Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

husaberg

11.3.2011 18:32

Terve, mikähän voisi olla vika kun pyörä ei saa kipinää ? pyörä on husaberg. Muuten kone täysin kunnossa.

11.3.2011 19:40

kiikarissa olis eka alle 25kw pyörä ni mikä ois hyvä pitäs olla nelari ja tietty mahdollisimman tehokas a enduromallinen, ja hintaa joku 2000€

11.3.2011 19:47

Ernski kirjoitti:kiikarissa olis eka alle 25kw pyörä ni mikä ois hyvä pitäs olla nelari ja tietty mahdollisimman tehokas a enduromallinen, ja hintaa joku 2000€

<-- mulla ois ktm myynnissä ! OSTA POIS

Re: Supermotot

24.4.2011 13:46

Koht olis aika vaihtaa isompaan pyörään ja mielessä pyörii Aprilian SXV 550, Hussen SMR 510, Yammun WR 450 ja Kotarin 525 racing nii mitähän porukka eniten suosittelis tai ei suosittelis? Ois kiva vähä tietää pyöristä varsinkin niiltä jotka ovat ehkä niillä ajaneet. Nii ja ajotyyli olis enimmikseen sitä katu räppäilyy eli sellane ketterä ja sopivan kiukkunen pyörä olis aika jees. ?SXV ilmeisesti se tehoikkain? - mut mites toi WR sitte, jääkö tehoissa paljonkin noitten muitten varjoon? Kiitos vastauksista.

Re: Supermotot

24.4.2011 21:02

Sxv tehokkain ja taitaa olla myös huolloiltaan siitä kalliimmasta päästä. Loput on sitten aika samanlaisia, yleensä 450 luonteeltaan vähän kiukkusempia ku 510 ja 525, ja vaatii jonkunverran enemmän huoltoa. Kaikki noista on hyviä katuräppäilyyn ja erot noissa yksmukisissa ajotyylin kannalta aika pieniä. Kotariin tietty ylivoimanen varaosavalikoima.

Re: Supermotot

26.4.2011 22:54

Millai tommosessa 250 4T on tehoa kadulle? Olisko ihan kohtuullinen vehje piikin jälkeen, vai kannattaako mieluummin ostaa isompi supermoto? Meinaan tässä nyt näitä kisaenduroista tehtyjä motoja ktm exc, tm, yamaha wr. Toiseksi, mimmotteet huoltovälit pikkunelareissa on kadulla?

Re: Supermotot

27.4.2011 7:26

Ennemmin ajan piikillä kuin pikkunelarilla. Kadulla toki nelari voisi olla kivempi, mutta ei mitään järkeä koska ei kestä eikä kulje. 450 on minimi kadulle, sillä ajaminen on jo ihan kivaakin.

Re: Supermotot

12.5.2011 11:03

kurapäristelijä kirjoitti:Ennemmin ajan piikillä kuin pikkunelarilla. Kadulla toki nelari voisi olla kivempi, mutta ei mitään järkeä koska ei kestä eikä kulje. 450 on minimi kadulle, sillä ajaminen on jo ihan kivaakin.


Ei kulje... Kuka ostaa moton sen huippunopeuden takia? Siihen on ihan erit pelit olemassa.

Re: Supermotot

12.5.2011 15:32

kasiviis kirjoitti:Millai tommosessa 250 4T on tehoa kadulle? Olisko ihan kohtuullinen vehje piikin jälkeen, vai kannattaako mieluummin ostaa isompi supermoto? Meinaan tässä nyt näitä kisaenduroista tehtyjä motoja ktm exc, tm, yamaha wr. Toiseksi, mimmotteet huoltovälit pikkunelareissa on kadulla?


Jos sulla on nytten vaikka tt husse niin oma pyöräni joka oli wr250x pätki tt hussen mennen tulleen. Piikkisten kotareiden kanssa meni suht tasoihin, vähän jopa jätti joitain yksilöitä. Huoltovälit olivat aivan sairaan pitkät tuossa pyörässä. Tehoja takaselta irtosi ~33hp ilman mitään kummosempia virityksiä. Tietenkin kaikilla hilppeillä jonku 36-38hp takaselta olisi voinut saada.

Ja tuo wr250x kesti eikä kertaakaan jättänyt tien päälle kuin esim. ex piikkihusseni. Eli luotettava oli toi yamaha. Sekä voin suositella kakspuokkia kadulle. Kyllä silläkin ehtii. Kakspäällä meni mm. 150km/h mittariin. Joten jos et omaa muutenkaan paljoa ajokokemusta on varmasti kakspuokki hyvävaihtoehto. Tai vaikka ns. välipyöräksi. Ja ohan se vääntökin aivan eri luokkaa 250cc 4t pyörässä kuin 2t 125cc.

e: mutta jos päädyt johki kisapyörään mikä on kakspuokki niin aika samalla tavalla saat sitä huoltaa kuin esim. 450cc kisapyörää.

Re: Supermotot

16.5.2011 12:22

Sehän se niissä onkin vaikka huoltovälit on suht samoja isojen nelkkujen kanssa niin konetta joutuu huudattelee keski/yläkierroksilla että pysytään isompien kanssa samassa vauhdissa, eli huoltoväleissä ei välttämättä pysty joustamaan yhtä paljon.
Sanotaanko että aika epäkäytännöllinen laite tollanen 250 excf/wrf on katuajossa kun oikeesti piikkiselläkin tulee halvemmaks ajella osien puolesta. Sitä konetta ollaan kuitenkin availemassa siinä huoltotaulukon suosituksen rajoilla kun on paineita nokkaketjun kestosta.

Re: Supermotot

17.5.2011 3:21

Jos otetaan wr250x ja joku nelipuokki kotari ja lähdetään matkaa ajamaan kaipaa jammu öljyä paljon ennen kotaria. Huoltovälit on vain tehtaan mielipide siitä milloin öljyn ominaisuudet ovat riittävästi huonontuneet ja kisapeleissä öljy halutaan aina pitää hyvänä koska manuaalin kirjoittaja ei koskaan tiedä millaiseen rääkkiin ne joutuvat. Olisi kyllä kiva nähdä joku tuollainen katupyörä metsäkäytössä katukäytön huoltovälejä noudattaen. Ei tarvitsisi paljon öljyjä laskea vaikka kymmenen tuhannen spoorikilometrin jälkeen :lol:
Memphis kirjoitti:Ei kulje... Kuka ostaa moton sen huippunopeuden takia? Siihen on ihan erit pelit olemassa.
En mä kyllä ole viitsinyt yli sataaneljääkymppiä ajaa vaikka potkua on vielä keulia noista nopeuksista. Ja huippuja en ole uskaltanut isommilla motoilla kokeilla ikinä. Jos et vielä ymmärtänyt niin kulkemisella tarkoitin jotain ihan muuta kuin huippunopeutta. Lienee väärä pyörä muutenkin hakusessa jos huippunopeuksia edes miettii. Ellei sitten kattele jotain oikeasti niin alitehoista ettei sillä paljon satasta kovempaa pääse...

Re: Supermotot

24.5.2011 17:04

Olisin sitten täältä kysellyt neuvoja pyörän valinnalle. Eli eka isompi pyörä olisi nyt piikin jälkeen hakusessa ja mielessä pyörii pyörä, joka on suht huoltovapaa ja tehokas. Husselta 610 ja suzukilta dr-z on omasta mielestä hyvät vaihtoehdot. Paljonko näissä on tehoja, sekä erottuuko jompikumpi toisestaan edukseen paljonkin?

Nuista jos jokin voisi erotella hyvät/huonot puolet ja kumpi nyt sopisi tälläiselle 175cm kukkakepille. Muitakin pyöriä saa ehdotella! Max hintana voisi pitää 6000€

Re: husaberg

25.5.2011 13:30

ripa-pipa kirjoitti:Terve, mikähän voisi olla vika kun pyörä ei saa kipinää ? pyörä on husaberg. Muuten kone täysin kunnossa.

staattori rikki 99% todennäköisyydellä

Re: Supermotot

27.5.2011 23:17

Mites nää kadulle suunnitellut supermotot. Ktm lc4 tai smc690 ois mielessä. Miten eroo toisistaan? Mimmoset huoltovälit noissa? Paljon on tehoeroa? Ja onko muita samasta luokasta olevia varteenotettavia vaihtoehtoja?

Re: Supermotot

28.5.2011 14:29

aeroxman kirjoitti:Olisin sitten täältä kysellyt neuvoja pyörän valinnalle. Eli eka isompi pyörä olisi nyt piikin jälkeen hakusessa ja mielessä pyörii pyörä, joka on suht huoltovapaa ja tehokas. Husselta 610 ja suzukilta dr-z on omasta mielestä hyvät vaihtoehdot. Paljonko näissä on tehoja, sekä erottuuko jompikumpi toisestaan edukseen paljonkin?

Nuista jos jokin voisi erotella hyvät/huonot puolet ja kumpi nyt sopisi tälläiselle 175cm kukkakepille. Muitakin pyöriä saa ehdotella! Max hintana voisi pitää 6000€


Molemmista pyöristä löytyy vähän kokemuksia niin voisin vastailla tähän. Elikkä mullaki reilu kuukausi sitten oli valinta juuri samojen pyörien väliltä.

Molemmat pyörät on varsin huoltovapaita, männänvaihtoo ei tarvitse edes miettiä alle 30tkm(riippuen ajosta tietysti) eikä mun huolto kirjaan ole merkitty ollenkaan männänvaihtoväliä, eli sillä ajellaan pitkään.
Öljynvaihto välitkin pyöriin ilmoitettu noin 5tkm.

Hussen huono puoli on kuitenkin nokkaketju, joka pitää (valmistajan suositus)vaihtaa noin 10tkm välein. Tosin omalla pyörällä tuli juuri 10tkm täyteen, eikä ainakaan vielä rallata eikä muitakaan ylimääräisiä ääniä kuulu. Suzuki on varmasti luotettava pyörä, japsilaatua.
Tehoeron pyörissä huomaa aika selvästi perstuntumalla. Multa penkitettiin 40.5kW, suzukissa taitaa olla ilmoitettu 29kW. Tosin mullakin on papereissa 36kW.
Ulkonäköö en lähe sen enempää kommentoimaan, mielipide kysymyksiä. ;)

Oma vaaka kallistui lopulta melko selvästi hussen puolelle, vaikka kalliimpi olikin. Ei oo ainakaan vielä kaduttanu. Tyytyväinen oon ollu ja varsinki husqvarnan alusta on pirun hyvä kadulla (sama kuin 510)(2008-->)
Oli nyt aika tynkä analyysi pyöristä, ja tais olla vähän puolueellinenkin. :D
Dr-z voisi pitää enemmän "järki" pyöränä johtuen halvemmasta hinnasta, ja luultavasti hieman kestävämmästä koneesta(nokkaketju) johtuen.
Lähetä vastaus