Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
2.5.2011 15:45
Mitäs paskaa tää on kun pitäis laittaa tollanen r6 25kW, ja stoppaa homma siihen et tos on yoshimuran ränni?
Varottelivat yamahacenteris et voipi alkaa katsastusmiehet narisemaan ja näinhän kävi kun muutamin katsastusmestoihin soittelin. "Pitää olla e-hyväksytty ja muutos katsastettu ja päästötmitattu"
ja muuta paskaa parista liikkeestä... Oisko kellään kokemusta täällä tampereen seudulla tämmösestä ja tietoa vähä rennomista katsastusmiehistä jotka tekee vaan työnsä ja työntelee ne paperit vaan kiltisti eteenpäin.
2.5.2011 15:55
Bricks kirjoitti:Mitäs paskaa tää on kun pitäis laittaa tollanen r6 25kW, ja stoppaa homma siihen et tos on yoshimuran ränni?
Varottelivat yamahacenteris et voipi alkaa katsastusmiehet narisemaan ja näinhän kävi kun muutamin katsastusmestoihin soittelin. "Pitää olla e-hyväksytty ja muutos katsastettu ja päästötmitattu"
ja muuta paskaa parista liikkeestä... Oisko kellään kokemusta täällä tampereen seudulla tämmösestä ja tietoa vähä rennomista katsastusmiehistä jotka tekee vaan työnsä ja työntelee ne paperit vaan kiltisti eteenpäin.
Mäntsälässä sanoi K1 vaan putkesta ja muista pyörän osista että "hän ei noihin puutu se on sitten poliisien asia.."
4.5.2011 13:47
Eli onko 88kw r6 vaikee kuristaa 25kw ja mitä kyseinen toimenpide maksaa uudelleenkatsastuksineen päivineen?
6.5.2011 9:03
Ite kurisitin oman tonnisen fzr:än viime vuoden alussa ja makso karvan verran yli 200€ plus muutoskatsastus. Kuristuksen laitatin ja penkitin tuolla espoon dynomightissa, ja sit vaan katsastukseen papereitten kanssa ja avot. Oli kyllä niin virkaintonen katsastusmies et piti 10min minuuttia kierrellä ja mittailla pyörää ennen ku kävi kokeilemas ja luuli että on vielläki yli 25kw, vakuuttelin sitte et siinä on se 65nm vääntöö vielkäki et voi tuntua eritavalalla ku on tonninen. Tällä hetkellä on papereissa lukee että kaasukahva kääntyy sen 15astetta ja pakoputkena on Yoshimura RS3 ja pakoaukon halkasia 40mm
6.5.2011 9:45
Onkos kukaan kuristanut Kawasaki Z 1000:sta 25kw? Onkos tommonen sitten miten helppo kuristaa kaasukahvasta?
10.5.2011 20:06
Voiko pyörän kuristaa miten vaan, jos vaan penkityspaperit ovat alle 25kW? Lähinnä kävi mielessä samanlainen pakoputkikuristus kuin E-hyv. Arrowin putkissa. Kenties helpompikin kuin kahvakuri ja onnistuu kevyesti itsekin pienellä pistehitsauksella.
10.5.2011 22:03
Xho kirjoitti:Voiko pyörän kuristaa miten vaan, jos vaan penkityspaperit ovat alle 25kW? Lähinnä kävi mielessä samanlainen pakoputkikuristus kuin E-hyv. Arrowin putkissa. Kenties helpompikin kuin kahvakuri ja onnistuu kevyesti itsekin pienellä pistehitsauksella.
Vain jos pyörä on alle -91
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AAB97A25 ... aminen.pdf
11.5.2011 0:46
Itsellä on Kawasaki ZZR 600 vm.-92, joka on kuristettu kaasukahvanliikeellä. Kuristaminen oli erittäin helppoa: lähes paikallinen pyöräpaja hoiti dynottamisen ja kuristamisen eli ruuvvi vain kaasukahvasta läpi.
Paja ja katsastusasema veivät rahaa n. 120e. Katsastuksessa ei ollut mitään ongelmia, koska katastusmieskin sanoi, että se ruuvvi on ihan riittävä ja laillinen kuristus.
Kaveri teki saman vm. -02 Honda Fireblade:lle, samat kommentit katsastuksessa, joten kuristaminen on helppoa myös uudemmillekin pyörille.
12.5.2011 22:31
Mites tollasen Yammun WR 400F kuristus <25kw luonnistuis? Löytyykö mitään valmista holkkia tai vastaavaa rajoittamaan tehoa imukaulasta/kaasun liikkeestä? Vai ihan pulttia vaa kaasu kahvaan? Onko kukaa tuolla Prätkäpajalla käyny penkittelemässä ja mitä sellane huvi maksais? Vinkvink voi myös muita liikkeitä suositella mitkä hoitaa noita kuristuksia pk-seudulla TAI 100km säteellä Helsingistä nii että siellä ei ois viikkojen jonoja =)
16.5.2011 1:50
Rete kirjoitti:Mites tollasen Yammun WR 400F kuristus <25kw luonnistuis? Löytyykö mitään valmista holkkia tai vastaavaa rajoittamaan tehoa imukaulasta/kaasun liikkeestä? Vai ihan pulttia vaa kaasu kahvaan? Onko kukaa tuolla Prätkäpajalla käyny penkittelemässä ja mitä sellane huvi maksais? Vinkvink voi myös muita liikkeitä suositella mitkä hoitaa noita kuristuksia pk-seudulla TAI 100km säteellä Helsingistä nii että siellä ei ois viikkojen jonoja =)
Soittele prätkäpajalle... listahintana omalla cebarilla oli 250e kuristettuna ja 350e kuristettuna sekä katsastettuna. Jos viet pyörän aamulla saat pyörän iltapäivällä takasin.
16.5.2011 19:41
Tässä on tullut pähkäiltyä isompaa pyörää ensi kevääksi ja kovasti on Kawasakin perus ZX-6R Ninja ja Hondan 600 ja 900 Hornetit päätä vaivanneet. Noh... ensimmäisenä tämä pirun kuristaminen. Millä nuista kyseisistä pyöristä olisi siedettävintä ajaa kuristettuna ja millä taas ei, miksi? Periaatteessa tuo isompi Horna kovasti viettelee vääntävämmän koneensa ansiosta, eikä tarvitsisi niillä kierroksilla niin paljoa ajella ja tuskin tarvitsisi vaihtaa enään tuota pyörää pois. Tosin kuristaminen taitaa viedä väännön edun vai olenko väärässä? Toki näin kilttinä poikana haluaisin pitää kuristukset paikallaan ja toisaalta taas en. Keinoa nopeaan kuristusten takaisin laittoon tien päällä? Virkavallan kanssa en haluaisi tekemisiin saatika sitten vakuutusyhtiön. Vaikuttaako pyörän käyttäytymiseen se, kuinka kuristus on tehty? Jos vaikka tuossa isommassa Hornassa olisi koneen puolelta jotain kuristusta (Onkohan edes olemassa?) tai sitten perus kahvakuristus (liikuukohan kahva edes
) Kiitän.
19.5.2011 23:10
Kamarlo kirjoitti:Tässä on tullut pähkäiltyä isompaa pyörää ensi kevääksi ja kovasti on Kawasakin perus ZX-6R Ninja ja Hondan 600 ja 900 Hornetit päätä vaivanneet. Noh... ensimmäisenä tämä pirun kuristaminen. Millä nuista kyseisistä pyöristä olisi siedettävintä ajaa kuristettuna ja millä taas ei, miksi? Periaatteessa tuo isompi Horna kovasti viettelee vääntävämmän koneensa ansiosta, eikä tarvitsisi niillä kierroksilla niin paljoa ajella ja tuskin tarvitsisi vaihtaa enään tuota pyörää pois. Tosin kuristaminen taitaa viedä väännön edun vai olenko väärässä? Toki näin kilttinä poikana haluaisin pitää kuristukset paikallaan ja toisaalta taas en. Keinoa nopeaan kuristusten takaisin laittoon tien päällä? Virkavallan kanssa en haluaisi tekemisiin saatika sitten vakuutusyhtiön. Vaikuttaako pyörän käyttäytymiseen se, kuinka kuristus on tehty? Jos vaikka tuossa isommassa Hornassa olisi koneen puolelta jotain kuristusta (Onkohan edes olemassa?) tai sitten perus kahvakuristus (liikuukohan kahva edes
) Kiitän.
Hornet 900 on ehdottomasti paras valinta jos meinaat kuristettuna ajaa nimittäin onhan sillä paljon mukavempi ajaa ku jollain 600cc hornetilla kuristettuna ku eihän noissa oo vääntöä alhaalla tippaakaan. Ja kaasusta kuristat nii ei konekkaan tykkää pahaa.
21.5.2011 17:52
Mites tommosen Yamaha FZ1-N kuristaminen kaasukahvasta. Onko mitään järkee?
22.5.2011 12:00
Paljonkohan maksaa pyörän kuristus jossain liikkeessä esim: yamahacentter pitäis saada täys tehonen cbr -> 25kw.
23.5.2011 12:17
Mikäs ois helpoin tapa kuristaa tollane 550cc yamaha XT alle 25kw? Oisin yheltä kaverilta sellasta osamassa ja se on nyt 28kw papereissa
Eikös se riitä tohon muuttamiseen että kuristaa sen, käy penkittämässä ja viel sit penkitys paprit katsatuskonttorille kun on alle 25kw? -82 vuoden yamaha XT 550 siis kyseessä