Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Ensimmäistä pyörää etsimässä

17.8.2021 13:24

Moro!

Olen suorittamassa A-korttia ja olen nyt selaillut nettimotoa ja lueskellut googlesta monenlaisia arvosteluja ja mielipiteitä eri pyöristä, enkä olisi uskonut että on näin vaikeaa valita pyörä jonka ostaa.

Hakusessa olisi siis supermoto tyylinen pyörä. Myös KTM duke miellyttää silmää. Budjetti pyörii siinä 4000€ - 6000€ paikkeilla. Jos hakee huoltovapaata pyörää niin kannattaa varmaan unohtaa KTM 350 EXC-F, 450 EXC, 530 EXC jne? Näissä ulkonäkö on kohdillaan :lol:

Toivoisin suosituksia pyöristä joita ei tarvitse koko ajan olla huoltamassa ja konetta ropaamassa. Merkillä ei ole juurikaan väliä. Ja sanotaan nyt vielä että olen 190cm pitkä ja painoa reilu 110kg niin tuskin mikään minimoto sopisi alle :)

Re: Ensimmäistä pyörää etsimässä

17.8.2021 19:59

Ktm duke, Ktm 690smc, Husqvarna 701 on yksi vaihtoehto, supermotoja kadulle, pitkillä huolto väleillä, potkua ihan jees. Mut suosittelen jättää noi kilpa versio pyörät pois, Husqvarna SMR, Ktm exc, yammu wr:t jne..Tiuhat huolto välit ja osat saattavat olla suolaisia.

Re: Ensimmäistä pyörää etsimässä

17.8.2021 20:31

Husky510 kirjoitti:Ktm duke, Ktm 690smc, Husqvarna 701 on yksi vaihtoehto, supermotoja kadulle, pitkillä huolto väleillä, potkua ihan jees. Mut suosittelen jättää noi kilpa versio pyörät pois, Husqvarna SMR, Ktm exc, yammu wr:t jne..Tiuhat huolto välit ja osat saattavat olla suolaisia.


Kiitos vastauksesta! Mitä mieltä Suzuki DR-Z 400 SM pyörästä?

Re: Ensimmäistä pyörää etsimässä

20.8.2021 17:00

sandur kirjoitti:Kiitos vastauksesta! Mitä mieltä Suzuki DR-Z 400 SM pyörästä?

Eipä mitää, se on ihan perus katusupermoto, en oo ajanut koskaan. Mutta mitä katellut netistä ja kuullut, niin ihan jees kuulema

Re: Ensimmäistä pyörää etsimässä

22.8.2021 22:18

Husky510 kirjoitti:
sandur kirjoitti:Kiitos vastauksesta! Mitä mieltä Suzuki DR-Z 400 SM pyörästä?

Eipä mitää, se on ihan perus katusupermoto, en oo ajanut koskaan. Mutta mitä katellut netistä ja kuullut, niin ihan jees kuulema


Jees näin mäkin oon lukenut. Ensi viikonloppuna menossa katsomaan tuollasta drz400sm pyörää. Kovin ainakin ulkonäkö miellyttää. :P

Re: Ensimmäistä pyörää etsimässä

24.8.2021 23:41

Nyt olis ns 2 hyvää vaihtoehtoa löytynyt:

https://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/2712325
https://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/2700289

Kumpi? Miksi? Itseäni miellyttää enemmän husse, mutta suzukin vähäinen huoltaminen ja varmuus kiinnostaa myös.

Re: Ensimmäistä pyörää etsimässä

26.8.2021 18:55

Toi Hussen on katumalli, eli tyyliin öljyn vaihto 5000km välein jne..Ainoa miinus on jakoketju, joka pitäisi vaihtaa joka 10 000km välein, mutta se on helppo. Tietysti osien saanti nykypäivänä, siihen en osaa sanoa jo vertaa tohon Suzukii. Itse valitsisin hussen, ihan ulkonäön puolesta ja kun on husse. Sitten yksi miinus tossa hussessa on kun vertaa suzukii, toi satula on jäätävä tossa, jostain syystä on samanlainen kuin kilpa versiossa