Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
16.6.2010 19:16
Tonz^ kirjoitti:Yzä kirjoitti:Onko olemassa jotain semmosta 25kw kuristusta jonka saa 5 minuutissa On/off? Olisi tosi kätsä
Kokemuksia kiitos!
kaasukahvaan/vaijeriin patentoimaan jonkinlainen irroitettava rajoitin palikka minkä saa helposti päälle tai pois. käytä mielikuvitusta
Se kuuluisa ruuvikuristus.
16.6.2010 19:30
Kuuluisa ruuvikuristus? Mimmonen se oikein on sitten? Ei mitään hajua
Nii ja meneeköhän tommonen ''ruuvikuri'' sitten lävitse katsastuksesta jos pitää tt:eestä kuristaa 25kilowattiin?
17.6.2010 20:55
Semmosta asiaa kyselisin, et miten saan tuon kuristuksen pois? eikö se oo semmone messingin värine pellinpala joka on kiinni siinä kaasuvaijerin vieressä? eli kun seuraa kaasuvaijeria niin siinä liikkuvassa osassa kiinni 1 ristipäällä (jonka jo otin pois)
25.6.2010 10:44
Tuurboks kirjoitti:Semmosta asiaa kyselisin, et miten saan tuon kuristuksen pois? eikö se oo semmone messingin värine pellinpala joka on kiinni siinä kaasuvaijerin vieressä? eli kun seuraa kaasuvaijeria niin siinä liikkuvassa osassa kiinni 1 ristipäällä (jonka jo otin pois)
Mulla oli ainakin Ninjassa juuri tuollainen. 07-08 Ninjassa ei ole muuta kuristusta.
Kannattaa soittaa liikkeeseen ja kysyä onko sulla vielä bensapumpussa sähköinen kuri tuon lisäksi.
30.6.2010 13:07
Kummastakohan mahtaa tulla enemmän sakkoa
1. Ajamalla pyörällä jonka teho on yli 25kw (37kw)
2. Ajamalla pyörällä joka on papereissa 25KW mutta oikeasti 37kw
30.6.2010 15:00
pjyry kirjoitti:Kummastakohan mahtaa tulla enemmän sakkoa
1. Ajamalla pyörällä jonka teho on yli 25kw (37kw)
2. Ajamalla pyörällä joka on papereissa 25KW mutta oikeasti 37kw
Kummastakin tulee yhtä paljon sakkoja jos kiinni jäät. Jälkimmäisestä on epätodennäkösempää jäädä kiinni, mutta kiinni jäädessä sakon ohella saattaa vakuutusyhtiö muistaa korotetuilla vakuutusmaksuilla. Se taas on kallista lystiä yleensä.
3.7.2010 12:18
Mainow kirjoitti:pjyry kirjoitti:Kummastakohan mahtaa tulla enemmän sakkoa
1. Ajamalla pyörällä jonka teho on yli 25kw (37kw)
2. Ajamalla pyörällä joka on papereissa 25KW mutta oikeasti 37kw
Kummastakin tulee yhtä paljon sakkoja jos kiinni jäät. Jälkimmäisestä on epätodennäkösempää jäädä kiinni, mutta kiinni jäädessä sakon ohella saattaa vakuutusyhtiö muistaa korotetuilla vakuutusmaksuilla. Se taas on kallista lystiä yleensä.
Onko kuristamattomalla ajosta kärähtäminen
(tapa 2!) muka kalliimpaa kuin maksaa koko ajan vakuutus 37 kilowatin mukaan? Eli periikö vakuutusyhtiö jotain sakonomaista ekstraa vai joutuuko maksamaan ainoastaan 25kW- ja 37kW-vakuutusten erotuksen siltä ajalta, jonka pyörän on omistanut?
3.7.2010 12:36
Mainow kirjoitti:pjyry kirjoitti:Kummastakohan mahtaa tulla enemmän sakkoa
1. Ajamalla pyörällä jonka teho on yli 25kw (37kw)
2. Ajamalla pyörällä joka on papereissa 25KW mutta oikeasti 37kw
Kummastakin tulee yhtä paljon sakkoja jos kiinni jäät. Jälkimmäisestä on epätodennäkösempää jäädä kiinni, mutta kiinni jäädessä sakon ohella saattaa vakuutusyhtiö muistaa korotetuilla vakuutusmaksuilla. Se taas on kallista lystiä yleensä.
Eipä muuten tule. Moposta lähtee kilvet jos ei oo kaikki tehot paperissa, sen joutuu penkittää uudestaa tai muutoskatsastaa uusille tehoille ym sakkoa siitä
Aja vain sillä kuristetulla pyörällä, tai jos vahingossa sattuu kuristukset häviämään syystä tai toisesta niin harvoimpa poliisit niitä mopoja penkkiin vie jos ei poliisilla ole jonkinsortin virkaintoisuutta ja muuten pyörä olisi siistissä kunnossa. Enemmän mua pelottas ainakin ajaa semmosella pyörällä joka on suoraan papereissa ylitehosena.
3.7.2010 15:51
Messico kirjoitti:Enemmän mua pelottas ainakin ajaa semmosella pyörällä joka on suoraan papereissa ylitehosena.
Niin, sehän on käytännössä ku ajais mopokortilla autoa. Kyllä ne poliisit huomaa sen yleisesti ottaen, että riittääkö kortti ajamaan pyörää.
5.7.2010 18:58
Terve! onko kellään galleriassa esillä penkitys papereita? ennen ja jälkeen kuristuksen mielellään cbr
käy myös paperi jossa liike kertoo asentaneensa alkuperäiset kuriosat! laita yv jos löytyy!
9.7.2010 13:25
Mutta mites on teho/paino suhteen laita? Kattooko poliisit vaan Kw määrät vai kattooko myös teho/paino suhteen? Koska ainakin Yamaha wr 250 menee vakiona teho/paino suhde yli sallitun, vaikka onkin vaan 22Kw tjsp.
11.7.2010 14:31
jos nyt poliisi sut pysäyttää ja rupee pyörääs katteleen ja kahtoo paljonko kilowatteja merkitty paperiin niin milläs ne nyt ne sun tehot näkee ellei rupee pyörääs penkittään ja harvapa poliisi nyt penkkiä kantaa mukanaan / vie penkille elikkä epätodennäköistä että siitä jäät kiinni jos sun mp:s ny tt sattuu oleen
11.7.2010 15:24
crossailija kirjoitti:jos nyt poliisi sut pysäyttää ja rupee pyörääs katteleen ja kahtoo paljonko kilowatteja merkitty paperiin niin milläs ne nyt ne sun tehot näkee ellei rupee pyörääs penkittään ja harvapa poliisi nyt penkkiä kantaa mukanaan / vie penkille elikkä epätodennäköistä että siitä jäät kiinni jos sun mp:s ny tt sattuu oleen
Minusta se on melko helppo todeta onko pyörä täystehonen, jos rekisteriotteessa lukee kaasukahvan liikerata.
12.7.2010 14:11
Mainow kirjoitti:Minusta se on melko helppo todeta onko pyörä täystehonen, jos rekisteriotteessa lukee kaasukahvan liikerata.
Eipä kaikissa tuota tekstiä ole.
13.7.2010 1:31
En ihan äkkiseltään löytänyt Yamaha FZR kusiaisen kuristus sarjaa(kaasarien kurkku yms.kuristusta)...Joku tietää mistä sen sais?Esim Yamaha centeriltä? Vai onko kaikki tehny sen kuristuksen laittamalla ruuvin sinne kaasukahvaan?