Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

12.4.2010 19:34

Tonz^ kirjoitti:kyselin tuolta letec-motorsilta ja motoseinäjoelta tuota kuristamista niin molempiin oli yli kahden viikon jono joten ajattelin itse värkätä kuristuksen tuohon kaasuvaijeriin.
homma siis toimii niin että vien pyörän ensin penkkiin täysitehoisena ja sen jälkeen kuripalikka kiinni ja uusiksi penkkiin, näiden penkityspapereiden kanssa menen katsastuskonttorille näyttämään pyörää??


Näin itsellä onnistu, mutta tekivät myös kuristuksen penkitys paikassa. En tiiä että onko väliä tekeekö sen palikan ite vai teettääkö jossain. Eipä mulla ainakaa konttorilla juuri katottu millanen kuristus on, tehopenkki dokumentit lähinnä kiinnosti.

17.4.2010 14:56

Mites on, kun olen ostamassa pyörää jonka omistaja on kadottanut rekisteriotteen teknisen osan, mutta muut paperit ovat tallessa. Niin pystynkö itse hakemaan uuden teknisen osan katsastuskonttorilta samalla, kun käyn rekisteröimässä pyörän alle 25kW? Vai pitääkö myyjän itse hakea uusi tekninen osa TT-tehoissa ja sitten parin päivän päästä käyn hakemassa itse uuden 25kW tehoissa... :roll:

17.4.2010 15:25

Ei myyjän edes tarvitse antaa teknistä osaa mukaan. Kun menet laittamaan pyörän omiin nimiisi konttorille, he antavat sieltä uuden teknisen osan.

18.4.2010 11:18

Tollanen CBR 600RR -2003 olis tulossa nyt taloon.

Pyörässä on kiinni yoshimuran slipari, ja powercommander.


Miten powercommanderin ja yoshimuran sliparin kanssa täytyy toimia kun kuristan pyörän? Joutuuko powercommanderin purkamaan kokonaan pois?

Ja pitääkö kurisarjasta soitella maahantuojalle vai miten, joku jotain mainitsi että 600cbr rr:ää ei saisi kuristettua, vaikka sen luultavasti saa.

Vai olisiko järkevää kuristaa kaasukahvan liikettä rajoittamalla?

Mutta miten toimin esim tuon powercommanderin kanssa?

18.4.2010 14:45

kaasukahvaan vaan kuri, ni saa helposti pois. Ja täälpäi ainaki pyörii 25kw:eehen rajotettu 600 cbr

18.4.2010 22:01

Mitenkä toimii (=toimiiko) nappirajoitin moottoripyörässä?
Mopoihin niitä myydään ainaki, mutta onko käytännössä hyväksyttävää katsastaa tälläisellä varustettu mp tieliikenteeseen 25 KW tehoilla? Olisi paljon helpompi käydä radallakin kun ajaa sinne, painaa nappia ja ajaa siellä eikä tule kähinöitä setä sinisten kanssa matkalla.

18.4.2010 22:14

Terve! Osaako kukaan sanoa missä mahtaa olla ktm smr 690 25kw kurit?. Kiitokset jo etukäteen!

19.4.2010 0:32

Mad_Croc92 kirjoitti:Mitenkä toimii (=toimiiko) nappirajoitin moottoripyörässä?
Mopoihin niitä myydään ainaki, mutta onko käytännössä hyväksyttävää katsastaa tälläisellä varustettu mp tieliikenteeseen 25 KW tehoilla? Olisi paljon helpompi käydä radallakin kun ajaa sinne, painaa nappia ja ajaa siellä eikä tule kähinöitä setä sinisten kanssa matkalla.

Alle 1996 (?) vm pyörän voi rajoittaa vapaammin mutta sen uudemmissa tulee tiukemmat päästörajoitukset, ja kuristetun pyörän on ne täytettävä. Kurisarjat on testattu että ne täyttävät kys normit ja siitä on todistukset mukana, lisäksi ake on antanut mahdollisuuden kuristaa pyörä kaasukahvan liikettä rajoittamalla, jolloin päästömittausta ei tarvita. Eli periaatteessa tarvitset päästötodistuksen tuolle rajoittimelle.

19.4.2010 14:22

Mistä liikkeestä kannattaa kysellä jos kuristaisivat ja penkittäisivät 2008 Kawasaki ZX-6R? Tai no saa nuo olla kahdessa eri liikkeessäkin.
Asun Tuusulassa.

19.4.2010 14:41

Kuinkas kauan ihmisiltä on kestänyt osien tulossa tuolta TLO-bikeshopilta? Viime torstaina maksoin mutta vieläkin näyttää olevan offen eli auki oleva tai jotain vastaavaa tilauksen statuksessa. Kuumottelee aika kovasti päästä ajelemaan mutta mitäpä se auttaa kun tavarat junnaa ulkomailla. Omaa tyhmyyttäkin kyllä toki kun kaikki pitää alkaa tekemään niin viime tingassa.

21.4.2010 0:03

Ostin pyörän joka on papereissa 25kw mutta todellisuudessa jotain muuta. Itsellä riittää kortti tehokkaampaankin ja haluaisin saada pyörää vastaavat vakuutukset niin onnistuuko että marssin konttorille ja sanon että otin kuristukset pois ja haluaisin rekisteröidä sen normaalitehoilla vai alkaako ne iniseen ja pyytämään jotain dynolappuja yms.??

21.4.2010 1:23

Miksi halut sen 25kW rajan pois.. Sullahan on nytten halvemmat vakuutukset ja pyöräkin helpompi myydä..

21.4.2010 17:13

Ehkä siksi ettei tule paskaa niskaan jos huono tuuri käy. Vakuutus petos yms. pahimmassa tapauksessa.

21.4.2010 18:48

-_Joonas_- kirjoitti:Ehkä siksi ettei tule paskaa niskaan jos huono tuuri käy. Vakuutus petos yms. pahimmassa tapauksessa.


Juurikin tämän takia..

21.4.2010 19:13

Voiko samana päivänä, kun täyttää 18 niin lähteä ajamaan 25kw pyörällä, jos on A1 alla..? :s
Vai tarviiko käydä hakemassa posliiniasemalta lupalappu ajaa, kun on ajo-oikeutettu..? :s
Siis jos ei saa ajokorttia ennen tätä..? :s