Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
12.10.2008 21:16
Mitä käytännön eroja on 625smc:llä, 640prestigillä ja 640lc4:lla? Ainakin smc on kevyempi ja hiukan tehokkaampi. Onko muuta?
15.10.2008 21:34
Tietojeni mukaan erot ovat minimaalisia noiden välillä.
15.10.2008 22:59
fox- kirjoitti:Itsehän ostin juuri 625sxc:n joka muunneltu smc:ksi. Mitkä ovat heikoimmat paikat, mitä kannattaa pitää silmällä? Täytyy kyllä myöntää että laite on aivan täydellinen. Akran putkisto ilman noisekillerii ja muut säädöt kohdallaan ni kyllä paukkuu mukavasti
Öljyä saattaa alkaa tulemaan kannen ja pytyn välistä (voi kutsua tyyppiviaksi jos tahtoo), toi on oikeestaa isoin juttu.
Täältä näkee paljon ko pyörän huolloista ymym..
16.10.2008 13:36
Pyrdänä kirjoitti:fox- kirjoitti:Itsehän ostin juuri 625sxc:n joka muunneltu smc:ksi. Mitkä ovat heikoimmat paikat, mitä kannattaa pitää silmällä? Täytyy kyllä myöntää että laite on aivan täydellinen. Akran putkisto ilman noisekillerii ja muut säädöt kohdallaan ni kyllä paukkuu mukavasti
Öljyä saattaa alkaa tulemaan kannen ja pytyn välistä (voi kutsua tyyppiviaksi jos tahtoo), toi on oikeestaa isoin juttu.
Täältä näkee paljon ko pyörän huolloista ymym..
Mitä haittaas tosta voi koitua? Meinaan faijal 640 prestige -03 ja näyttäis pikkasen tihrustaman öljyä juuri tuosta välistä.
16.10.2008 22:53
|uusos kirjoitti:Pyrdänä kirjoitti:fox- kirjoitti:Itsehän ostin juuri 625sxc:n joka muunneltu smc:ksi. Mitkä ovat heikoimmat paikat, mitä kannattaa pitää silmällä? Täytyy kyllä myöntää että laite on aivan täydellinen. Akran putkisto ilman noisekillerii ja muut säädöt kohdallaan ni kyllä paukkuu mukavasti
Öljyä saattaa alkaa tulemaan kannen ja pytyn välistä (voi kutsua tyyppiviaksi jos tahtoo), toi on oikeestaa isoin juttu.
Täältä näkee paljon ko pyörän huolloista ymym..
Mitä haittaas tosta voi koitua? Meinaan faijal 640 prestige -03 ja näyttäis pikkasen tihrustaman öljyä juuri tuosta välistä.
Ei siitä oikee mitää muuta oo, ku et öljyä katoo aivan minimaalisen vähän. Kantsii kuitenki säännöllisesti kurkkii siit öljysilmäst, et siel on öljyy oikee määrä (kylmäkone : alarajalla, lämminkone : yläviival), jos sitä ei korjaa.
19.12.2008 16:11
Onkohan jengillä kokemusta, että käykö uuden mallin takalokari suoraan tuohon vanhan mallisen alaspäin taipuvan tilalle? Ei oo kyllä ongelmaa vääntää lasikuidusta oman laista, mutta onhan se aina vaivattomampi ostaa moinen kaupasta.
21.12.2008 12:14
Itellä on Prestigen takalokari+sivumuovit setti (hyllyssä), nii nätisti ei mee kii. Tai tietenki jos haluaa katkasta sitä takahäkin loppuosasta joku 15-20cm pois nii sitte menee aika hyvi.
23.12.2008 20:43
Joo mä en kyllä lämpee tolle oikein koskaan että käy häkkiä tai yleensäkää alkuperäisosia taiteilemaan ellei oo sitte toisia hyllyssä, että on tie helposti takasin. Täytyy varmaan keväällä ihmetellä lisää ku vaan saa mopon talliin.
13.1.2009 21:49
Joo, elikkäs aikomuksena on ostaa KTM EXC 520 tossa keväällä, mutta kuulin huhua että eivät kestä kovin hyvin normaalissa ajossa. Tarkoitus on ajaa metsissä, ja maanteillä. Yleistä seikkailua, ja joskus saattaa tulla pidempiäkin reissuja (En halua kuulla, että hanki matkapyörä yms.).
Joo, eli miten tuo yksi surullinen pytty ym. osat kestää tavallista maantieajoa? Jos kuitenkin huollot hoitaa asianmukaisesti.
Kiitos =)
16.1.2009 11:51
Kyllä se mopo kestää maantieajoa kunhan huoltaa säännöllisesti ja välitykset ovat katuajoon sopivat, ettei kone huuda 100 vauhdissa kymppitonnissa.
Entisten omistajien huoltohistoria vaikuttaa myös paljon koneen ikään.
Korkea puristus-suhde ja reippaasti kiertävä kone vaatii vain tarkempaa huoltosilmää.
1.2.2009 18:45
Ei kellään sattuisi olemaan lc4 räjäytyskuvia tai huolto ohjekirjaa. Ärsyttävää ku kotarin owners manual ei kerro venttiileistä mitään ja ku 2 tahtisista siirtyy nelareihin ni olis kiva että jotain avustusta tulisi, koska en varmasti vie mihinkään liikkeeseen venojen säätäsen takia.
1.2.2009 20:34
Välys kylmänä 0.15mm sekä pako- että imuvenois.
Täällä on räjäytyskuva ja jos nyt oikein kuvaa luin, niin rakotulkilla mittailet osien 12 ja 8 välistä.
Erittäin helppo homma, itse juuri tsekkasin toisen kerran omasta 625:sta, eikä ollut säätämisen tarvetta.
2.2.2009 0:32
Tietäiskö täälä joku et saisko jostain "halvalla" Duke 3:n maskia(sisältäen siis ne lamput kans)?vai täytyykö se ostaa ryöstöhinnoin maahantuojalta?
2.2.2009 12:12
Sipari kirjoitti:Tietäiskö täälä joku et saisko jostain "halvalla" Duke 3:n maskia(sisältäen siis ne lamput kans)?vai täytyykö se ostaa ryöstöhinnoin maahantuojalta?
Kannattaa ethä tutkia noiden pyöräpurkaamoiden tarjonta, sieltä voi löytää hyvään hintaan ehjän.
8.3.2009 22:45
Itse ostin tossa viime syyskuussa tämmösen 660smc pelin, ja on kyllä pelittäny tähän asti mainiosti. Gallerian puolelta voi käydä kattomassa minkä näkönen on kotari vihreillä katteilla