Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
23.5.2011 16:49
ripa-pipa kirjoitti:Paljonkohan maksaa pyörän kuristus jossain liikkeessä esim: yamahacentter pitäis saada täys tehonen cbr -> 25kw.
Prätkä Pajalla ne ottaa 250€ työstä ja 100€lisää jos käy vielä katsastamassa. Työhön sisältyy alkuveto, kuristus ja loppuveto.
25.5.2011 18:14
Tuli tossa pyörä pajalta, mutta nyt "onkelmana" on että tehopaino suhde on 0.162kw/kg. Joten onko tietoa veikkauksia rupeeko sherffit valittamaan tuosta ku se raja on 0.16kw/kg pikku a kortilla?
29.5.2011 18:38
Moro jätkät, kelailin ostaa seuraavaks pyöräkseni z750, 2007- uudempi. ja pitäis se varmaankin 25kw:na pitää, jonka takia ajattelin kysyä onko joku sitä kuristanut ja miten?, koska yks kaveri hommas vastaavan pyörän ja kuristutti liikkeessä, tais maksaa about 150e, mutta pyörän tehot oli naurettavat verrattuna muihin 25 kw pyöriin. Eli onko pyörään jotain tehtaan kuristussarjaa joka sallisi pyörän säilyttävän jotain tehoja, koska kaverin pyörässä ei ilmennyt ''tehoaluetta'' kuristuksen jälkeen, ja sitä alko viikon jälkeen vituttamaan ja pisti vakioksi.
30.5.2011 10:36
Rete kirjoitti:Tuli tossa pyörä pajalta, mutta nyt "onkelmana" on että tehopaino suhde on 0.162kw/kg. Joten onko tietoa veikkauksia rupeeko sherffit valittamaan tuosta ku se raja on 0.16kw/kg pikku a kortilla?
Oliko pyöräsi juuri siis kuristettavana? Onko tehopainosuhde suoraan kirjattu paperiin noin? Vai ilmenikö tarpempi arvo itse laskemalla?
30.5.2011 10:40
Mortality kirjoitti:...pyöräkseni z750, 2007- uudempi. ja pitäis se varmaankin 25kw:na pitää, jonka takia ajattelin kysyä onko joku sitä kuristanut ja miten?, koska yks kaveri hommas vastaavan pyörän ja kuristutti liikkeessä, tais maksaa about 150e, mutta pyörän tehot oli naurettavat verrattuna muihin 25 kw pyöriin. Eli onko pyörään jotain tehtaan kuristussarjaa...
Tehdaskuristus oli 2007, kun katselin kyseistä pyörää, kaasun liikevaran rajoitin. Eli miten sen nyt ottaa - Yamahassani (johon Kawan sijasta päädyin) tunnelma oli - kuten arvata saattaa - ihan kuin ei kääntäisi kaasua kovasti ikinä. Eli pyörä toimii täysin loogisesti, teho kasvaa tasaisesti kierrosten noustessa.
30.5.2011 21:56
''A1-luokan ajokortin omaavan henkilön täyttäessä 18 vuotta, hän voi muuttaa ajokortin A-luokan kortiksi ilman erillistä tutkintoa tai opetusta. Uusi ajokortti haetaan oman asuinkunnan poliisilta.
Kaksi ensimmäistä vuotta uusi ajokortti oikeuttaa ajamaan enintään
25 kW tehoista (34 hv) moottoripyörää, jonka tehopainosuhteen on
oltava alle 0,16 kW/kg. Henkilön täytettyä 20 vuotta tämä rajoitus poistuu automaattisesti. ''
Tälläiseen tekstiin törmäsin tossa äskettäin netissä ja ajattelin siis käydä täällä vielä kysymässä että pitääkö paikkansa??
2.6.2011 18:42
Onnistuuko takaisin täysiin tehoihin rekisteröinti vaan siten että menen asemalla ja pyydän vaihtaa papereihin täydet tehot?
2.6.2011 23:51
juuso_91 kirjoitti:Onnistuuko takaisin täysiin tehoihin rekisteröinti vaan siten että menen asemalla ja pyydän vaihtaa papereihin täydet tehot?
Soita sinne asemalle ja kysy?
7.6.2011 17:30
Onko kellään kokemusta siitä, et ois täystehonen 25kw papereissa oleva pyörä menny lunastukseen ja saanut vakuutusyhtiöltä kiltisti rahat käteen? Mitä jos ostaa valmiiks kuristetun pyörän, ottaa täyskaskon ja vetää lunariin. Voiko tyhmänä väittää ettei oo tienny tälläsestä pikkuseikasta mitään, että on vaan ostanu pyörän ja ajellu. Vai meneekö automaattisesti omalle vastuulle? On ainakin täystehosii piikkejä menny lunariin heittämällä, mut niissä on hieman erillaiset nuo tehoerot..
8.6.2011 19:19
Onko kellään tietoa sellasesta kurista, minkä sais lennosta päälle/pois? Muistelisin joku puhu, että r6r jyrsitään johkuu kaasutin runkoo ura ja siihen ruuvikuri minkä saa lennosta päälle/pois?
8.6.2011 21:55
juudso kirjoitti:Onko kellään tietoa sellasesta kurista, minkä sais lennosta päälle/pois? Muistelisin joku puhu, että r6r jyrsitään johkuu kaasutin runkoo ura ja siihen ruuvikuri minkä saa lennosta päälle/pois?
Mulla on kahvasta päälle/pois-rajotin. Eli kaasukahvan runkoon jyrsitty pari uraa (toinen koko aukeamispituudelle, toinen 5mm pitkä), johon sitten laitettu tappi (tässä tapauksessa pätkä kuusiokoloavaimesta), jota ulospäin vedettäessä se osuu vain pitempään jyrsintään --> kaasu aukeaa kokonaan. Kun tapin painaa pohjaan, menee sen pää lyhyempään uraan rajoittaen kaasun sinne vaadittuun.
9.6.2011 23:32
Saakohan tollasta temppua tehtyä muihin pyöriin? Lähinnä kiinnostais daytona 675
10.6.2011 0:25
juudso kirjoitti:Saakohan tollasta temppua tehtyä muihin pyöriin? Lähinnä kiinnostais daytona 675
Eiköhän sen saa tehtyä lähes mihin vaan, kunhan k.o. pyörään ei ole kuristussarjaa olemassa, jolloin sen käyttö olisi pakollista.. Muista pyöristä en varmaksi kyllä sano mitään.
10.6.2011 13:12
Prätkäpaja sanoi, että niiden käyttämät katsastusmiehet ei hyväksy tollasta kuria? Onkohan se yleinen käytäntö?
14.6.2011 23:06
600cbr pitäs kuristaa ja katsastaa alle 25kw. Eli jos kyseiseen pärrään löytyy tehdassarja jolla sen saa alle 25kilowattiseksi, ja valtuutettu liike sen vaihtaa ja tästä tulee todistukset, niin ei pyörää tarvitse näyttää asemalla vaan pelkät paperit riittää todisteeksi? Problemo olisi vain se että pärrä fighteriksi rakennettu ja pakoputket yms eivät aivan vastaa määräyksiä.