Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.10.2010 21:57

Onko porukka kuristanu 450 smotoja/enskoja jollain muulla lailla kun kaasusta?

13.11.2010 22:39

Onko täällä joku käynyt muutoskatsastusta 25kw:iin tekemässä jollakin Mikkelin katsastusasemalla? Itse kävin perjantaina 2h vääntämässä kättä Ratakadun A-Katsastuksessa, eikä papereita saatu tehtyä vaikka 48e veloittivatkin. :s Rupesivat vaatimaan penkityspaikan penkin kalibrointitodistusta. Ensin en osannut tuohon reagoida vaan sanoin sen hommaavani. Kun soitin pyörän penkittäneelle liikkeelle (järvenpään Viaber), käskivät välittömästi keskeyttää katsastuksen ja siirtyä seuraavalle asemalle, sillä liikkeen omistajan mukaan tuota paperia vaativalla asemalla ei ole mitään aikomustakaan kuristettuja papereita antaa. Tällaista paperia ei siis firmalla ole, ja omistajan korviin ei ollut tullut vielä yhtään tapausta jossa penkityspaperista näkyvä tt-teho vs. rekisteriotteessa näkyvä teho ei olisi kelvannut kalibrointitiedosta. Kuitenkin penkityksiä kuristuksien yhteydessä tehneet tuhansia. Osasi vielä sanoa, että luultavasti ainut penkki josta tuo vaadittu todistus löytyy on VTT:n, ja siinä yksi veto maksaa n. 7000e.

Aikamme asiasta konttorilla isäni kanssa väännettiin, kunnes lopulta katsastus keskeytettiin. Rahoja eivät kuitenkaan suostuneet palauttamaan, sanoivat että olivat tuota paperia kysyneet jo ennen maksua (vaikka asia toisin päin kuitenkin todellisuudessa oli!). Asiasta lähtee kyllä kirje korkeammalle taholle, rahat eivät tuonne tule jäämään ellei sieltä asiaa loppuun asti hoideta.

Kysymys olisi siis, että onko kukaan ongelmitta saanut Mikkelin katsastusasemilla pyörää muutoskatsastettua pienempiin tehoihin, ja jos on niin missä asemalla?

E: mainittakoon vielä että dynopaperissa lukee tehoksi 19,2kw, ja sekin on laskennallinen teho koneelta. Eli penkissä saisi olla todella suuri heitto (~23%) ennenkuin mentäisiin sallitun rajan yli. Suurimman tehon kautta laskettaessa heitto näkyisi olevan ~4%

14.11.2010 21:49

Entiiä mikkelin katastusasemilta, mutta ottakaa pyörän paperit ja kaikki tarvittavat lappuset mukaan ja tulkaa pieksämäen länsiväylän katsastukseen. Sielä kävi iskä laittaa 25kw papruihin ton jammun. Tyyppi kirjotti vaan tiskin takana paperit ja otti vissiin 60€, pyörää ei vilkaissutkaan.
;)

15.11.2010 0:24

Yzä kirjoitti:Entiiä mikkelin katastusasemilta, mutta ottakaa pyörän paperit ja kaikki tarvittavat lappuset mukaan ja tulkaa pieksämäen länsiväylän katsastukseen. Sielä kävi iskä laittaa 25kw papruihin ton jammun. Tyyppi kirjotti vaan tiskin takana paperit ja otti vissiin 60€, pyörää ei vilkaissutkaan.
;)

Mitä lappuja tarvitsivat? Kaikki pitäisi kyllä löytyä, mutta varmistetaan. :)

15.11.2010 15:44

no siis pyörän normi paperit (en muista näitä hienoja nimiä) Sit siitä penkityksestä eka vakiona vedetetyt tulokset käppyröineen ja sit kuristettuna sama. + sit oli viel joku semmonen lappu tyylliin: '' tämä moottoripyörä XXX-XXX on kuristettu kaasusta. Kaasu liikkuu 6 astetta'' jne.

Käykää vaan koklaa, älkää ottako ees pyörää mukaa, tuskin niitä edes kiinnostaa :)

Kokemusta löytyy nyt oman pyörän kohalta ja tutun separi 600cc, ei kattonu siitäkää mitää, vain paperit.

15.11.2010 16:20

Onko kukaan kuristanu 1200/1250 bandiittia? Miten ja paljonko kustans?

15.11.2010 17:55

Yzä kirjoitti:no siis pyörän normi paperit (en muista näitä hienoja nimiä) Sit siitä penkityksestä eka vakiona vedetetyt tulokset käppyröineen ja sit kuristettuna sama. + sit oli viel joku semmonen lappu tyylliin: '' tämä moottoripyörä XXX-XXX on kuristettu kaasusta. Kaasu liikkuu 6 astetta'' jne.

Käykää vaan koklaa, älkää ottako ees pyörää mukaa, tuskin niitä edes kiinnostaa :)

Kokemusta löytyy nyt oman pyörän kohalta ja tutun separi 600cc, ei kattonu siitäkää mitää, vain paperit.

Joo, elikkä ei mitään kalibrointitodistusta :D Kokeillaan tässä joku päivä tuota Mikkelin saman firman paikkaa, ei kumminkaan heti hotsittais lähteä 100km suuntaansa tuon takia ajelemaan. Ja pyörä parempi pitää varmuuden vuoksi kärrissä mukana, ettei sitten tarvitse sitä lähteä erikseen hakemaan. ;)

17.11.2010 18:13

Nyt onnistui katastus, tosin yhestä paperista puuttui vielä penkitysfirman allekirjoitus. Se saadaan kuitenkin huomiseksi, joten tämäkin homma saataneen kuntoon :) Sitten ei muuta kun korttia oottelemaan

17.11.2010 22:21

Kuri tottakai pois? ;)

17.11.2010 22:25

Yzä kirjoitti:Kuri tottakai pois? ;)

Se on sellanen kiva kuri, että sen saa päälle/pois parissa sekunnissa, vaikka vauhdista. ;)

17.11.2010 23:00

oho, nyt kyllä kerrot että missäs se on jos se tommone on? Itellä oli siel ilmanputsarin kopan alla semmonen ruuvi :)

17.11.2010 23:12

Yzä kirjoitti:oho, nyt kyllä kerrot että missäs se on jos se tommone on? Itellä oli siel ilmanputsarin kopan alla semmonen ruuvi :)

Jyrsitty kaasukahvan runkoon pari uraa, joihin sitten painetaan tappi (tässä tapauksessa kuusiokoloavain), joka rajoittaa kahvan liikettä. Hankala näin selittää :D

E: Ja kun Khor ilmeisesti tätä seuraat, niin onko y-v -lootasi täynnä kun ei meinaa lähteä viestit sulle päin?

18.11.2010 0:02

Drained kirjoitti:
Yzä kirjoitti:oho, nyt kyllä kerrot että missäs se on jos se tommone on? Itellä oli siel ilmanputsarin kopan alla semmonen ruuvi :)

Jyrsitty kaasukahvan runkoon pari uraa, joihin sitten painetaan tappi (tässä tapauksessa kuusiokoloavain), joka rajoittaa kahvan liikettä. Hankala näin selittää :D

Jaaajaa :) Pidetääs savo sit pystyssä en kesänä, aiheuttaen mahotonta pahennusta :seko:

18.11.2010 0:55

Yzä kirjoitti:
Drained kirjoitti:
Yzä kirjoitti:oho, nyt kyllä kerrot että missäs se on jos se tommone on? Itellä oli siel ilmanputsarin kopan alla semmonen ruuvi :)

Jyrsitty kaasukahvan runkoon pari uraa, joihin sitten painetaan tappi (tässä tapauksessa kuusiokoloavain), joka rajoittaa kahvan liikettä. Hankala näin selittää :D

Jaaajaa :) Pidetääs savo sit pystyssä en kesänä, aiheuttaen mahotonta pahennusta :seko:

Tokitoki ;) :seko:

FJ1200 25kW?

12.12.2010 20:23

Onko kukaan kuristanut yli tonnisia pyöriä? Tallista löytyisi FJ1200 ja ensikesänä pikku A taskuun.
Mistä nettikaupasta mahtaisi saada ks. pyörään kaasukahvan kuristimia? Kaasareihin ei kovinkaan paljoa miellyttäisi sattua :roll:
Pyörän olemushan tulisi muuttumaan täysin ja tiedän sen itsekkin, mutta mielummin kuristaisin kun hankkisin uuden pyörän ja kuristaisin.