Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.7.2012 8:07
Onko kellään kokemusta fzr 1000 exupin kuristamisesta alle 25kw?
24.7.2012 20:41
_rieska_ kirjoitti:Onko kellään kokemusta fzr 1000 exupin kuristamisesta alle 25kw?
Eiköhän tuo kuristu samoin kuin 600 fzr, tuolta kurisarja
http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cP ... vdd3jf3eg2, asennus kurkkujen alle ja katsastukseen.
4.8.2012 16:45
Olen syntynyt -95 eli saanko ajaa ensi vuonna enää alkuperäisesti yli 70kw kuristettua kyykkyä ?
4.8.2012 16:49
KassuW kirjoitti:Olen syntynyt -95 eli saanko ajaa ensi vuonna enää alkuperäisesti yli 70kw kuristettua kyykkyä ?
Jos kerkiät suorittamaan pikkuA-kortin viimeistään 18.1.2013 niin saat, jos et niin sitten et saa
14.8.2012 19:57
Haatsi kirjoitti:KassuW kirjoitti:Olen syntynyt -95 eli saanko ajaa ensi vuonna enää alkuperäisesti yli 70kw kuristettua kyykkyä ?
Jos kerkiät suorittamaan pikkuA-kortin viimeistään 18.1.2013 niin saat, jos et niin sitten et saa
Soittelin tuossa trafille asiasta. Kukaan siellä ei osannut kertoa muutoksesta, ja tuleeko sitä edes voimaan. Kotiin lähetetyissä A1-A2 informaatio lappusissa uudesta tehonkattorajasta ei ollut mitään mainintaa. Autokoulut eivät ole edes kuulleetkaan ko muutoksesta. Nyt kaikki joilla olisi ensi vuonna väliluokan kortin hankinta edessä, pistäkää trafille viestiä asian tiimoilta. Pientä painostusta peliin. Jos ei avaa suutaan, ei voi vaikuttaakkaan.
24.8.2012 15:35
Tehopakoputki kirjoitti:Haatsi kirjoitti:KassuW kirjoitti:Olen syntynyt -95 eli saanko ajaa ensi vuonna enää alkuperäisesti yli 70kw kuristettua kyykkyä ?
Jos kerkiät suorittamaan pikkuA-kortin viimeistään 18.1.2013 niin saat, jos et niin sitten et saa
Soittelin tuossa trafille asiasta. Kukaan siellä ei osannut kertoa muutoksesta, ja tuleeko sitä edes voimaan. Kotiin lähetetyissä A1-A2 informaatio lappusissa uudesta tehonkattorajasta ei ollut mitään mainintaa. Autokoulut eivät ole edes kuulleetkaan ko muutoksesta. Nyt kaikki joilla olisi ensi vuonna väliluokan kortin hankinta edessä, pistäkää trafille viestiä asian tiimoilta. Pientä painostusta peliin. Jos ei avaa suutaan, ei voi vaikuttaakkaan.
Kylläpä siinä lapussa luki 70kw rajotuksesta ja teho/paino suhteesta.
24.8.2012 18:47
Paljonkohan penkitykset maksaa nykypäivänä? pääsisikö halvimmalla husqvarna te-570 kuristamisessa jos vaan vetäisi randomilla ruuvin kaasuun ettei se liiku kovin paljoa ja kävisi vetämässä vain yhden vedon penkissä ja sitten muutoskatsastamaan?
24.8.2012 23:34
juIIe_ kirjoitti:Paljonkohan penkitykset maksaa nykypäivänä? pääsisikö halvimmalla husqvarna te-570 kuristamisessa jos vaan vetäisi randomilla ruuvin kaasuun ettei se liiku kovin paljoa ja kävisi vetämässä vain yhden vedon penkissä ja sitten muutoskatsastamaan?
Pitää olla penkityslaput ennen ja jälkeen kuristamisen. Eli yksi veto ei riitä.
25.8.2012 11:10
Uusi A2 oikeuttaa ajamaan pyörää jonka
maksimi teho on 35kw ja pyörän alkuperäiset tehot saavat olla enintään kaksinkertaiset tämä lukee tarfin sivuilla.
A2-luokka
Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.
Ikäraja: 18 vuotta
Opetus: teoriaopetusta vähintään 12 tuntia sekä ajo-opetusta vähintään 9 tuntia.http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokortit_ja_tutkinnot/ajokorttien_uudistukset_2013/moottoripyora
29.8.2012 20:49
Olisi kiikarissa ensikesäksi pari kyykkypyörää joista valita, Suizan Gixxeri K1-K4 tai Hondan Bleidi 2001->. Arveluttaa saisiko jommasta kummasta itselle laillisesti ajettavan 25kw kuristuksilla? 600cc pyörät on ajettavia kuristettunakin mutta onko tuollaisella isommalla käytännössä mahdoton ajaa? Tehoa tippuu kuitenkin valtavasti. Vuoden verran pitäisi olla kuristukset omassa tapauksessani kiinni ja sitten ne voisikin jo poistaa. Ei kehtaisi jäädä kiinni täysitehoisellakaan. Onko kahvan liikkeen rajoitus mahdollinen vai pitäisikö olla jonkunlainen kuristus-setti? Niitä tuntuu kyllä saavan ties miten isoon pyörää saksasta TLO Bikeshopista. Voiko tässä tulla mitään ongelmaa?
EDIT: Kuristuksiin taisi vaikuttaa jokin teho-painosuhde? Ottaako kyseisissä pyörissä vastaan?
Viimeksi muokannut HDR päivämäärä 2.9.2012 1:52, muokattu yhteensä 1 kerran
29.8.2012 21:03
Olisin ostamassa pyörää jossa on papereissa 88kw. mimmonen homma on kuristaa? riittäkö joku nippeli kaasuun ettei käänny? Ja tarvii dynolaput ennen ja jälkeen? Mitä kyseinen operaatio maksaa, riittääkö konttorille laput vai täytyykö viedä myös pyörä?
30.8.2012 20:28
smx! kirjoitti:Olisin ostamassa pyörää jossa on papereissa 88kw. mimmonen homma on kuristaa? riittäkö joku nippeli kaasuun ettei käänny? Ja tarvii dynolaput ennen ja jälkeen? Mitä kyseinen operaatio maksaa, riittääkö konttorille laput vai täytyykö viedä myös pyörä?
Älä vaan lue ensiksi ketjua läpi, voi edelliseltä sivulta löytyä vastaus tai jopa muutaman viestiä ylempää! Ja kyllä, pitää viedä pyörä näytille.
8.9.2012 21:17
Nyt olis tällainen kysymys, että jos oon hankkinu tänä vuonna A1 kortin mutta kevaria ei tullut, niin kai mä silti saan hankkia A2 kortin 7 ajotunnilla?
Eihän se kahden vuoden kortissa voimassaolovaatimus tarkoita että minun on pakko omistaa pärrä ja ajaa sillä?
Eli lyhyesti, saanko 5 ajo+2 teoriatunnilla hankkia helposti ajokoulusta A2 kortin 2014 kun täytän 18 vaikka en ole hankkinut kevaria?
8.9.2012 23:02
No kuule, kyllä saat.
8.9.2012 23:04
Kiitos vastauksest
.