Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.4.2014 18:24
Mulla on tää 'vanha' 25kw kortti, ja saan heinäkuussa ajaa täystehosta. Mikä siinä kusis? Aattelin että kuristais nyt niin sais kevään/alkukesän ajella ja sitten heinäkuussa rekisteröis täystehoseksi jos se vaan onnistuu.
4.4.2014 18:39
clintonx7 kirjoitti:Mulla on tää 'vanha' 25kw kortti, ja saan heinäkuussa ajaa täystehosta. Mikä siinä kusis? Aattelin että kuristais nyt niin sais kevään/alkukesän ajella ja sitten heinäkuussa rekisteröis täystehoseksi jos se vaan onnistuu.
Kyllähän se sitten onnistuu, ajattelin tuota uutta korttimallia vastauksessa kuten sanoinkin.
Olin pistänyt hiukan väärät tiedotkin kun gixxerissä on hiukan enempi niitä kaakkeja kuin pelkässä gsx:ssä.
Ei muuta kuin etsimään kuristussarjaa.
5.4.2014 16:44
Minkä hintanen rojekti tuosta sitten tulis? Tuossa kun googlettelin niin pitäis ohjainboksia ym vaihella ja hintaa tulee sen verran ettei parin kuukauden takia/pelkän katsastuksen takia kannata alkaa makseleen. Eikö tuohon sovellu jonkunnäkönen kaasukahvakuri vai minkä hintasia nuo kuristussarjat on kun en löytänyt ensimmäistäkään?
6.4.2014 18:54
Koko prosessi siis käytännössä se että tilaan tuon yllä linkitetyn sarjan, vien liikkeeseen jossa asentavat osat ja kirjoittavat todistukse että kuristukset on asennettu, marssin konttorille ja näytän lappua ja mahdollisesti pyörää ja homma finito?
6.4.2014 21:24
Eikö se pidä vielä käydä teho mittauksessa???
8.4.2014 8:26
Ei kait siihen penkitystä tarvi? Kait tossa sarjassa on joku e-hyväksyntä joka riittää liikkeen todistuksen kanssa konttorille?
8.4.2014 8:33
En tiedä, kysy vielä katsastusasemalta tai joku täällä osaa sanoa. Kun minulla on vain sanottu että jos tuota omaa pyörää haluan rajoittamattomaksi niin sitä pitää penkittää silloin ja sitten uudelleen jos haluan rajoitetuksi.......Niin tuli mieleen vain
10.4.2014 16:11
En tiedä onko aina näin, mutta omaa pyörääni (Hornet) valmiilla kurisarjalla kuristaessa sarjan mukana olleet dokumentit riittivät, eli penkitystä ei tarvinnut.
10.4.2014 20:32
Luulen että sitä ei sitten tarvitse. Tietysti voi olla että se riippuu katsurista
27.5.2014 19:15
Moro. Mitä tämä uusi lakiuudistus siis meinaa. Voiko esim 750cc gixxeriä kuristaa 25kw papereihin enään. Tänään kuulin eräälle tutulle oli katsastusmies sanonut että 600cbr:n voi kuristaa alle 25kw papereihin. Siinäkin kyllä alkuperäisteho ylittää sen 70kw. Oisko teillä antaa nyt vastausta tyhmälle ja tietämättömälle. Voinko siis huoletta ostaa 750cc tai 900 cc pyörän ja kuristaa sen jotta saisin ajaa. Koska kortti ei ole iän puolesta vielä isoon pyörään kun on vasta viime kesänä käyty. Kiitoksia!
28.5.2014 6:38
Voi kuristaa kyllä 25kw, mutta a2 kortilla sitä ei saa ajaa, jos vakiona yli 70kw...
28.5.2014 13:28
Tämä selventi. Eli enkö voi ajaa a2 kortilla mitään pyörää mikä on kuristettu vaikka vuosia sitten 25kw papereihin
28.5.2014 14:48
Voit toki, jos siinä on alkujaan alle 70kw...
31.5.2014 12:25
Tässäkin tulee vastaan tehopainosuhde, joka saa olla enintään 0,20kw/kg. Esim Aprilia sxv 550, maks. teho 47kw. Paino 122kg. 47:122=0,38 eli ei saa ajaa, vaikka kuristaisi. Mp poliisin suusta kuultua. Tässä vielä faktaa:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... iluokat#a2