Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.8.2009 15:12

Periaatteessa minkä tahansa pyörän saa kuristettua, eri asia sitte onko se kovinkaan järkevää. Liikkeen kauttahan nuo penkityshommat pitäisi kai tehdä jotta saa asianmukaiset leimat sun muut vietäväksi konttorille.

1.9.2009 10:50

Oliskohan ollut MP-Maailma tai vastaava lehti jossa oli listattu kaikki pyörät joihin tehdas tarjoaa 25kw kuristuksen. Oli kyl jumalaton lista, ja se mikä itteeni hämmästytti, niin oli todella monta 1000cc+ pyörää (cb1000r nyt ensimmäisenä muistuu omaan mieleen).

1.9.2009 14:34

Voihan vaikka dodge tomahawkin kuristaa alle 25kw :D

ite ainakin siirryn seuraavaksi tonniseen streetfighteriin jahka projekti etenee ehkä ensi kesäksi ja mahdollisesti kuristan sen papareihin alle 25kw, mutta ajelen tietty ilman kureja

1.9.2009 17:27

echo kirjoitti:Voihan vaikka dodge tomahawkin kuristaa alle 25kw :D

ite ainakin siirryn seuraavaksi tonniseen streetfighteriin jahka projekti etenee ehkä ensi kesäksi ja mahdollisesti kuristan sen papareihin alle 25kw, mutta ajelen tietty ilman kureja

No voi kuristaa, mutta sanoinkin tuossa viestissä, että "...listattu kaikki pyörät joihin tehdas tarjoaa 25kw kuristuksen...." Enkä usko että Dodgelta löytyy tuollaiseen jörmyyn mitään 25kw kuristuskittiä :D

7.9.2009 12:25

paljos jossain 90-luvun sportissa on vakuutukset suunnillee vuodessa 25kw papereissa...oon suunnitellu vähän 600cc cbr:ää laittaa

12.9.2009 21:19

mikä olisi viisain tapa kuristaa z750 ja kuitenki sillai että ei tarvi alkaa säätämään kaasaria? Ja tietääkö kukaan, että onko motoraumalla mahdollisuutta asennuttaa kawaan kuristussarjaa?

13.9.2009 14:36

Kaasukahva kurilla ei tartte kaasarii koskee ja on nopea/helppo ottaa pois jos tarvetta on.

13.9.2009 20:44

EI nyt varsinaisesti liity otsikkoon mutta:

Eli siis mitä kriteerejä vaaditaan kilvettömän enduron saamiseks PUNAKILPISEKSI kerta uskon ettei valkokilpiseksi saisi? Kyseessä olis kilvetön Ktmmän lc4 valoilla varustettuna.

Vaaditaanko samoja asioita mitä valkokilpisten kans eli runkonumero, historiaa pyörästä, tehtaan lippulappusia yms? Osaako joku valaista?

15.9.2009 20:11

Eräs moottoripyörälike kuristi pyörän 25kw:ksi 150e + 40e katsastusmaksu.

Saa niitä vielä kuristettua muutenki kuin sillä helvetin kalliilla virallisella sarjalla...

Kuristus oli toteutettu kaasarin luistin jousen sisään asennettavalla holkilla. Yksinkertainen laittaa ja ottaa pois, toki vaatii vähän hommaa purkaa pyörää mut se on semmonen tunnin homma. :eek:

15.9.2009 22:10

Selittäkää toi kaasukahvan kuri. Onko se vaan joku tappi joka tökätään sinne ja se on siinä? Vai pitääkö säädella kaasaria samalla?

16.9.2009 0:14

Tappi/ruuvi mikä vedetää kaasukahvaan niin ettei vaijeri kiristy enenpää. Kaasariin ei mulle ainakaan mitään tehty.

16.9.2009 12:22

Juhixx kirjoitti:Selittäkää toi kaasukahvan kuri. Onko se vaan joku tappi joka tökätään sinne ja se on siinä? Vai pitääkö säädella kaasaria samalla?


Estää siis kaasukahvan liikkeen..

Sehän on kuitenki aivan ku täystehoisella pärrällä ajo mutta vain puolikaasulla? :roll: Kumma miten saa siltiki tehoa alennettua penkkiin tollanen toimenpide..

16.9.2009 13:06

samuli91 kirjoitti:Kumma miten saa siltiki tehoa alennettua penkkiin tollanen toimenpide..

Niin, no, mitäs kummaa siinä on? Ethän sä neljäsosakaasulla saa tehoja ulos läheskään yhtä paljon ku kaasu pohjassa. :D Itellä ku kuristettiin ni vaikka kaasun kääntyminen rajotettiin ihan naurettavan pieneks, ni silti penkki puski ulos 37kw -> jesaria putsariin.
Eetu92 kirjoitti:paljos jossain 90-luvun sportissa on vakuutukset suunnillee vuodessa 25kw papereissa...oon suunnitellu vähän 600cc cbr:ää laittaa

~500e kaskon kanssa, ~300e ilman kaskoa. Riippuu hyvin paljon kaikesta mahdollisesta.

16.9.2009 20:31

Se ihmetyttää et miten se silti kiertää rajottajalle asti? Vaikkei kaasu avaudu kokonaan.

18.9.2009 15:00

_Osama_ kirjoitti:Tappi/ruuvi mikä vedetää kaasukahvaan niin ettei vaijeri kiristy enenpää. Kaasariin ei mulle ainakaan mitään tehty.


Jos ajelet täystehosella Zetalla ja kytät pysäyttää niin meneekö monta sekuntia iskee tappi paikkaan jos on mukana? :O