Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
28.6.2012 14:00
Markuss kirjoitti:Jambba kirjoitti:Tuli tossa eilen hommattua tollanen -05 Honda CBR600RR. Pyörä on täystehonen ja ikää olis se 20 vasta reilun puolenvuoden päästä. Kysymys kuuluukin, että mistä kannattaa alkaa alle 25kw kamppeita tohon hommaamaan ja millasia vaihtoehtoja tarjolla? Kaasukahvakuristusta en oikein kannata, kun siitä tulee merkintä otteeseen...? Muutkin vinkit aiheeseen liittyen tervetulleita! Kiitoksia NOPEISTA vastauksista jo etukäteen!
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.htmlItellä on tuon puljun setti kiinni bandiitissa ja hyvin on toiminu. Otteeseen tuli merkintä jotenki näin että "teho alennettu alpha technik kuristussarjalla, alkuperäinen teho 57kw"
Kiitti! Varmaan joutuu tollakin sarjalla silti penkittämään todistukseks, että siitä tosiaan löytyy vaan se 25kw vai?
28.6.2012 16:12
Jambba kirjoitti:Markuss kirjoitti:Jambba kirjoitti:Tuli tossa eilen hommattua tollanen -05 Honda CBR600RR. Pyörä on täystehonen ja ikää olis se 20 vasta reilun puolenvuoden päästä. Kysymys kuuluukin, että mistä kannattaa alkaa alle 25kw kamppeita tohon hommaamaan ja millasia vaihtoehtoja tarjolla? Kaasukahvakuristusta en oikein kannata, kun siitä tulee merkintä otteeseen...? Muutkin vinkit aiheeseen liittyen tervetulleita! Kiitoksia NOPEISTA vastauksista jo etukäteen!
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.htmlItellä on tuon puljun setti kiinni bandiitissa ja hyvin on toiminu. Otteeseen tuli merkintä jotenki näin että "teho alennettu alpha technik kuristussarjalla, alkuperäinen teho 57kw"
Kiitti! Varmaan joutuu tollakin sarjalla silti penkittämään todistukseks, että siitä tosiaan löytyy vaan se 25kw vai?
Ite asennutin sarjan kuopion pyörässä ja mopossa. Kirjotettin sitten vapaamuotoinen todistus että kuopion pyörä ja mopo on asentanut ko. sarjan ja pyörässä on tehoja 25kw. Ei tarvinut siis penkittää.
29.6.2012 13:06
Onko järkevämpää ostaa suoraan 250-kuutioinen ninja 250r vai kannattaako kuristaa ninja zx-6r 25 kilowattiseksi, koska olen nyt 18 ja olen suunnitellut pyörän ostoa (jompikumpi noista). Kumpi on tehokkaampi, taloudellisempi ja ylipäätään kannattavampi ostos, koska investointi on aika suuri minulle. Isompaan pyörään aion siirtyä jokatapauksessa, kun täytän 20 vuotta jolloin kuristuksien poisto zx-6r:stä hoituu helposti, mutta en viitsisi millään ihan rutkulla ajaa, jossa kahva ei väänny minnekään, vaikka Suomen teillä ei montaa sataa saa ajaakkaan.
29.6.2012 14:18
Ei tuommosilla 250cc kyykyillä jaksa pitkään ajella.riippuu tietysti ihmisestä Tuossa taisi olla just 25kw tehoa eikä enempää juuri saa.
29.6.2012 16:52
ZX-6R ehdottomasti järkevin valinta.. Ja häh, sekö nyt siitä tekee rutkun ettei tuppi käänny nurin? Se tuskin tekee 250R:stä yhtään sen katu-uskottavampaa vaikka kahva kääntyy täysin kun mopo on muuten ihan lelun näköinen..
29.6.2012 18:36
Ehdottomasti kusiainen alle. Paljon miellyttävämpi ajella vaikka oiskin 25kw, mutta kun sitä vääntöä on eri tavalla kun jossai 250cc rimpuloijassa.
30.6.2012 1:25
Kiitos tästä!
30.6.2012 18:31
Miten onnistus saada Ducati ss 900 25kW papereihin? Kun ei tohon taida löytyä mitään kuristus-sarjaa, niin onnistuuko että ite värkkää jonkun patentin, että lähtee se 25 kW ja sitten penkittää sen verran, ja käy katastuskonttorilla?
30.6.2012 18:57
Kaasukahvasta kuristaminen. Yleensä liikkeet tekee itse tämän. Aj-bikeltä ku kyselin joskus pari vuotta sitten.
"Hei
Tehon alentamiseksi vaaditaan todistus myös täysitehoisena mitatusta tehosta.
Tehoa alennetaan rajoittamalla kaasuvivuston liikettä. Rajoitus pitää hakea usean ajon perusteella.
Mitään pakoputkiviritystä/ ilmansuodatinkotelon muutosta ei saa suorittaa, koska ne voidaan myöhemmin poistaa. Rajoituksen jälkeen
rekisteriotteessa lukee teho sekä tapa, millä teho on rajoitettu, esim. kuinka monta astetta kaasukapula liikkuu.
Hinta on säilynyt jo vuosina samana eli 200 eur, sis. todistuksen kirjoittamisen."
4.7.2012 23:38
Ei sittenkää mitää.
6.7.2012 17:22
Ifissä täti kysyi multa, paljonko H-D:sä Kw? Vastasin 40. Vak oli 90/ v., bonuksilla. Viimeksi vakuutin hornetin, kysytty ei mitään n. 90/v.. Pidä peli 25kw. Vakuutuksessa teho/paino suhteen mukaan menee Ifin maksu. Poliisi ei puutu vak. asioihin. Poliisi kerää rahaa valtiolle.
6.7.2012 17:24
Sulla kai >25kw kortti?
17.7.2012 17:37
Tietäskö joku että onnistuuko yamaha r6 kuristaminen powercommaderilla alle 25kw. Mietin vaan kun sillä tavalla mie kuristan r6 jahka hommaan/onnistuu tolla tavalla.
17.7.2012 19:33
Ahola kirjoitti:Tietäskö joku että onnistuuko yamaha r6 kuristaminen powercommaderilla alle 25kw. Mietin vaan kun sillä tavalla mie kuristan r6 jahka hommaan/onnistuu tolla tavalla.
Powercommanderilla ei voi kuristaa pyörää. Pitää hommata pyörä kohtainen kurisarja tai rajoittamalla kaasukahvan liikettä. Oma r6r oli rajoitettu 25kw tehoihin kaasukahvan liikkeellä.
22.7.2012 21:07
Mitenkäs tuommoinen Honda Hornet 600 -2008 kuristetaan?