Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
6.3.2008 16:07
Itsellä on Leon kokoputkisto tossa 625sxc:ssä, tosin suuttimista ei ole mitään käryä. Yhdellä kaverilla, jolla myös 625sxc, on akrapovicin kokoputkisto. hän penkitti sen ja muistelisin, että pääsuuttimeks laitettiin 180.
Eli Valtzutus, toi 185 on iha hyvä, voi käydä pikkase liia rikkaal.
6.3.2008 17:56
juu ku en sit tiedä että johtuisko neulasta kun putki pamauttelee sellasia ns. pakokaasupalloja eli se ryöpsäyttää sellasen poksahduksen...sammuu sen takia tyhjäkäynnillä ja kaverit vaan sanos et kävis vähän liian laihalla...tosin ilma ollu aika kylmä joten se voi osiltaan vaikuttaa asiaan
8.3.2008 21:25
Voittaako tämmönen Ktm 690cc supermotardi Yamahan 1000cc
jossa on 150 hv. En muista mallia.kaveri väittää että iha keposeen vie.
16.3.2008 0:24
Terve.
Olen tässä nyt kesäksi ajatellut pyörän hankintaa, ja jotain isompaa smotoa olen miettinyt. Pikkuisen alkaa ktm:mään kallistua, kun on ihan fiksun ja luotettavan oloisia ja valikoimaakin on. Pyörän olisi siis tarkoitus olla enduropohjainen, eikä ns. kadulle tehty smoto kuten lc4. Kyseisessä pyörässä ei muuta vikaa ole, muutakuin että suhteellisen kömpelön oloinen verrattuna esim 525exchen, jollainen todennäköisesti hakusessa.
Onko nyt siis niin että exc on ainoa jonka saa valkokilpisenä, eli sx:ää ei saa kilvitettyä?
Mitä kuluja tulee jos ostaa excn kilvettömänä / punakilpisenä sen valkokilpiseksi laittamisessa. Verot nyt ainakin, ja katsastus. Valothan noissa on jo vakiona, ja vilkuillekkin todennäköisesti aikalailla valmiit johdotukset? Mitenkäs jos tuollaisen pyörän hommaisi esim ruotsista, onko sen kilvittämisessä mitään eroa normaaliin kilvettömään pyörään joka on suomesta ostettu? Mitäs eroa käytännössä on 450/520/525 exc?
Myös muita yleisiä vinkkejä olisi hyvä tietää kyseisiin laitteisiin liittyen.
16.3.2008 13:36
Ensin tuohon 1000cc yammu vastaan 690 kotka: Toinen vie toisella osa-alueella ja toinen toisella. Jos kiihdytyksestä puhutaan ni varmaa 0-100 aika tasoissa. Melkein sama ku vertaisit maastoautoa ja urheiluautoa...
Sitten tohon EXC:hen. SX rossipeli eli ei käsittääkseni saa kilpiin, koska ei ole minkäänlaisia papereita pyörälle. EXC:n saaminen kilpiin kuulemma ei onnistu päästöjen takia, koska punakilpiset kuristamattomia ja rekisteröidyissä lähes kaikissa tuo 13kW teholukema rekisteriotteessa. Mene ja tiedä miten todellisuudessa, mutta katsastuskonttorilta ja maahantuojalta löytyy varmaan jotain vinkkiä asiasta. Ja 450/520/525 ovat moottoriltaan ja monilta rungon osiltaan identtiset vuosimallista riippuen. 520 ja 525 moottoreiltaan täysin samoja, mutta runkoon ja muoveihin tuli uudistuksia mallimerkinnän vaihtuessa. Viisaammat ja tietävämmät jatkakoot/korjaavat virheelliset tietoni
16.3.2008 14:01
No ei todellakaan ole mitään jakoa edes 0-100 kiihtyvyydessä, tosin sporttipyörän kiihtyvyydestä kertoo enemmän 0-200km/h kiihdytys.
Kuitenkin tuolla 690 supermotolla 0-100km/h kestää n.4,5s, ainakin vähän vanhemmilla rykkösillä ehtii vajaaseen kolmeen, ja uusimmilla reiluun kolmeen.
Joten voi sanoa, ettei ole mitään jakoja missään vaiheessa tollasella smotolla. Ja tuota maastoauto-urheiluauto vertausta en kyllä aivan ymmärtänyt
16.3.2008 16:19
Kuinkahan moni vetää sen rykkosen 3-4sec 0-100.
16.3.2008 17:12
Kaikki, jotka hallitsevat pyöränsä niinkuin sporttisen pyörän omistajalta voi odottaa. Ei tarvitse olla mikään yli ihminen että osaa laittaa ykkösen silmään ja pitää kaasun pohjassa, sillä mennään rykkösellä jo sinne 150 asti. Toki kytkimen oikea käyttö täytyy osata ja hallita pyörä. Niiden ihan aloittelijoiden en suosittele menemään rykkösen puikkoihin. Smotolla toisaalta on melkein vaikeampi kiihdyttää kuin kyykyllä, keula meinaa irrota pienillä vaihteilla aikas helposti. Toki kyykylläkin lievempiä keulimisongelmia voi esiintyä, ja pidon saa hävitettyä esimerkin mukaisella rykkösellä aika helposti. Puhuinkin tässä että mikä on pyörän suorituskyky, en siitä mihin käsikuski yltää sen kiihdyttämään, siinähän voi mennä vaikka puoli minuuttia.
Ja itse asiassa mainitsemiasi rykkösen 4sek 0-100 kiihdyttäjiä voi jo luonnehtia käsikuskiksi. Sekuntikin on 0-100 kiihtyvyydessä loppupeleissä paljon. Enkä tässä tarkoita mitään valoista kiihdytystä, vaan maksimi kiihdytyksiä paikaltaan joissa pyörän kierrokset pidetään tehollisella alueella alusta asti.
16.3.2008 18:03
Duell kirjoitti:Sitten tohon EXC:hen. SX rossipeli eli ei käsittääkseni saa kilpiin, koska ei ole minkäänlaisia papereita pyörälle. EXC:n saaminen kilpiin kuulemma ei onnistu päästöjen takia, koska punakilpiset kuristamattomia ja rekisteröidyissä lähes kaikissa tuo 13kW teholukema rekisteriotteessa. Mene ja tiedä miten todellisuudessa, mutta katsastuskonttorilta ja maahantuojalta löytyy varmaan jotain vinkkiä asiasta. Ja 450/520/525 ovat moottoriltaan ja monilta rungon osiltaan identtiset vuosimallista riippuen. 520 ja 525 moottoreiltaan täysin samoja, mutta runkoon ja muoveihin tuli uudistuksia mallimerkinnän vaihtuessa. Viisaammat ja tietävämmät jatkakoot/korjaavat virheelliset tietoni
Ok, mutta entäpä saako jostain liikkeestä papereita katsastusmiehelle että pyörä olisi kuristettu vastaamaan valkokilpistä?
17.3.2008 9:54
Lainaan sanojani: Katsastusmieheltä ja eteenkin maahantuojalta saattaisi löytyä tietoa asiasta
PS. Nettimotoa selailin ja joku 3800e näyttäisi olevan -03 525 joka on uitettu saksasta, ja näin ollen saa rekisteriin. Omassa 520 -01 verot oli hiukkasta vaille 1200e.
Ja tuolla ylempänä autovertauksiani ihmeteltiin, niin omasta mielestäni alkujaan kadulle rakennettu pyörä on se urheiluauto ja alkujaan kurapyörään perustuva moto on se maastoauto. Toki nykyiset valmiit ja rakennetut motot ovat kaukana esikuvastaan, mutta silti päässäni tälläinen mielikuva vahvasti on ja pysyy
17.3.2008 18:08
Jos jollain on tietoa katteiden vaihodosta, niin oisin kovin kiitollinen vastauksesta.
Niko901 kirjoitti:Dropa kirjoitti:Onko kellään tietoa noista LC4:sen katekiinnikkeistä? Omaa silmää miellyttää enemmän -05 ja uudempien "pystyperä", kuin vanha, niin onko vanhaan miten suuri projekti saada uudenmallin takakate, tai koko katesarja?
Millasesta hinnasta muuten yleensä lähdetään keskustelemaan, kun ostokohteena olisi -03 - -06 <15tkm ajettu lc4-kotkotti? Pyörän osto sijoittuu talvelle jokatapauksessa.
Pakko vastata, vaikka et ehkä luekkaan enää tätä viestiä, kun olet keväällä ton oman kirjoittanut.
Olettain, että haluat 10000-15000km ajetun vakiokuntoisen huolletun duke/lc4 sm että saa halvempaan hintaan kuin vähemmän ajetut.
2003 dukesta/lc4 sm saa nykyään jo noin 6000eurolla, alle 10000ajettuja, ei pommeja.
2004 vastaava voisi olla noin 6500euroa.
2005 päälle 10000ajettuja on siinä noin 7500e paikkeilla ja 06(melkein samoja kaikilta osiltaan 05 kans) siinä 7500-8300e.
E: Pitäis malttaa ettii pidempään:
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?p=2045338
21.3.2008 20:03
Duell kirjoitti:Lainaan sanojani: Katsastusmieheltä ja eteenkin maahantuojalta saattaisi löytyä tietoa asiasta
PS. Nettimotoa selailin ja joku 3800e näyttäisi olevan -03 525 joka on uitettu saksasta, ja näin ollen saa rekisteriin. Omassa 520 -01 verot oli hiukkasta vaille 1200e.
Ja tuolla ylempänä autovertauksiani ihmeteltiin, niin omasta mielestäni alkujaan kadulle rakennettu pyörä on se urheiluauto ja alkujaan kurapyörään perustuva moto on se maastoauto. Toki nykyiset valmiit ja rakennetut motot ovat kaukana esikuvastaan, mutta silti päässäni tälläinen mielikuva vahvasti on ja pysyy
Jep pitää ottaa kyseisiin paikkoihin yhteyttä. Kiitos vinkistä, pitää käydä tutustumassa.
22.3.2008 3:30
Kyllä mä mieluummin ottaisin kadulle 6xxcm, kuin satkua pienemmän. Toinen on tehty kisaan, ainakin 520cc, toinen kadulle. Luotettavuus sitä luokkaa. Toki olen nähnyt eräästä 520cc kiskottavan uskomattomia tehoja, mitä on b-illassakin näkynyt, mutta ajettavuuden kannalta mopompikin on kiva. Ja saahan siihenkin lisäpotkua helposti!
Duket on sitten eri asia. Mutta ei liene moni eri mieltä jos sanon LC4 luotettavimmaksi nelarikoneeksi?
23.3.2008 13:38
Nemo kirjoitti:Kyllä mä mieluummin ottaisin kadulle 6xxcm, kuin satkua pienemmän. Toinen on tehty kisaan, ainakin 520cc, toinen kadulle. Luotettavuus sitä luokkaa. Toki olen nähnyt eräästä 520cc kiskottavan uskomattomia tehoja, mitä on b-illassakin näkynyt, mutta ajettavuuden kannalta mopompikin on kiva. Ja saahan siihenkin lisäpotkua helposti!
Duket on sitten eri asia. Mutta ei liene moni eri mieltä jos sanon LC4 luotettavimmaksi nelarikoneeksi?
Mikä dukessa on eri asia muuta kuin painoa pari kiloo enemmän smoto lc4 verrattuna ja hintaa vähän enemmän kuin muissa lc4 koneilla olevissa?
Ja lc4 moottoreilla varustetut laitteet liikkuvat 0-100km/h vähintäänkin yhtä hyvin kuin 520/525, ellei jopa paremmin. Kestävyys on aivan toista luokkaa, eikä varmaan tärisekään siinä määrin kuin 525. En kyllä tiedä, miksi tarvitsisi lc4:ään lisäpotkua, kun painoa on 150kg tai alle ja tehoa vakiona uusimmissa high flow kansilla olevilla malleilla 55hp. Tämä liikuttaa 4,4sek 0-100km/h ja top speed on siellä 184km/h paikkeilla dukella, johon kumpaankaan ei varmaan exc 520/525 pysty.
29.3.2008 19:35
sori että täällä kysyn mutta ohan näissä pyörissä samantyyppinen kone.
Eli tänään otettiin kansi pois pyörästä ja pakoventtiilit oli vaaleat.Kuva galleriassa. Käykö laihalla? Paljonko pitäisi suutinta suurentaa? 10 numeroa?