Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
21.4.2012 23:04
En kyllä usko että tuo laki muuttaisi 25kw pyöriä sen laittomammiksi, niillä ei vain saa ajaa A2-kortilla?
Vai onko rekisteriotteessa mainittu ajokorttiluokkaa?
21.4.2012 23:13
Ei, mutta ajokortti luokka näkyy ajokortissa ja ajoneuvo luokka rekisteri otteessa. En usko että kovin montaa poliisia kiinnostaa onko se pyörä tt:nä 60kw vai 130kw. Kummiskin, eihän sillä mitään seksuaalista merkitystä ole, jos vain kuristetut tehot on alle sallitun rajan, aivan niinkuin tähänkin asti. Eikä kenelläkään luulisi olevan mitään intressejä alkaa tutkimaan paljon mistäkin pyörästä tehoja lähtee tt:nä. Harva on jäänyt edes tt pyörästä kiinni, niin miten moni tulee jäämään kiinni liian tehokkaasta pyörästä kuristetulla, lain sallimissa tehoissa olevalla vehkeellä?
Kaipa tällä pyritään estämään se, ettei kukaan saa heti 18v mitään tykkiä käsiinsä, kaikki eivät kuitenkaan niitä pyöriänsä pidä kuristettuina..
22.4.2012 23:17
Iltoja, tänää kävin lunastamassa 750 kawan joka siis 25kw papereissa. Todellisuudessa siis 77kilowattia vai mitä se oli. Kuriosat sain mukaan ja meinaan kii laittaa ainaki siks aikaa että II vaihe on suoritettu b-kortista. Mukaan tuli neljä isoa "prikkaa" joissa about yhden senttimetrin reikä keskellä. Mihin nuo ois tarkotus soveltaa, aivan hukassa oon eli auttakaa avutonta?
23.4.2012 15:50
Kaverin 750 kikseriin laitettu samantyyliset levyt imukaulan ja kaasarin väliin, sinne varmaan sunki pitäis ne tunkee
23.4.2012 16:31
Mietin vaan että oisko parempi se tehtaan oma sarja joka kuristas vaan ylhäältä vedellessä. Toi palanen meinaan vie kokoajan menohaluja alhaalta asti
26.4.2012 22:04
Kysynpä vielä täälläkin, kun ei ninjan omasta topicista kuulu vastausta, elikkäs:
zx-6r 636 -06 pyörässä liikkeen asentama tehtaan valmis kurisarja asennettu ja nyt olis tarkotus purkaa poies. Epätietoisena kyselen, että missäpäin kurit sijaitsevat ja onko vaikea poistaa? Tiedän, että liitin sijaitsee penkin alla (missä sielä?) ja levy + ruuvi jossain ruiskurungossa (missä?), mutta tuon katehelvetin alle kun ei millään näe, etenkään kun ei edes tiedä minnepäin katsoa.
Eli avustusta avuttomalle kiitos, mistä lähden etsimään ja onko kova homma/mitä välineitä tarvitaan?
30.4.2012 21:04
Onko kellään tietoa meneekö honda cb 600f hornet yli ton 70 kw:n ? Ja onko kellään kokemuksia 400cc kawasaki ninjasta että onko luotettava peli ?
30.4.2012 21:16
Omassa CB600F Hornetissa täysitehoisena tasan 70kw. Pyörä vuosimallia 1998.
30.4.2012 21:27
Mahtaakohan se olla laillinen kuristaa alle 35kw:ks sitte uudistuksen jälkeen vai onko se vaan yli 70 kilowattiset mitä ei saa enää kuristaa ? Tollanen hornetti ois ihan jees ekaks pyöräks jos sen vaan saa kuristettua.
30.4.2012 22:47
Tai no, voishan sitä ''ottaa riskin'' ja ostaa silti jonku tollasen kuussatasen vaikka oliskin yli 70kw, sama asia ajanko sillä ja että papereissa 35kw tai että mulla olis joku 400 kawa 35kw papereissa. Kummassakaan en kuitenkaan pitäis kuria ni jos käy niin paska tuuri et poliisit rupee kattelee tehoja pysäyttäessään (jota koitan kyllä välttää ajamalla niinkuin kuuluu) ni jokatapauksessa siitä tulee sakkoa ja kortinlähtö.
Onko kellään muuten jotain linkkiä heittää josta sais luettua vähän enemmän infoa tästä uudistuksesta ?
30.4.2012 23:22
Tai sitten laita kurit, katsasta ja ota tämän jälkeen kurit pois. Tällöin papruissa lukee <35kW mutta oikeesti se 75kW. Ei oikeestaan tosta voi jäädä kiinni ellet kunnolla mällää.
30.4.2012 23:36
Mites nyt kun rekisteriotteeseen on.merkitty että kahva kääntyy 20 astetta ja kahvasta on kuristettu. Onnistuiskohan se että laitan niin löysälle vaijerin, että kahva kääntyy esim 50 astetta. kuinka tästä eteenpäin jotta tuon 50 astetta saisi siihen rekisteriotteeseen?
1.5.2012 9:34
AceFin kirjoitti:Tai sitten laita kurit, katsasta ja ota tämän jälkeen kurit pois. Tällöin papruissa lukee <35kW mutta oikeesti se 75kW. Ei oikeestaan tosta voi jäädä kiinni ellet kunnolla mällää.
Niinniin siis oonhan mä sen papereihin alle 35kw pistämässä, mutta ne kurit ei tuu pysymään kiinni, joten se on ihan sama ajanko sillä todellisuudessa TT:nä yli 70kw pyörällä vai todellisuudessa TT:nä alle 70kw pyörällä, kun jokatapauksessa siinä on enemmän kuin se 35kw eli sanktioita tulee kuitenkin jos siitä jotenkin kiinni jää.
2.5.2012 17:37
Selailin vähän tropicaanaa läpi mutta ei löytyny tämmöstä ketjua.
Eli millasia patentteja porukalla on saada täystehosesta kuristetuks gyyn rullatessa paikalle? Mulla vaihtuu huomenna imupuolen kuristus--->kaasukahvakuristukseksi papereissa. Jospa oisin vaikka nii nörtti että vääntäisin jollakin servolla järjestelmän kuristamaan kaasun liikettä. Tai sitten perinteinen tappi kaasurullassa, jos sen sieltä gyy löytää niin tokasee vaan että tolla tapilla mä oon sitä ajanu eli korttia eivät voi viiä?
2.5.2012 18:15
Penkityksen ajaksi hommaat jostain sellaisen kaasun joka kääntyy todella paljon ja penkityksen jälkeen vaihdat normaalin tai pikakaasun
Vois toimia.
Servot on kalliita. Hommaa sellainen 12V solenoidi joka liikkuu n. sentin ja sillä jotenkin kaasuttimen päästä estät vaijerin liikkeen
Tuollaisen solenoidia ite meinasin värkätä mikäli joku hyökkäilypeli tulee hommattua.