Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 25 kW

27.9.2011 22:45

_Sylin_teri_ kirjoitti:
asd? kirjoitti:Saako yli 600cc pyöriä ajaa pikku-a:lla jos on kuristettu alle 25kW? Aiemmilla sivuilla jotkut puhunu kuristaneensa jopa tonnisia pyöriä. Eli saako ajaa esimerkiks hayabusalla jos se on kuristettu :D

Saat ajaa 25kw hayabusalla :D Ei ole kuutiorajoituksia.

Mutta käsittääkseni teho/painosuhde rajoitus on ja se on >0,16kW/kg.

Re: 25 kW

28.9.2011 0:14

Markkulurjus kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:
asd? kirjoitti:Saako yli 600cc pyöriä ajaa pikku-a:lla jos on kuristettu alle 25kW? Aiemmilla sivuilla jotkut puhunu kuristaneensa jopa tonnisia pyöriä. Eli saako ajaa esimerkiks hayabusalla jos se on kuristettu :D

Saat ajaa 25kw hayabusalla :D Ei ole kuutiorajoituksia.

Mutta käsittääkseni teho/painosuhde rajoitus on ja se on >0,16kW/kg.

Tehoa saa olla max 25kw ja tehopainosuhde saa olla max 0,16kw/kg. Eli jos sulla on vaikka joku kevyt kotari niin sitä täytyy kuristaa niin paljon että tehopainosuhde on max 0,16kw/kg ja tällöin tehot saattaa joutua tiputtamaan runsaasti alle 25kw:n

Re: 25 kW

28.9.2011 8:15

madduli kirjoitti:
Markkulurjus kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:
asd? kirjoitti:Saako yli 600cc pyöriä ajaa pikku-a:lla jos on kuristettu alle 25kW? Aiemmilla sivuilla jotkut puhunu kuristaneensa jopa tonnisia pyöriä. Eli saako ajaa esimerkiks hayabusalla jos se on kuristettu :D

Saat ajaa 25kw hayabusalla :D Ei ole kuutiorajoituksia.

Mutta käsittääkseni teho/painosuhde rajoitus on ja se on >0,16kW/kg.

Tehoa saa olla max 25kw ja tehopainosuhde saa olla max 0,16kw/kg. Eli jos sulla on vaikka joku kevyt kotari niin sitä täytyy kuristaa niin paljon että tehopainosuhde on max 0,16kw/kg ja tällöin tehot saattaa joutua tiputtamaan runsaasti alle 25kw:n

Ja 156kg on raja jolloin 25kw on liikaa.

Re:

29.9.2011 0:36

_Osama_ kirjoitti:Se ihmetyttää et miten se silti kiertää rajottajalle asti? Vaikkei kaasu avaudu kokonaan.

Koska paikallaan ilman kuormaa kone jaksaa kiertää paljon helpommin, kuin ajossa kuormattuna. Kaasukahvalla säädellää koneen saaman bensan määrää, ja kuormattuna kone vaatii enemmän bensaa kuin paikallaan huudattaessa.

Re: 25 kW

14.10.2011 10:29

Moi :)

Mietiskelin tässä ostaa kotari exc 450cc sitten piikkikortin jälkee saan kohta siis rajoitetun A kortin.

Sitten kun sen on pistäny alle 25kW nii jääkö siitä sitte enää tehoja paljo jäljelle ? Vai tuleeko taas fiilis et ajais piikillä eikä isommalla pyörällä ?

Re: 25 kW

15.10.2011 17:56

SmirGel kirjoitti:Moi :)

Mietiskelin tässä ostaa kotari exc 450cc sitten piikkikortin jälkee saan kohta siis rajoitetun A kortin.

Sitten kun sen on pistäny alle 25kW nii jääkö siitä sitte enää tehoja paljo jäljelle ? Vai tuleeko taas fiilis et ajais piikillä eikä isommalla pyörällä ?


Mitäs noissa on kuristettuna tehoa.. Ainakin reilusti alle sen 25kw, joten voi miettiä onko järkevää laittaa kyseistä pyörää, jos ei tt:nä viitsi ajaa.. :roll:

Re: 25 kW

16.10.2011 20:48

Onko tietoa eri tavoista 2004 suzuki gsx-r 600. Olin lukevinani että valmistajalta saisi elektronista boksia, onko hintava?

Re: 25 kW

19.10.2011 14:52

Elikkä jos pyörässä on power commanderi niin senkanssa ei auta laskea tehoja alle 25kw? millä sitten mahtaisi saada tuollaisen honda cbr 600rr 04 alle 25kw? ainoa vaihto ehto joku pyörän oma kuristus satsi ja maksaa hunajaa? :D

Re: 25 kW

20.10.2011 12:38

Jos jollain on myydä 2004 Suzuki gsxr 600 kuristusboksii laittakaa yv:tä!

Re: 25 kW

21.10.2011 13:01

Mkko_ kirjoitti:Elikkä jos pyörässä on power commanderi niin senkanssa ei auta laskea tehoja alle 25kw? millä sitten mahtaisi saada tuollaisen honda cbr 600rr 04 alle 25kw? ainoa vaihto ehto joku pyörän oma kuristus satsi ja maksaa hunajaa? :D

Varmaan kahvastakin sais kuristettua. Kaveri käytti pyöränsä liikkeessä kuristettavana kahvasta niin rek.otteeseen ei tullut lukemaan että mistä on kuristettu vaan jonkinlainen koodi mitä kukaan ei ymmärrä. Jos itte ois kuristanut ni ois tullu rek.otteeseen lukemaan että kuristettu kahvasta ja kuinka paljon kahva liikkuu.

Re: 25 kW

21.10.2011 15:02

madduli kirjoitti:
Mkko_ kirjoitti:Elikkä jos pyörässä on power commanderi niin senkanssa ei auta laskea tehoja alle 25kw? millä sitten mahtaisi saada tuollaisen honda cbr 600rr 04 alle 25kw? ainoa vaihto ehto joku pyörän oma kuristus satsi ja maksaa hunajaa? :D

Varmaan kahvastakin sais kuristettua. Kaveri käytti pyöränsä liikkeessä kuristettavana kahvasta niin rek.otteeseen ei tullut lukemaan että mistä on kuristettu vaan jonkinlainen koodi mitä kukaan ei ymmärrä. Jos itte ois kuristanut ni ois tullu rek.otteeseen lukemaan että kuristettu kahvasta ja kuinka paljon kahva liikkuu.


Itelläni on kuristettu samalla tavalla, mutta rek.otteeseen tuli kyllä merkintä mihin kuri on laitettu ja montako astetta kahva kääntyy. Ja kyllä ne tiedot yleensä tulee siihen rek.otteeseen.

Re: 25 kW

23.10.2011 20:08

Käytitkö liikkeessä kuristettavana? Kaverin pyörä kuristettiin siis liikkeessä.

Re: 25 kW

25.10.2011 21:20

oliskohan mahdollista ostaa kaasukahva eri vetosuhteella. Eli tavallaan jos normi kahva kääntyy vaikka 90 astetta ja vetää vajeria samalla 2 cm niin laittaisi sellaisen kahvan joka vetää samalla 90 asteen käännöllä vain 1 cm? täähän on nyt pohdintaa teoriassa, mutta mutta....
ainakaan ei tulisi merkintää vajaasta kahvan liikkeestä rek. otteeseen

Re: 25 kW

25.10.2011 23:55

huskq kirjoitti:oliskohan mahdollista ostaa kaasukahva eri vetosuhteella. Eli tavallaan jos normi kahva kääntyy vaikka 90 astetta ja vetää vajeria samalla 2 cm niin laittaisi sellaisen kahvan joka vetää samalla 90 asteen käännöllä vain 1 cm? täähän on nyt pohdintaa teoriassa, mutta mutta....
ainakaan ei tulisi merkintää vajaasta kahvan liikkeestä rek. otteeseen

On mahdollista ostaa kahvoja eri vetosuhteella, mutta en ole nähnyt yhtään liikettä pidentävää vielä

Re: 25 kW

26.10.2011 10:42

Sittenhän sellanen täytyy tehdä itse ;) ei oo varmaan kovin vaikeeta