen 0,27-0,4bar. Eiks tää jälkimmäinen oo aika lähelle tuota motonetin pumppua? :roll:

Kun nimittäin ebaysta selasin fazerin pumppua niin löyty just 0,27-0,38bar pumppuja. Eli pitäiskö nyt ostaa tuo bilteman 0,27-0,4bar? :eek:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

24.6.2013 8:37

Joo eiköhän toi 0,27-0,4 aja saman asian.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

25.6.2013 15:18

Pitäis päästä ilmanputsariin käsiksi 2001 R6:ssa. Tätä varten on tietysti nostettava tankki ylös. Tässä on vain semmonen homma että tankin päälle on kivasti kiinnitetty ohjausiskari. Uskaltaako sen tuosta nuin vaan purkaa ja laittaa takas kun ilmanputsari vaihdettu? Vai joutuuko sitä säätämään sen jälkeen jollain ammattilaisella?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

25.6.2013 18:31

maximus1 kirjoitti:Pitäis päästä ilmanputsariin käsiksi 2001 R6:ssa. Tätä varten on tietysti nostettava tankki ylös. Tässä on vain semmonen homma että tankin päälle on kivasti kiinnitetty ohjausiskari. Uskaltaako sen tuosta nuin vaan purkaa ja laittaa takas kun ilmanputsari vaihdettu? Vai joutuuko sitä säätämään sen jälkeen jollain ammattilaisella?

Ota rauhassa irti, älä rupea kuitenkaan availemaan

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

25.6.2013 21:11

JP_89 kirjoitti:
maximus1 kirjoitti:Pitäis päästä ilmanputsariin käsiksi 2001 R6:ssa. Tätä varten on tietysti nostettava tankki ylös. Tässä on vain semmonen homma että tankin päälle on kivasti kiinnitetty ohjausiskari. Uskaltaako sen tuosta nuin vaan purkaa ja laittaa takas kun ilmanputsari vaihdettu? Vai joutuuko sitä säätämään sen jälkeen jollain ammattilaisella?

Ota rauhassa irti, älä rupea kuitenkaan availemaan



Niin mutta siis toi ohjausiskari on kiinni niissä samoissa pulteissa millä tankki on rungossa kiinni. Ja että pääsen niihin pultteihin, minun täytyy irroittaa tuo ohjausiskarin "keskipultti" mikä tossa törröttää yksinään.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

25.6.2013 22:16

maximus1 kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
maximus1 kirjoitti:Pitäis päästä ilmanputsariin käsiksi 2001 R6:ssa. Tätä varten on tietysti nostettava tankki ylös. Tässä on vain semmonen homma että tankin päälle on kivasti kiinnitetty ohjausiskari. Uskaltaako sen tuosta nuin vaan purkaa ja laittaa takas kun ilmanputsari vaihdettu? Vai joutuuko sitä säätämään sen jälkeen jollain ammattilaisella?

Ota rauhassa irti, älä rupea kuitenkaan availemaan



Niin mutta siis toi ohjausiskari on kiinni niissä samoissa pulteissa millä tankki on rungossa kiinni. Ja että pääsen niihin pultteihin, minun täytyy irroittaa tuo ohjausiskarin "keskipultti" mikä tossa törröttää yksinään.

Minkä merkkinen iskari kyseessä? Yleensä kyllä kiinnutyspultit voi irrottaa ilman että iskari purkaantuu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.6.2013 1:49

JP_89 kirjoitti:
maximus1 kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
maximus1 kirjoitti:Pitäis päästä ilmanputsariin käsiksi 2001 R6:ssa. Tätä varten on tietysti nostettava tankki ylös. Tässä on vain semmonen homma että tankin päälle on kivasti kiinnitetty ohjausiskari. Uskaltaako sen tuosta nuin vaan purkaa ja laittaa takas kun ilmanputsari vaihdettu? Vai joutuuko sitä säätämään sen jälkeen jollain ammattilaisella?

Ota rauhassa irti, älä rupea kuitenkaan availemaan



Niin mutta siis toi ohjausiskari on kiinni niissä samoissa pulteissa millä tankki on rungossa kiinni. Ja että pääsen niihin pultteihin, minun täytyy irroittaa tuo ohjausiskarin "keskipultti" mikä tossa törröttää yksinään.

Minkä merkkinen iskari kyseessä? Yleensä kyllä kiinnutyspultit voi irrottaa ilman että iskari purkaantuu


Kyseessä tommoinen http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... kunpituus/ ja juuri nuo kaks pulttia mitkä tossa näkyy, pitäis avata.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.6.2013 11:09

maximus1 kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
maximus1 kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
maximus1 kirjoitti:Pitäis päästä ilmanputsariin käsiksi 2001 R6:ssa. Tätä varten on tietysti nostettava tankki ylös. Tässä on vain semmonen homma että tankin päälle on kivasti kiinnitetty ohjausiskari. Uskaltaako sen tuosta nuin vaan purkaa ja laittaa takas kun ilmanputsari vaihdettu? Vai joutuuko sitä säätämään sen jälkeen jollain ammattilaisella?

Ota rauhassa irti, älä rupea kuitenkaan availemaan



Niin mutta siis toi ohjausiskari on kiinni niissä samoissa pulteissa millä tankki on rungossa kiinni. Ja että pääsen niihin pultteihin, minun täytyy irroittaa tuo ohjausiskarin "keskipultti" mikä tossa törröttää yksinään.

Minkä merkkinen iskari kyseessä? Yleensä kyllä kiinnutyspultit voi irrottaa ilman että iskari purkaantuu


Kyseessä tommoinen http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... kunpituus/ ja juuri nuo kaks pulttia mitkä tossa näkyy, pitäis avata.

Juu, kyllä tuon keskipultin voi avata.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

30.6.2013 17:38

voisko joku kertoa miten saan exc kotarin magneeton puolen lohkon auki kun nokka-akselissa kiinni oleva nokkkaketjun ratas ottaa kiinni lohkon laakeriin? ratas ei tunnu ainakaan irtoavan