Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

4.6.2009 21:23

Mitenkäs nyt sitten tää täystehosella ajaminen alle 20 vuotiaana. Elikkä jos mulla on pyörä 25kw papereissa ja silti pyörästä löytyy se 77,7kw ja jään kiinni ni mitkä on seuraukset? Ajokortti hyllylle ja kilvet pois, vai?

Vakuutuksia tuun maksamaan pyörän tehojen mukaan. Eli täystehosen vakuutuksia maksan, vaikka papereissa lukee 25kw.

4.6.2009 23:23

Itelle tuli 84e sakkoa,60 euroa piti maksaa penkityksestä, kilvet pois ja korttiki ois kuulemma voinu lähteä. Mutta tällä kertaa anto pitää.

Rs 11kw-> 25kw

6.6.2009 2:48

Moi!

Uutta Aprilia rs:ää 125 ostamassa vm.05. Räsä on vakio eli 11kw ja pitäisi laittaa 25kw:ksi. Eli jos
tyhjennän putken(kurit) niin voinko muutoskatsastaa tuohon isompaan luokkaan? Vai pitääkö asentaa raven. Tehot eivät ole pääasia, vaan olisi kiire saada nopeasti 25kw:ksi, jotta voisi alkaa opettelemaan ajamista pikku-a korttia... Jos putken tyhjentää niin nouseeko äänet, entä mites bensan kulkulutus?

-kiitos

6.6.2009 8:26

^No ethän sinä periaatteessa ravea tarvitse, koska huipputehot ovat samat ilman sitäkin. Pyörä tosin on paska ajaa, koska alaväännöstä ei ole tietoakaan. Lisäksi bensiininkulutus on todella suuri, jossei ravea ole käytössä. Eli jos RS on tosiaan valinta väliluokan pyöräksi, niin sitten vain TT-putki kiinni ja kaasari säätöihin. Rave myös kiinni, jos haluaa yhtään nauttia ajamisesta. RS-topicissa osaavat neuvoa paremmin kuin täällä, ajavathan käytännössä kaikki TT-RS:llä jo A1-kortillakin.

8.6.2009 14:44

Osaisko joku kertoa miten pitää toimia jos hakee pyörän vaikka ruotsista? Eli jos ostan vaikka -00 GSX-R600 ja se on ruotsissa rekisteröity 25kW tehoihin, niin riittäkö että näytän suomessa nämä pyörän vanhat paperit, vai pitääkö todistaa kurien paikallaan olo ja mahdollisesti jopa dynottaa?
Mikäli pyörä on ruotsissa TT papereissa niin ilmeisesti menee kuten normaalistikin kuristaessa ja muutoskatsastaessa..

11.6.2009 11:13

Olen tuossa katsellut noita Kawan Z750:siä, kun niitä näyttää saavan suht edullisesti melko vähän ajettuja. Ikä nyt ei kuitenkaan riitä vielä täystehoisen ajamiseen, niin kureihin pitäisi saada. Ensin oli tarkoitus pistää 25Kw papereihin ja ajella täysitehoisella, mutta mieli muuttunut tässä hiljalleen, kun tekisi mieli kuitenkin ajella rauhassa, ilman pelkoa että polliisit pysäyttää. Ilmeisesti ihan kahvakuristuksella pärjäisi tuossa Zetassa?
Turussa asustelen, niin luulisi löytyvän noita paikkoja missä homman saisi tehtyä. Ilmeisesti ainakin Molitorista ja Raision Bikeworldista dyno löytyy, joista nyt jälkimmäisestä on jäänyt vähän rahastusyhtiön maku suuhun. Minkäs verran hintaa noille kuristuksille+töille ja penkitykselle mahtaisi kertyä?

11.6.2009 18:40

zeta on jo sen verran nuhainen peli ihan kurittomana, kuristettuna aivan järjetön pa***a. kaikkein vähimmillä sakoilla pääsee jos ajelee vaan täystehopapereissa olevalla kun pikku a on taskussa.

12.6.2009 0:29

kyllä serkun seiskapuokki vm 09 zeta lähtee aika hemmeti äkäsee ;)

12.6.2009 16:50

No varmaan sun pyörän jälkeen tuntuu, että kaikki vähänkään isommat pyörät lähtee "hemmeti äkäseen".

14.6.2009 22:43

Kyllähän zeta piikin jälkeen olikin äkäinen viikonlopun verran, kaikkeen tottuu ja husabergin 570 tuntuu z750:n jälkeen paljon kisaisemmalta :D
Oma pyöräni on papereissa kuristettu

14.6.2009 22:57

/Wille/ kirjoitti:No varmaan sun pyörän jälkeen tuntuu, että kaikki vähänkään isommat pyörät lähtee "hemmeti äkäseen".

vai onko toi zetan 750, muka nuhanen oikeesti? minun silmissä tietty näyttää lähtevän saakelin äkäsee :) serkul on siin scr-project tjsp. änkkä, pc ja ja vapaavirtaavampi putsari. Ja äänet on hemmetin räyheet (kovat) muutenki hemmeti nätti

15.6.2009 14:53

.
Viimeksi muokannut Smode päivämäärä 28.10.2009 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran

15.6.2009 16:58

yzäri_92 kirjoitti:
/Wille/ kirjoitti:No varmaan sun pyörän jälkeen tuntuu, että kaikki vähänkään isommat pyörät lähtee "hemmeti äkäseen".

vai onko toi zetan 750, muka nuhanen oikeesti? minun silmissä tietty näyttää lähtevän saakelin äkäsee :) serkul on siin scr-project tjsp. änkkä, pc ja ja vapaavirtaavampi putsari. Ja äänet on hemmetin räyheet (kovat) muutenki hemmeti nätti


Ei se mikään nuhainen ole täystehoisena, mutta kaikkeen tottuu ja käytännössä riittää aivan varmasti potkua. eihän se mikään rataraketti ole mutta ehket tarvitsekaan sellaista.

15.6.2009 18:42

Eikös tänne jonnekkin vois tehä jonkun topicin tai vaikka tonne tietopankkiin semmosen listan mistä näkis paikkat hintoineen missä vois pyörän kuristaa/penkittää/katsastuttaa..

Esim:
-paikan nimi
-paikakunta
-työt mitä siellä voi teettää ja niiden hinnat
-mahdollisesti yhteystietoja.

Tämä helpotaisi asiaa huomattavasti. Lisäksi voisi laittaa listan paikoista mistä saa ostettua kuristus sarjoja ja muita asiaan liittyviä tarvikkeita.

Itse olen katellu ensi syksyn hankinnaks tommosta -2000--> 750gsx-r ja sen varmaan kahvasta rajotan mutta ois noitten eri penkitys paikkojen hintoja/palveluja kiva vertailla jotenkin..

Niin ei kai se nyt osaavalle ole iso homma tehdä tommonen juttu jonnekkin porukat eka laittais tietoja paikoista ja sit niistä tiivistäis semmosen helppolukuisen listan.. :roll: :) :D

-no näin tuli taas avauduttua. kiitos ja näkemiin. :nörtti:

23.6.2009 10:00

Elikkä onkos joku kuristuttanut kokkolassa tuolla pekka p nimisellä henkilöllä pyöriä? ja jos on niin paljonko on tullut kustantamaan?