Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.12.2019 13:45
Teree, apua tarvisi tietäviltä. Olisin ostamassa työkaverilta suzuki dr650 1992 mopedia.
Ongelma on siinä, että sitä ei ole koskaa rekisteröity suomeen, jotkut paperit on mutta espaniaksi. Olisiko neuvoja prosessista ja mahdollisista kustannuksista vai onko suoraan helpompi myydä pyörä varaosapyöräksi jollekkin tarvitsevalle. Kiitos
11.12.2019 13:59
En.uskalla sanoa että puhun 100% totuutta mutta mielestäni siitä menee ajoneuvovero rekisteröitäessä. En tiedä sitten onko suomi mallilla ja espanjan mallilla eroja noin muuten. Runkonumerolla selviää aika paljon jos jostain löytyy selitykset kirjaimille/numeroinnille ja suzukin tapauksessa varmaan löytynee.
11.12.2019 14:09
Millä perusteilla määrääntyy vero tai onko mitään suuntaa antavaa tietoa että mitä hinta olisi. Pohdiskelen, että onko sitten kannattavaa edes yrittää laittaa suomen kilpiin jos hinta pompsahtaa rekisteröinnissä, eipä se kaveri pyydä siitä kun 700eskoa mutta mietityttää paljon ne kustannukset
11.12.2019 15:25
En muista kuinka tuo määrä menee mutta muistaakseni ajoneuvon ikä yms vaikuttaisi myös hintaan eli mitä vanhempi niin halvempi, varmaan pika googletuksella selviää ja jos varmaa tietoa haluaa(tai ainakin melkein
) niin käy ihmeessä kysymässä katsastus asemalta. Mutta melkein uskaltaisin sanoa että hinta ei sinänsä päätä huimaava pitäisi olla, toki voi ylläreitä aina tulla. Kysy runkonumero ja käy katsulta kysymässä, luulisi sieltä ainakin oikeat infot löytyvän.
11.12.2019 15:26
Tuli vielä mieleen onko pyörässä enskat alla vai ns. Supermotardoitu. Ihan vaan siis myyntihinnan kannalta myöskin, kyseisiä kun saa siihen 2k~€ luokkaan.
11.12.2019 15:30
Tämmöinenkin tuli vielä mieleen että kun ei ole ollut kilvissä niin todnäk joudut kyseisen katsastamaan niin onko orkkis kuntoinen vehje. Kaikki katsurit ei välttämättä vaadi nuin vanhalta että kaikki nippelinappelit löytyy mutta sitten.löytyy niitä kuspäitä :/
11.12.2019 16:15
Vanteista en ole varma ennen kun näen mopon. viimeyönä työkaveri sattui vaan mainitsemaan siitä että sellainen on ylimääräisenä.. ja ihan orkkis kunnossa on. Jos se saa napsittua kuvia siitä tänään, niin voisin koettaa postata tänne kuvan siitä. Ihan toimiva peli se on, mitä nyt 5vuotta varastossa seissyt, niin kaasari jumppaahan sitä ensimmäisenä pitää tehdä. Sehän on se vanhempi malli missä sähköstarttia ei ole
11.12.2019 17:26
Juuh, eipä näissä pyörissä muutonkaan hirveemmin huollon tarvetta onneksi ole
kannattaa tosiaan kysäistä katsurilta ettei tule yhtäkkiä mitään 2k€ laskua
mutta näin nyt esimerkkinä voisin heittää niin itse hain tuollaisen kawasaki klr650 800€, rujo kunnoltaan ulkoisesti mutta komiasti kulkee vanhaksi elefantiksi
tuo silti antiikkia kun on 87' mutta toimii hienosti, johtoja tarvitsisi käydä läpi ja keula selvitellä että alanko jostain metsästämään putkia vai pulttien aukaisu ja nätti vääntö ja kovaa ajoa.
11.12.2019 18:29
Jos ajoneuvo on tullattu Suomeen ennen 1.1.2003, esitä tullauspäätös tai Tullin leimaama tuontitavaran tullausilmoitus. Tee lisäksi selvitys ajoneuvon aiemmasta käytöstä ulkomailla Omistajan selvitys (B527) -lomakkeella. Huomioi, että autoverollinen ajoneuvo on ilmoitettava Verohallinnolle verotettavaksi ja autovero on maksettava ennen rekisteröintiä.
11.12.2019 23:01
Kiitos kaikille vastauksista. alan selvittelemøøn papereita mitø tuli pyærøn mukana.
16.12.2019 1:07
Kerkesinkin jo kys. pyörän nähdä myynnissä varattu-tekstin kera.
Ei varmasti verot paria sataa enempää. Eräs tuttu toi Saksasta 800 drän ja ei siihenkään paljoo verot ollu, vaikken nyt summaa muistakaan.
Noita toteutuneita verotuspäätöksiä löytää tuolta vero.fi sivulta.
16.12.2019 16:49
Kyllä oli kyseinen pyörä ja se meni eilen. Uusi omistaja kertoi että on aikaisemmin ollut samassa tilanteessa ja oli sillä muutamalla satasella selvinnyt