Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.5.2009 20:26

Skotti kirjoitti:tilaa sakuista (tlo-bikeshop.de) alphatechnikin tehtaan kuristussetti, oliks se ny jotain 115€ kotiin tuotuna. Ja siihen se muutoskatsastus 40€ päälle, ei oo paha setti alkuunkaa, ite hoidin 91 cebarin kuristuksen just noin.
Sen laserinki vaimentimen pitäs kyllä katsastuksessa käydä, kunhan siinä on e-hyväksynnästä merkinnät. Mut huomaa että se ei ole "katulaillinen" ilman noise-killeriä. Eli jos jostain se esim. e9-merkki löytyy, riittää kun hommaat killerin, n.20€.
Siinä katsastukses tosiaan sit kannattaa pitää huoli et myös vilkut ja valot on e-hyväksyttyjä, ja renkaat kunnossa.


Ei ainakaan pk-seudulla katsonut mitään pyörästä, kun muutoskatsastin kurien takia. Kysyi vain näkyykö kurit päälle päin. sanoin että ei mutta kahva ei käänny kuin rajoitetusti. Meni sitten tekemään paperit eikä sen suuremmin alkanut syynäämään ;)
Eikä ne vilkkujen e-merkinnät taida ketään kiinnostaa jos tehojen takia vaan muutoskatsastaa? Miksi ne edes vaivautuis niitä katsomaan? :D

29.5.2009 21:18

Kävin katsastamassa oman kilvettömän kolaripyörän viikko sitte. Se on kans kuristettu sillä metalinpalasel mikä ruiskurunkoon tulee kiinni ja kahva ei käänny ku korkeintaan sentin. Yllätyin siitä et kui helppoo sen kilpiin laittaminen oli, ei tarvinnu ottaa ees peräkärryiltä pois, se vaa tuijotti hetken ja sano et hän menee tekee paperit :D Ei kattonu mistää vilkuist tai peileist mtn e-hyväksyntä merkkejä ku mullakin oli pienet minivilkut kii siin.. Ei kauatta kestäny ku homma oli valmis :)

30.5.2009 14:08

Skotti kirjoitti:tilaa sakuista (tlo-bikeshop.de) alphatechnikin tehtaan kuristussetti, oliks se ny jotain 115€ kotiin tuotuna. Ja siihen se muutoskatsastus 40€ päälle, ei oo paha setti alkuunkaa, ite hoidin 91 cebarin kuristuksen just noin.
Sen laserinki vaimentimen pitäs kyllä katsastuksessa käydä, kunhan siinä on e-hyväksynnästä merkinnät. Mut huomaa että se ei ole "katulaillinen" ilman noise-killeriä. Eli jos jostain se esim. e9-merkki löytyy, riittää kun hommaat killerin, n.20€.
Siinä katsastukses tosiaan sit kannattaa pitää huoli et myös vilkut ja valot on e-hyväksyttyjä, ja renkaat kunnossa.


Ok. http://www.tlo-bikeshop.de/product_info.php/products_id/5158/cPath/433_435/honda-ab-600-ccm/drosselsatz-auf-25-kw.html , Onko tuo oikea setti sitten? Eli siis jos pistän tommoset kurit paikalleen ei tarvi käydä penkittämässä muutako nyt kerran kurit paikallaan, sen jälkeen katsastaan ja se on siinä tehojen osalta? Ja mistä tuo kuristaa ja onnistuuko asentaminen jos ei ymmärrä mitään saksankielestä?

30.5.2009 20:51

Onkos kukaan onnistunu kehittään minkäänlaista pikakuria kaasukahvaa varten, että sais päälle ainakun haluais?

31.5.2009 11:10

Smode; Joo just toi setti, ei tarvi ottaa yhtää dynovetoa, se TÜV todistus tulee runkonumerolla että on ihan yksilökohtanen, juuri sen takia n. viikon toimitusaika.
Käytännössä 4 prikkaa joissa reiät alareunassa sinne kaasarin nurkkaan, asennus luonnollisesti simppeli.
Kannattaa viel varoiks tarkistaa paikalliselta katsastajalta että haluuko se välttämättä että on liikkeen leima asennetusta kurisatsista vai riittääkö että olet ite asentanu.

SB2 ja muut; niinku moneen varmaan täälläki todettu, että käytännössä katsastusmiestä pitäis kiinnostaa ko. jutut, ja riippuu varmasti äijästäkin kuinka virkaintonen on. Kyllä mulla syynättiin nopiasti peli läpi.

btw. eilen mulla oli tonninen falco muutama sata kilsaa mutkapätkää alla, peli oli rajotettu 25kw, eikä kyllä todellakaa jalkoihin jääny! Jos poliisisetä kuumottaa ja meinais ihan oikeesti 25kwnä pitää niin omasta puolesta ainaki voi suositella vaihtoehdoks isoa twiniä sen kusiaisen rinnalle, todella mukava ajaa ja väännöllä pärjäää pitkälle, vaikkei huippuja ny tullukkaa ku vajaa 185.

31.5.2009 11:31

Skotti kirjoitti:Jos poliisisetä kuumottaa ja meinais ihan oikeesti 25kwnä pitää niin omasta puolesta ainaki voi suositella vaihtoehdoks isoa twiniä sen kusiaisen rinnalle, todella mukava ajaa ja väännöllä pärjäää pitkälle, vaikkei huippuja ny tullukkaa ku vajaa 185.


Joo ja itse voin samaan syssyyn suositella jotain, mikä kuristetaan moottorinohjausyksiköllä. Esim. toi SV vie kaverin CBR600F:ää aivan 10-0 25kw tehoissa. SV:n huippuvääntö on 25 tehoissa joku 50Nm ja tossa cebarissa vaan alle 30Nm ja sen huomaa. Kutosella kaasu auki CBR meni loivaan ylämäkeen huimat 115(toki pienemmillä vaihteilla menis enemmän), kun sv kiskoo aivan huoleti 140 mittariin kutosella melkein tilanteesta riippumatta. Ainoa miinuspuoli on hinta, ohjausyksiköt kun tuppaavat maksamaan lähemmäs tuhat euroa.

31.5.2009 19:04

Eli asiahan meni näin että jos ajaa täystehosta pärrää mikä on papereissakin täystehoinen, mutta kortti riittäisi vain kuristettuun, niin siitähän saa pelkästään sakot ajokorttiluokan ylittämisestä vai mikä olikaan? Entäs jos ajan nyt kevarikortilla 25kW zetaa niin mitä tulee? Käyn nyt autokoulua joten meneekö sekin vituiks?

31.5.2009 20:10

Nauris^^ kirjoitti:Eli asiahan meni näin että jos ajaa täystehosta pärrää mikä on papereissakin täystehoinen, mutta kortti riittäisi vain kuristettuun, niin siitähän saa pelkästään sakot ajokorttiluokan ylittämisestä vai mikä olikaan? Entäs jos ajan nyt kevarikortilla 25kW zetaa niin mitä tulee? Käyn nyt autokoulua joten meneekö sekin vituiks?

Laki ei tunne nimikettä ajokorttiluokan ylitys vaan se on ajokortitta ajo josta _pitäisi_ tulla ajokieltoa, käytännössä kuitenkin taitaa päästä sakoilla?

1.6.2009 11:48

Kaverit kyl selvinny sakoilla, mutta kai siitä voidaa korttiki napata pois. Ennemmin en kuristais ja maksasin niillä rahoilla niitä sakkoja pois ja ylimääräsillä ostasin vaikka bensaa ;)

1.6.2009 12:54

Alla on nyt zx-6r vm.05, ja pitäisi kuritukset ottaa pois. Satulan alla olevan plugin kanssa tuskin ongelmia tulee, mutta kaasukahvan rajoitin... Onko ruiskurungon purkaminen isokin prosessi ja pitääkö sen metallipalan joka estää kahvan kääntymisen sekä plugin poiston lisäksi tehtävä jotain muuta? Kiitos.

1.6.2009 18:24

civili kirjoitti:Alla on nyt zx-6r vm.05, ja pitäisi kuritukset ottaa pois. Satulan alla olevan plugin kanssa tuskin ongelmia tulee, mutta kaasukahvan rajoitin... Onko ruiskurungon purkaminen isokin prosessi ja pitääkö sen metallipalan joka estää kahvan kääntymisen sekä plugin poiston lisäksi tehtävä jotain muuta? Kiitos.



Tankki ylos, ilmanputsarin kotelo veks ja sit ruiskurunko pois, helpohko homma. Mitään muuta ei pidä poistaa.

2.6.2009 1:01

Nyt tarvisis teiltä jotka olette käyneet katsastamassa pyörän tietoa siitä, että onko teillä ne katsastusmiehet oikeesti tutkineet pyörän putken E-hyväksynnät yms? Tai käyttäneet käynnissä ja kuunnelleet ääniä. Nimittäin ku itellä on toi laserin änkkä tuossa ja siinä lukee, että "NOT FOR ROAD USE", eli onko mitään toivoa päästä tolla läpi? Ei paljoa innostais ostaa uutta änkkää sen takia, että sen ottaa kummiski katastuksen jälkeen heti pois ja se jää kaappiin pölyämään. Kun eivät vielä mitään kovin halpoja tekeleitä ole.

2.6.2009 20:39

Ei kyselly kun itse vein. En tiedä että tietääkö edes pyöristä mitään :D

4.6.2009 20:03

Elikkä mul ois tossa tallissa 25kw z750 ihan uus, Kawasakin omalla kuristussarjalla kuristettu ja ammattimiesten tekemänä. Eikai tuo kuristus nytten "pilaa" moottoria mitenkään?
Viimeksi muokannut Votu päivämäärä 4.6.2009 21:13, muokattu yhteensä 1 kerran

4.6.2009 20:50

Votu kirjoitti:Elikkä mul ois tossa tallissa 25kw z750 ihan uus, Kawasakin omalla kuristussarjalla kuristettu ja ammattimiesten tekemänä. Eikai tuo kuristus nytten "pilaa" moottoria mitenkään?

Eipä se mitään pilaa, mutta huomaa kyllä että ei ole tarkoitettu kurin kanssa ajettavaksi. Kaasukahvasta kuristettaessa kun väännöt katoavat suurelta osin taivaan tuuliin.

Vrt: kaverin 25kw cbr600f meni kutosella loivaan ylämäkeen 115km/h kun mun sv 25kilowattisena jaksaa pitää 140km/h mittarissa ihan suht jyrkissäkin mäissä ongelmitta.