Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

12.4.2009 15:19

Missäs noi jäähdytysnesteet on? Mikä on se oikeassa etukatteessa oleva FUSE?

12.4.2009 15:37

stumpe kirjoitti:Missäs noi jäähdytysnesteet on? Mikä on se oikeassa etukatteessa oleva FUSE?
fuse=sulake, eli pikkusähköjen sulakerasiasta on 99% todennäköisyydellä kyse, päävirtasulakkeet ja startin sulake on lähempänä akkua paksumpien kaapielien varrella.

jäähynesteet on koneessa, korkki on useimmiten syylärissä kiinni, eli pura jomman kumman tangon alapuolelta pieni katteenpala pois niin pitäisi näkyä. nesteiden ulos laskemiseen löytyy varmaankin proppu jostain pyörän pohjalta. korkin tuntomerkit, aukeaa alle puolen kierroksen kierrolla ja siinä lukee tyyliin "AHTUNG VARNING ###### (<-japaniks sama) ja NEVER OPEN HOT".

13.4.2009 21:25

ja TAAS tarvitaan apua. Nyt hyyty pyörä tien päälle. Ensiksi tuli tukkoiseksi, otti kierroksia vain 4 tonniin asti ja sammui, ei käynyt tyhjäkäyntiä. Koitin startata niin ei lähtenyt, starttikone ei jaksanut, sen ääni hyyty--> vouvouvou voou vooou vooooou.ksshh.. Valot toimi ym, ei siis akusta kiinni? Jos yksi tulppa kosahtaa, saako pyörää enää päälle?

14.4.2009 6:48

Jäähdyttimen nesteiden tyhjennysruuvi löytyypi pyörän vasemmalta sivulta, kiertopumpussa kiinni. Elikkä mustan letkun alapuolella on ruuvi.

Jos se pyörä jätti tielle ni onko mitään tietoa pyörän huoltohistoriasta? Onko tehty mitään remppoja viime aikoina?
Paska juttu enivei, itellä jätti kans tielle viime kesänä, sähköt meni oikoseen ja päätti lopettaa kipinän antamisen.

14.4.2009 7:35

stumpe kirjoitti:ja TAAS tarvitaan apua. Nyt hyyty pyörä tien päälle. Ensiksi tuli tukkoiseksi, otti kierroksia vain 4 tonniin asti ja sammui, ei käynyt tyhjäkäyntiä. Koitin startata niin ei lähtenyt, starttikone ei jaksanut, sen ääni hyyty--> vouvouvou voou vooou vooooou.ksshh.. Valot toimi ym, ei siis akusta kiinni? Jos yksi tulppa kosahtaa, saako pyörää enää päälle?

Voi se akusta olla siltikin ja sitä epäilisin kyllä ekana, jos ei jaksa pyörittää starttia. Vika voi kyllä olla latauksessakin, jos kesken ajon hyytyy.

14.4.2009 18:30

Jep, olen melko varma että siitä on kiinni. Eli voin huokaista helpotuksesta, ei ole kallis juttu.

15.4.2009 20:30

Nyt alkaa pulssi nousta. ostin uuden akun 50€, lähti nätisti käymään ja toimi kun ihmisen mieli kilometrin ajan. Kunnes taas sama juttu, ei ota kierroksia ja menee tukkoiseksi ja sammuu kesken ajon. Eikä enää starttaa. Ja pyörään on hiljattain vaihdettu nokkaketju, venttiilit säädetty ja tulpat vaihdettu. tsekkasin öljyt ja nesteet, kone ei käy kuumalla. kertokaapa joku viisas, vaihdanko tulpat vielä vai vienkö korjaamoon? latauksessa vikaa?

15.4.2009 21:06

Tarkista latausjännite.

15.4.2009 21:13

Saako bensaa? Suodatin tukossa, loriseeko?

15.4.2009 23:09

Ennen ku lähet mitää hipoilee uusii palikoita kauheesti ni kannattaa kattoa ne perusjutut, meikällä oli sama viime keväänä, kävi muutamaan otteeseen, röpelsi eikä ottanu kiekkaa ja lopulta sammu, sitte lähti käyntiin vaan ryypyllä ja sitäki vaan tietyn aikaa. Ja vika poistu itestää ku anto pyörän olla, ja välillä taas sama vika palas. Lopulta jäin ihan kunnolla tien päälle, työnsin himaan ja otin kaasarit auki ja putsasin kunnolla paineilmalla ja sen jälkee ei ikinä mitään.

15.4.2009 23:22

Kuulostas vähän siltä että joku roska menee johki väärään väliin ja katkoo bensansaantia ja kun se aikansa seisoskelee paikallaan lähtee roska muualle, elikkäs kannattaa tosiaan kattoa ne bensalinjat ja kaasuttimet niinkuin skotti sanoikin.
Millanen bensahana tässä muuten on? Myöskin kannattaa kattoa ettei bensatankin huohotin ole tukossa/rutussa

16.4.2009 23:46

Näin on !
Tarkista latausjännite ja jos on vielä alipaine cebari niin ota tankista alipaine kalvo irti ja tarkista sen kunto,Pienen pieni roskakin sielä riittää tekemään kiusaa.

17.4.2009 8:46

Roskat kaasarissa ei kyllä aiheuta sitä, että pyörä ei jaksa startata sammuttuaan. Kaasarit on aina hyvä puhdistaa, mutta sähköpuolen ongelmalta tuo enemmän kuulostaa.

20.4.2009 22:12

Joo itelläni on kanssa ongelmia käynnistyksen kaa.. Pyörä lähti lauantai aamuna suhkot hyvin käyntiin. Iltapäivällä pyörä ei enää käynnistynyt. Olen latailut akkua ja yrittänyt vaik kui monta kertaa startailla, mutta ei käynnisty. Ryyppyä, kun laittaa nii pakoputkesta tulee hirveet paukkeet. Mitä pitäisi tehdä?

25.4.2009 11:20

Selvishän se syy miksi mopo ei oikein ladannu akkua.
Kun olin vaihtamassa uutta jännitteensäädintä niin ihmetelin, että mikä on kun ei liitin meinannu irrota. No puolentunnin kamppailun jälkeen sain sen irti ja sieltä ilmesty tämmönen http://www.motot.net/galleria/showphoto.php?photo=403704&nocache=1

En ole vielä päässy kokeilemaan toimiikos lataus, kun pitäs löytää jostain uusi liitin tai joku patentti tehdä tuohon. Huomasin samalla, että tuo jännitteensäätimen päällykuori oli ihan pehmeää ja melko kuuma ajon jälkeen, että oli korkea aika vaihtaa kyllä toi. Toivottavasti ei ole vaurioittanut laturia tai jotain muuta.