Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

kotka 620sc

17.4.2008 22:41

Moro

Kertokaas viisaammat tollasesta enskasta kun 620SC. Vuosimallia 2001 olisi yksi tyrkyllä. Ilmeisesti kone ainakin on LC4 (600cc). Mitäs sellasessa on potkua vakiona? Ja mitä kannattaa tehdä lisäpotkun toivossa? Onkos tuossa paljonkin eroa 625 malliin? Onko tämä 620 jokin väliin putoaja malli kun tuntuu ettei noita juuri missään vastaan tule??? Ja tietenkin jos kokemuksia tai tuntemuksia löytyy ko. kikottimesta niin otan mielellään vastaan...

Re: kotka 620sc

18.4.2008 14:11

Pikku_Paha kirjoitti:Moro

Kertokaas viisaammat tollasesta enskasta kun 620SC. Vuosimallia 2001 olisi yksi tyrkyllä. Ilmeisesti kone ainakin on LC4 (600cc). Mitäs sellasessa on potkua vakiona? Ja mitä kannattaa tehdä lisäpotkun toivossa? Onkos tuossa paljonkin eroa 625 malliin? Onko tämä 620 jokin väliin putoaja malli kun tuntuu ettei noita juuri missään vastaan tule??? Ja tietenkin jos kokemuksia tai tuntemuksia löytyy ko. kikottimesta niin otan mielellään vastaan...


tuossa 620 mallissa ei taida olla ollenkaan sähköstarttia, eli saa polkee ;)

lisäpotkua jos haluu, ni pakoputken vaihdolla saa ainaki vähä, sitten Rally-nokalla, ilmanputsarin modikiteillä...

21.4.2008 18:10

Eli onkos sitten smc:ccä sähköstartti?

21.4.2008 19:38

Mites toi lc4 620 on tehoiltaa eroavainen esim 620 tai 640 kuutioisilla koneilla olevien kanssa ?

21.4.2008 21:10

ralliraita kirjoitti:Mites toi lc4 620 on tehoiltaa eroavainen esim 620 tai 640 kuutioisilla koneilla olevien kanssa ?


Muistelisin, et toi 620 on 625 edeltäjä, jolloin 620 vähä enempi potkua.

ja deetee06, 660smc on pelkkä polkusin, 625smc pitäs olla nappikin

23.4.2008 0:12

Apuva tarviisin...
Eli dukeen oon tekemässä nyt tonnin huoltoa. Venttiilin välyksiä rupesin illalla säätämään, mutta:
paikka on niin ahdas, että en saanut edes tarkastettua välyksiä rakotulkilla. Noh, sitten löysin pohjolan kurapyöräilijät infosta lc4 venttiilinsäätö ohjeen, jossa sanottiin, että jossei rakotulkilla saa mitattua niin toinenkin keino on, eli:
Avaa lukitusmutterin auki ja pyörittää säädön aivan kiinni. Sitten avaa "säätöruuvia" 1/6 kierrosta ja lukitsee lukitusmutterin, näin kuulema tulisi välykseksi noin 0,15mm.

Noh, säädin venttiilit kys. tavalla ja laitoin pyörän ajokuntoon. Käynnistin duken ja tyhjäkäyntiä kävi ihan normaalisti ja lähti hyvin käyntiin. Noh, nostin kierroksia 3000rpm:ään jolloin äänet eivät kuulostaneet entiselleen ja sammutin moottorin heti. Purin taas pyörän ja otin venttiilitarkastuskopatkin irti jo ja tsekkasin, niin en nähnyt mitään ihmeellistä. Huomenna pitää varmaan mitata välykset, mutta kun aika vaikee homma varsinkin duken pakoventtiilien välysten mittausta ajatellen.
Neuvoja avuksi, joilla saisin vielä tarkastettua/säädettyä välykset oikeaksi?

23.4.2008 12:34

Käsittääkseni tuo kikka toimii tietyissä malleissa vähän eri tavalla. Omassa 520 exc:ssä on muistaakseni 1/4 kierrosta oikeeseen välykseen (0.12). Joissakin koneissa se on sitten 1/5 kierrosta. Muuten kyllä ihan toimiva, mutta kannattaa rakotulkin avulla katsoa, minkä verran pitää pyörittää.

23.4.2008 22:31

Kyllä, tänään sain rakotulkin kanssa säädettyä, mutta oli kyllä helvetin ahdas paikka säätää kiitos rungon ja venttiilikopan pienet välit ja runko tahto kokoajan olla tiellä. Mut sain säädettyä kuiteskin tohon 0,15mm välykseen.

10.6.2008 6:11

moro. mulla on 450 vm.04 exc ja siitä on vaimentajasta otettu se "mutkaputki" pois, eli siis kaasut pääsee vapaammin virtaan ulos.

kysmys kuuluukin, että tarviiko tässä tapauksessa vielä vaihtaa isompaa suutinta?

-kiitoksia-

10.6.2008 13:17

riippuu siitä, miten pelittää nytten? paukkuuko pahasti moottorijarrua käytettäessä, jos paukkuu ni voi laittaa vähä isompaa sisää?

7.7.2008 2:43

Morjesta! Pyörä -> 640 lc4 sm -05, pitäs noi putket tyhjentää ylimääräsestä kilkkeestä... Mitään kokemuksia kellään tästä? Kannattaako? joutuuko vaihtaa suuttimia? Kiitoksia!

7.7.2008 20:07

Tuli ostettua Lc 4 640 Prestige -06, Kylmällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu outoja "muovisen kuuloista naksutusta", vasta huomannut ominaisuuden tyhjällä koneella. Onko normaalia? vai jotain vialla?

7.7.2008 23:12

naah kirjoitti:Morjesta! Pyörä -> 640 lc4 sm -05, pitäs noi putket tyhjentää ylimääräsestä kilkkeestä... Mitään kokemuksia kellään tästä? Kannattaako? joutuuko vaihtaa suuttimia? Kiitoksia!


tyhjentämisen jälkeen kone hengittää paremmin ja käy viileämpänä, eli kannattaa. suuttimet kantsii vaihtaa, jos siltä tuntuu

8.7.2008 11:19

Pyrdänä kirjoitti:
naah kirjoitti:Morjesta! Pyörä -> 640 lc4 sm -05, pitäs noi putket tyhjentää ylimääräsestä kilkkeestä... Mitään kokemuksia kellään tästä? Kannattaako? joutuuko vaihtaa suuttimia? Kiitoksia!


tyhjentämisen jälkeen kone hengittää paremmin ja käy viileämpänä, eli kannattaa. suuttimet kantsii vaihtaa, jos siltä tuntuu



Juu, samanlaista oon lueskellu tuolta muualtaki.. Joku oli vaan jossain kirjottanu, että oli vaihtanu isommat suuttimet, nii oli käyny rikkaalla, sit oli vaihtanu takas ne vakio suuttimet niin oli edelleen rikkaalla käyny.. Loppuks oli sitten joutunu ostaan pienemmät ku vakio suuttimet.. kuulostaa tyhmältä mutta eiköhän se kokeilemalla selviä.. Onko muuten iso homma? Jotain varmaan 5mm luokkaa ne popparit?

20.7.2008 13:22

Ihmisillä vuotanut öljyä kotkasta? Pyöränä Ktm Lc4 supermoto Prestige -06

Eilen huomasin öljyjä tarkistaessa että sylinterin vasemmalla puolella on jostain ilmestynyt öljyä:
Vasen kylki
Rupesin tutkailemaan asiaa ja öljyä on melko suurella alueella:
Alakerta
Sylinterin oikealla puolella on myös pieniä valumajälkiä:
Oikea kylki

Tankin irtioton jälkeen huomasin, että kannessa imuventtiilien päällä olevan "suojan" reunalla on öljyä:
Kuva1
Kuva2
Ja vertauksena pakoventtiilien sama osa joka ei ole öljyssä:
Pako

Kenelläkään ideoita että missä vika? Tuntuu että vuotaisi monesta paikkaa tai sitten tuosta imuventtiilien yläpuolelta on vain levinnyt vasemmalle puolelle. Kiristin hieman tuon "vuotavan" osan ruuveja mutta ne tuntuivat olevan jo ihan kireästi kiinni.

Netistä etsimällä löysin englanninkielisen sivun, jossa mainittiin että LC4 koneen tyyppivikana olisi että kansi menee kieroksi ja rupeaa vuotamaan jostain välistä. Kenelläkään käynyt näin? Miten korjasit?

Ideoita mitä tutkia / korjata? Itseäni lähinnä ihmetyttää että öljy "noussut" tuon osan päälle. Kokeilin sylinterin yläpuolella meneviä öljyletkuja mutta mikään niistä ei tuntunut olevan märkä ulkopuolelta.