Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.5.2013 18:34
Husky510 kirjoitti:rolle1 kirjoitti: eihän tuohon tarvitse irrottaa moottoria rungosta kun aukaisee vain kytkinkopan?. mitä erityisiä työkaluja tarvii että pääsen käsiksi tuohon siirtäjään?
Joo luulisin ja helpolla pääsee kun ottaa moottorin rungosta, kato samalla ne kytkin levyt vaikka tai se koko pakka
Aukaisin kopan ja alkoin purkamaan mutta purku tyssäsi siihen kun en saanut kytkintä irti. sisällä on kierteet. minkälainen työkalu pitää olla että saan sen irti?
24.5.2013 20:34
rolle1 kirjoitti:Husky510 kirjoitti:rolle1 kirjoitti: eihän tuohon tarvitse irrottaa moottoria rungosta kun aukaisee vain kytkinkopan?. mitä erityisiä työkaluja tarvii että pääsen käsiksi tuohon siirtäjään?
Joo luulisin ja helpolla pääsee kun ottaa moottorin rungosta, kato samalla ne kytkin levyt vaikka tai se koko pakka
Aukaisin kopan ja alkoin purkamaan mutta purku tyssäsi siihen kun en saanut kytkintä irti. sisällä on kierteet. minkälainen työkalu pitää olla että saan sen irti?
Siis otit kytkin kopan irti+purkasit ne kytkin pultit+jouset siitä ympäriltä...Sitten sieltä pitäisi tulla tuo iso mutteri vastaan, mikä oli videossa. Jos ei tule sitten kyllä suosittelen katsomaan vaikka netistä purku kuvia
24.5.2013 22:58
Siis otit kytkin kopan irti+purkasit ne kytkin pultit+jouset siitä ympäriltä...Sitten sieltä pitäisi tulla tuo iso mutteri vastaan, mikä oli videossa. Jos ei tule sitten kyllä suosittelen katsomaan vaikka netistä purku kuvia[/quote]
otin kopan ja jouset jne. sitten tuli vastaan se kytkin jonka takana on hopea levy. keskellä oli reikä jossa oli kierteet sisällä. ei ollut mitään mutteria. eikö siihen ole erikseen jotain avainta?
24.5.2013 23:21
rolle1 kirjoitti:otin kopan ja jouset jne. sitten tuli vastaan se kytkin jonka takana on hopea levy. keskellä oli reikä jossa oli kierteet sisällä. ei ollut mitään mutteria. eikö siihen ole erikseen jotain avainta?
Ok, siinä kyllä mun järjen mukaan pitäisi olla mutteri.
http://www.catfishracing.com/bikes/KTM%20450/Rekluse%20Before.jpgTuossa näkyy tuollainen mutteri keskellä, jos on ja tuolla alla vasemalla on se vaihteen siirtäjän, oikealla puolella on tuo ratas, jos olet purkanut tuon kirkkaan hopeasen kytkin "kruunin" pois ja jäljelle jää tuo tumman värinen iso pyörä, niin sen saa pois samalla tyylilla kuin siinä youtube videossa näytetään, kannattaa vaikka kattoa ne kaikki 3 osaa...En usko että hirveesti eroa, tuota videota mullekin näytettiin.
Toivottavasti on jotain jeesiä edes
27.5.2013 16:53
Ok, siinä kyllä mun järjen mukaan pitäisi olla mutteri.
http://www.catfishracing.com/bikes/KTM%20450/Rekluse%20Before.jpgTuossa näkyy tuollainen mutteri keskellä, jos on ja tuolla alla vasemalla on se vaihteen siirtäjän, oikealla puolella on tuo ratas, jos olet purkanut tuon kirkkaan hopeasen kytkin "kruunin" pois ja jäljelle jää tuo tumman värinen iso pyörä, niin sen saa pois samalla tyylilla kuin siinä youtube videossa näytetään, kannattaa vaikka kattoa ne kaikki 3 osaa...En usko että hirveesti eroa, tuota videota mullekin näytettiin.
Toivottavasti on jotain jeesiä edes[/quote]
Sain nyt irti sen kytkimen. Vaihteensiirtäjässä ei näytä olevan mitään vikaa. miten sen pitäisi oikein toimia? kun vaihdan vaihdetta niin siirtäjä nousee ja pyöräyttää sen vieressä olevan jutun ja palautuu sitten takaisin alas.
27.5.2013 17:24
rolle1 kirjoitti:Sain nyt irti sen kytkimen. Vaihteensiirtäjässä ei näytä olevan mitään vikaa. miten sen pitäisi oikein toimia? kun vaihdan vaihdetta niin siirtäjä nousee ja pyöräyttää sen vieressä olevan jutun ja palautuu sitten takaisin alas.
http://www.youtube.com/watch?v=4e03dR6zp3QTuossa se kääntää sitä rumpua, videossa on pieni ruutu oikeassa laidassa
http://www.youtube.com/watch?v=wxTl-GNH-M4Sitten ei ole oikein mitää hajua mikä voisi olla rikki, ihan joku simppeli juttu/vaihdelaatikossa jotain vikaa.
29.5.2013 16:52
Moi, eli mun ongelma on se, että vitosella ei pysty ajamaan, antaa kaasua haukkaa suoraa tyhjää ei edes yritä pötkiä eteenpäin. Tänään vaihettu kytkinlevyt,välilevyt ja jouset, ei auttanu... Onko seuraava vaihe painelevyn vaihto? Mekaanista ääntä ei kuulu kun antaa kaasua tai vaihtaa. Pyöränä siis jammun wr450f
29.5.2013 17:07
tinolius kirjoitti:Moi, eli mun ongelma on se, että vitosella ei pysty ajamaan, antaa kaasua haukkaa suoraa tyhjää ei edes yritä pötkiä eteenpäin. Tänään vaihettu kytkinlevyt,välilevyt ja jouset, ei auttanu... Onko seuraava vaihe painelevyn vaihto? Mekaanista ääntä ei kuulu kun antaa kaasua tai vaihtaa. Pyöränä siis jammun wr450f
Kannattaa lukea tuolta wr topic tai kysyä sieltä.
-Vaihdeet rattaat mennyt, jos on tullut öljyn mukana metalli silppua.
-Vaihdevivustossa jotain vikaa.
-Tuo kyseinen vaihde painelevy jne.
Kuulosta ihmeeliselle noi vaihteen häviäminen
29.5.2013 17:20
Hondan parissa kaasutinta säädetty ja ennen tätä päivää tilanne oli seuraava: Alakierroksilta väänsi hienosti, yläkierroksilta meno pätki, käyntiin lähti hyvin ja pysyi käynnissä.
Kaasuttimen kokoonpano oli tällainen:
ps: 190
tk: 60
Neula 1mm korotettu.
Tänään aloin yläkierroksia tutkimaan että missä vika, laitoin ps. kokoa 200, yläkierrosten pätkiminen katosi, kävi laihalla. Mutta samalla alkoi keskialueen pinnoilta booaamaan. Hieman 3000rp/m yläpuolelta. Kokeilin isommalla tk. 65, ei vaikutusta, myös 55 ei vaikuttanut asiaan kuin negiivisesti. Nostin neulaa toisen millin, ei vaikutusta. Tämä tapahtuu kun lyö kaasun pohjaan, periaatteessa pitäisi pääsuuttimella olla asian kanssa tekemistä, mutta tuskin isompi pääsuutin vetää seoksia laihalle.
31.5.2013 10:54
Elikkäs nyt etsitään maalaustaitosta mopomaalaria joka tekis pohjat yms ja pyyhkäsis vielä mustan värin niskaan.moponahan ois kawa 750 zxr ja toinen mokomo ois 1100xx sama väri.katteet ja tankit irrotetaan valmiiksi.eli könttä summaa näille.huom kawassa joutuu hitsaamaan katetta vähän/liimaamaan.eli tarjouksia tulee kaikki kotikokit.mopot on eteläsuomessa et mielellään siltäseudulta,tai hämeenlinnan alueelta.
rusina4777@gmail.com044-5669333
-Timo-
2.6.2013 23:14
Nyt tarttis jonkun crossin koneen mieluiten yztan kone, kaasutin ja myös sähköt hintaa noin 500e
3.6.2013 14:31
Missä km määrässä suositellaan koneeseen remonttia Honda Hornet 600cc kyseessä. Eli millaisia remontteja eri km määrissä?
10.6.2013 0:04
Mikäköhän vikana ku painelin täysillä noin 5km matkan ja moottorin vikavalo syttyi. Pyörä on Yamaha fz6-n 2007, jossa on powercommanderi ja arrow sliparit. Säädetty penkissä.
10.6.2013 10:10
moi osaisiko joku kertoa mikä voisi olla vikana kun minun dt ei jaksa kulkea isoimmalla vaihteella. Dt toimii kuitenkin hyvin pienillä vaihteilla. pyörässä on tehoputki (gianelli), lyhyemmät välit ja tietenkin isompi suutin (280).
10.6.2013 11:02
jesse.asp kirjoitti:moi osaisiko joku kertoa mikä voisi olla vikana kun minun dt ei jaksa kulkea isoimmalla vaihteella. Dt toimii kuitenkin hyvin pienillä vaihteilla. pyörässä on tehoputki (gianelli), lyhyemmät välit ja tietenkin isompi suutin (280).
Tuolla on piikkipuoli erikseen ja siellä taitaa olla vielä erikseen DT puoli