Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

23.11.2012 2:24

Nopeasti löytyi käyttäjäkokemus perusteeksi (ensimmäinen viesti) ja ktmtalkissa on sitten enemmän juttua SXS kannesta (kannattaa rekisteröityä, kaikkea hyödyllistä kotareihin liittyen). 250/300EXC on sen verran löysästi mitotettu kansi, että suosituimpia virityksiä on sen laskeminen. Palotilasta tulee sen verran optimaalisempi, että puristuksienkaan lisääminen ei välttämättä heikennä ylätehoa, mutta ala-/keskialueen tehoa tulee roimasti. Tiedä sitten suhteesta rossimalliin. Vähän jäänyt nettiviesteistä kutina, että siinäkin olisi enemmän puristuksia :roll:

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

23.11.2012 11:35

Jeps, no hyvä että löyty perusteluja niin ei tarvi mututuntumalla ostaa :lol: Pitää kai se tuommonen laitella tässä jossain välissä tilaukseen ;)

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

26.11.2012 14:22

Miten mulla on jääny semmonen kuva tosta sxs kannesta että siinä on vaihdettava palotila, tais olla tarjolla vielä kolme eri vaihtoehtoa?

Ruvetkaa nyt jumalauta ajamaan oikeesti näillä niin ei tarvi tehoa yhtään lisää :D

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

26.11.2012 15:59

Vhm:män kannessa on ainakin vaihdettava palotila, saa tarvittaessa vaikka omien speksien mukaan .

_Jre_: Viikonlopun aikana tuli taas 5h mittariin enskailua vaihtelevissa maastoissa ja olosuhteissa :)

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

26.11.2012 22:59

Tämmöistä kantta kaupiteltiin vanhempiin malleihin vaihdettavilla palotiloilla. Tuossa 300sxs kannessa ei tietääkseni ole niitä ja ilmeisesti tuostakin saisi squishia laskea. Mutta on parempi kuin vakiokansi. Hieman palotilaeroja exc ja sx kansien välillä (sxs kansi muistuttaa jälkimmäistä), linkki.

_Jre_ laittaminenkin on toisinaan mukavaa puuhaa. :) Oma pyörä kyllä seisoo tällä hetkellä. Moottorista alkoi kuulua pientä rahinaa matalilla kierroksilla ja käynnistyy vaivalloisesti viime kevääseen nähden. Pitäisi varmaan käydä lävitse. Tunteja on 305h takana. :|

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

2.12.2012 17:20

Minkäslaisia muutoksia ootte säätöjen oheella tehny kotareihin talvikelejä adatellen? Jäätyykö esimerkiksi kaasari helposti, ja pysyykö lämmöt kurissa ilman muovia syylärin edessä?

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

3.12.2012 20:48

mikkets kirjoitti:Minkäslaisia muutoksia ootte säätöjen oheella tehny kotareihin talvikelejä adatellen? Jäätyykö esimerkiksi kaasari helposti, ja pysyykö lämmöt kurissa ilman muovia syylärin edessä?


Itse ajoin kaksi edellistä talvea wr 450 ja yzf 250 jampoilla. Molemmat pelasi talvet loistavasti, kuhan kaasarin sääti ja tarvittaessa syyläreitä peitteli.

Itsellä ei ainakaan kaasari ole jäätynyt ikinä. Yleensä kun kovemmat pakkaset tulee niin kannattaa peittää esim. toinen puoli syyläristä. Suunta-antavia tietoja koneen lämmöistä saat kun kokeilet kädellä sylinteristä.

Nyt tuli hommattua tuommonen valkokilpi 250 kotari, Toivottavasti tämä toimii yhtähyvin talven kun edelliset pyörät.

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

5.12.2012 18:58

Sehän nyt on aivan pyöräkohtasta jäätyykö kaasari. Esim piikkisistä 2t husseista olen kuullut semmosta.
Ja tosiaan entistä kolmesatasta en aikanaan saanut kovilla pakkasilla edes käyntiin, saattoi kyllä olla tyhjäkäyntisäädöt niin pahasti perseellään. Toiset on herkempiä.

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

5.12.2012 23:02

Viikonloppuna vaihtelin omaan kakspuolikkaaseen talvee varten sopivat suuttimet. Ihmettelin siinä sitte ku ei tahtonu lähtee käyntiin, niin olin unohtanu ilmanputsarin pestä öljystä pois, ku meinaa talvella jäätyä se putsari jos on kunnon öljyssä :D

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

7.12.2012 15:29

No perkele kun olis tota tajunnut kokeilla vuos takaperin :D Käytössä oli nimittäin jotain valvolinen sudittavaa putsariöljyä ruosteisessa peltipurkissa vuodelta -84.
Ja sitten ihmetellään kun tulppa kastuu..

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

9.12.2012 18:58

Kysäsisin asiasta tietäviltä (tehneiltä), että paljonko maksaa endurovanteiden kehien vaihto supermotoihin. Pinnat+työt+kehät ? :s Pyöränä ikiwanha Husse WR wahnus, mitä ajattelin päivittää edes vähän tälle vuosituhannelle :D

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

9.12.2012 19:29

Symotic tekee, en sit tiiä onk noi molemmat vanteet vai yksittäisen vanteen hinta, veikkaisin yksittäistä. Samal vaival ja halvemmal kyl melkee ostaa käytettynä jonkun hussen smotosetin.

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

10.12.2012 15:43

elr kirjoitti:Symotic tekee, en sit tiiä onk noi molemmat vanteet vai yksittäisen vanteen hinta, veikkaisin yksittäistä. Samal vaival ja halvemmal kyl melkee ostaa käytettynä jonkun hussen smotosetin.


Jossen ihan väärässä oo niin isommissa weeroissa on veto oikeella puolella, joten niitä vanne settejä ei taida yhtään olla, ensit tie voiks sen vantee laittaa vaa toiste päi tai jotn :D

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

10.12.2012 18:52

Kyllä se pitäs olla kaikissa vasemmalla, ja 4t kisaenduro hussen vanteetkin pitäs olla samanlaiset.

Re: 250/300 2t Yleiskekustelu. (Smoto/enduro malliset)

11.12.2012 1:17

Jaa millä perusteella "pitäis olla"? Ainakin 300 ja 250 weerassa on oikeella, kuten pennywise arvelikin.