Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Gallup, Millaista kannatusta saisi,

17.11.2012 23:16

Elikkäs asian aihe ja laatu on, että millaista kannatusta saisi, jos hommaisi asiaan kuuluvat luvat paperit hyväksynnät, jne.
Että alkaisi pienimuotoisena aluksi rakentamaan ns. kotimaisia moottoripyöriä, lisenssi moottoreilla, hd, tyyppisinä
Custom, Chopper, Bobber, yms mallisia ?
Katulaillisiksi asti olisi tarkoitus tehdä kaikki.

Mallejahan saisi muutettua, ihmisen toiveiden mukaan ns. ulkonäkömuutokset sovittavissa,

Joten millaista kannatusta täällä suomessa saisi, ns. suomipyörän rakentamis idea?

Vastauksia ja mielipiteitä mieluusti otetaan vastaan....

Koska itselläni oli ajatuksissa tällainen pieni liikeidea .

Re: Gallup, Millaista kannatusta saisi,

31.12.2012 17:17

Olisihan se ihan jees jos ihmiset kertois omia mielipiteitä asiasta kun kerran katsella malttaavat.

Re: Gallup, Millaista kannatusta saisi,

9.3.2013 23:31

En usko että markkinoita olisi. Kyseessä on niin sanottu kikkelikerroin yhdistettynä hintaan. MPmarkkinat ovat niin kovasti kilpaillut ettei sitä noin vain haasteta kotimaisella vaihtoehdolla.

Re: Gallup, Millaista kannatusta saisi,

28.3.2013 14:37

Komppaan mäntä:ää, juuritullut korttiuudistus tulee vielä entisestään kiristämään tätä pyöräharrastusta suomessa, varsinkin uusia sukupolvia ajatellen.

Kynnys 5kk mukavuuspärräilyyyn ja tälläisten silmänruokapyörien puhtaanapitoa ajatellen voisin sanoa, että markkinat on aika mitättömät suomessa.

Valmiiksi kustomoituja kilvellisiä pyöriä yleensä ostavat ihmiset ovat suurimmalta osalta näitä pintapuolen katselijoita ja todella harvat näitä todellisia harrastelioita.

En itse kyllä oikein kehtaisi mennä johonkin kerhoon / tapahtumaan pyörän kanssa jonka joku muu on rakentanut pelkkää rahaa vasten ja palloilla siellä sitten ja vastata tekniikkakysymyksiin ja mielipiteisiin "En mä oo tuntiakaan tän pyörän eteen tehny, osin tän tälläsenä.."

Unohtamatta tuota viimekaudella alkanutta virallista desibeliratsausta ja ehkä euvostoliiton ajamaan katsastuspakkoa ajatellen homma on menossa hyvin mielenkiintoseksi varsinkin pienessä suomessa jossa jo nyt markkinat on aika täyteen pumpattu ja tän nykysen taloustilanteen takia välttämättömistä hauskuuksista luovutaan hyvin helposti mm. moottoripyöristä.

Jos vielä mitään kokemusta alalta ei ole, niin suosittelen kysymään tai perehtymään vähän relistiseen nykymarkkinatilanteeseen moottoripyörin suhteen, se ei nyt aivan ruusuista katsottavaa ole ;)

Itse työskentelin isossa liikkeessä muutaman vuoden huollon puolella ja tuli tuohon myyntipuoleenkin ohella vähän tutustuttua. Siirryin n. vuosi sitten erityyppisten pyörien pariin ja lähdönjälkeen ex työpaikka lopetettiinkin, joka nyt jälkikäteen aika hurjalta tuntui..

Mielipiteitähän nämä ovat, onnea ja menestystä jos moiseen ryhdyt :)

Re: Gallup, Millaista kannatusta saisi,

28.3.2013 20:22

Sivutoimisena harrastuksena toi vois toimia.

Re: Gallup, Millaista kannatusta saisi,

28.3.2013 21:49

Jos hinta kohtaa myyjällä ja ostajalla, niin ehkä. Kaikki eivät osaa itse rakentaa, jotka ehkä haluaisivat jotain erikoisempaa. Omassakin mopossa olevat pienet yksilöinnit on kaikki teetetty, samoin kuin esimerkiksi sen 33 vuotta vanhan moottorin purkaminen atomeiksi ja läpikäynti. Ehkä useimmat osaavat tehdä kaikki itse, mutta meikäläisellä osaaminen on muualla...