Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Kawasaki ZX-6R

17.3.2012 20:03

Onko tommosessa 03 vuoden kawan etupään stefojen vaihdossa mitään erityistä? Onnistuu varmaan ihan perus työkaluilla? Minkähän vahvusta öljyä laittais sisään?

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 7:48

Hei mitäs porukalla maksanu 25kW kuristaminen tehtaan kuristussarjalla, töineen/ilman töitä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun paikallinen jälleenmyyjä arvioi hinnaksi n. 500e, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika tyyriiltä muutamasta hassusta palikasta.

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 10:43

Lottokone kirjoitti:Hei mitäs porukalla maksanu 25kW kuristaminen tehtaan kuristussarjalla, töineen/ilman töitä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun paikallinen jälleenmyyjä arvioi hinnaksi n. 500e, mikä kuulostaa kyllä omaan korvaan aika tyyriiltä muutamasta hassusta palikasta.
Vähän menee ohi aiheen mutta muistathan että tuolla pelillä ei 2013 saa ilmeisesti enää kuristettuna ajella? :paha:

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 12:33

Epoksi kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen mutta muistathan että tuolla pelillä ei 2013 saa ilmeisesti enää kuristettuna ajella? :paha:

Hiukan oon sivusilmällä tätä kehitystä seurannu, mut en oo ihan perillä tästä kuviosta. Siis jos on alunperin papereissa yli 70kw ni ei saa noita alle 35kw papereita ollenkaan? Tai eikös ne nykyiset 25kw tuohon 35kw teholuokkaan sitten siirry?

Mites nuo mahtaa mennä, että pakotetaanko kaikki meikäläiset, joilla on yli 70kw pyörä 25kw papereissa hakemaan uudet paperit konttorilta, vai koskeeko vaan uusia rekisteröintejä? Vai koskeeko vaan ajokorttiluokkia, eli saako tuo mun nykyinen 22kw papereissa oleva pyörä olla vielä 22kw papereissa vaikka alkuperänen teho onkin yli 70kw kun mulla on kuitenkin iso-A?

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 15:35

^ Samaa pohdin minä, että miten käy.

Ja kiitos huolenpidosta, mutta olen kyllä perillä kyseisestä asiasta :) Onhan tässä vielä koko 2012 vuosi aikaa päristellä, ja sitten vaihtaa 2-pyörää enemmän alle talveksi. Ja ei, en puhu mopoautosta.

EDIT: Ja kertokaahan nyt perhana, että paljon tuo kuristelu on teille kustantanut.

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 15:46

astr0 kirjoitti:
Epoksi kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen mutta muistathan että tuolla pelillä ei 2013 saa ilmeisesti enää kuristettuna ajella? :paha:

Hiukan oon sivusilmällä tätä kehitystä seurannu, mut en oo ihan perillä tästä kuviosta. Siis jos on alunperin papereissa yli 70kw ni ei saa noita alle 35kw papereita ollenkaan? Tai eikös ne nykyiset 25kw tuohon 35kw teholuokkaan sitten siirry?

Mites nuo mahtaa mennä, että pakotetaanko kaikki meikäläiset, joilla on yli 70kw pyörä 25kw papereissa hakemaan uudet paperit konttorilta, vai koskeeko vaan uusia rekisteröintejä? Vai koskeeko vaan ajokorttiluokkia, eli saako tuo mun nykyinen 22kw papereissa oleva pyörä olla vielä 22kw papereissa vaikka alkuperänen teho onkin yli 70kw kun mulla on kuitenkin iso-A?

Ei kai itse pyöriä katsasteta ajokorttiluokan mukaan? Kaipa se säilyy 25kw papereissa, sillä ei vain saa ajaa kuin A-kortilla

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 16:21

JP_89 kirjoitti:
astr0 kirjoitti:
Epoksi kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen mutta muistathan että tuolla pelillä ei 2013 saa ilmeisesti enää kuristettuna ajella? :paha:

Hiukan oon sivusilmällä tätä kehitystä seurannu, mut en oo ihan perillä tästä kuviosta. Siis jos on alunperin papereissa yli 70kw ni ei saa noita alle 35kw papereita ollenkaan? Tai eikös ne nykyiset 25kw tuohon 35kw teholuokkaan sitten siirry?

Mites nuo mahtaa mennä, että pakotetaanko kaikki meikäläiset, joilla on yli 70kw pyörä 25kw papereissa hakemaan uudet paperit konttorilta, vai koskeeko vaan uusia rekisteröintejä? Vai koskeeko vaan ajokorttiluokkia, eli saako tuo mun nykyinen 22kw papereissa oleva pyörä olla vielä 22kw papereissa vaikka alkuperänen teho onkin yli 70kw kun mulla on kuitenkin iso-A?

Ei kai itse pyöriä katsasteta ajokorttiluokan mukaan? Kaipa se säilyy 25kw papereissa, sillä ei vain saa ajaa kuin A-kortilla



Kuulostaapa erittäin hyvin loogiselta.. Ensin vuoden saa ajaa, ja sitten vuoteen ei saa ajaa, kunnes taas saa ajaa.

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 18:18

Lottokone kirjoitti:
Kuulostaapa erittäin hyvin loogiselta.. Ensin vuoden saa ajaa, ja sitten vuoteen ei saa ajaa, kunnes taas saa ajaa.


Heh, mahtaa vituttaa.. :D

Re: Kawasaki ZX-6R

3.4.2012 20:31

Lottokoneella taitaa olla vanhan malline "pikku-a". Uskoisin, että tällä nykysellä pikku-a:lla saisi ajaa noita nykyajan 25kw pyöriä, jotka ovat jo rekisteröity 25kw papereille. Ja tuolla uudella a2 kortilla saisi ajaa noita 35kw, max 70kilowatista kuristettuja. Näihinhän ei saa varmaa vastausta muutakun kysymällä trafilta yms. :roll:

Re: Kawasaki ZX-6R

4.4.2012 12:50

Ei tässä muuten mitään mut vakuutukset on vaan pirusti halvemmat 22kw papereilla. Toisaalta tää heikentää ton mun pyörän myyntiarvoa, jos sillä ei saa ajaa 18-vuotias. Vanhemmat ostaa kuitenki niitä tonnisia mieluummin jos on ajellu sillä 50kw rätkällä aikasemmin.

Kawasaki zx-6r vm 2006 etujarrun säätö

10.4.2012 15:08

Hei,

Otin pyörää tallista ja huomasin etujarrun kahvan ottavan kiinni kaasukahvaan. (=eli menee "liian pohjaan". Säätökiekko kahvassa on 6 portainen, ja säädin sitä jo syksyllä lähes ääriasentoon, jotta jarru otti kiinni aikaisemmin. Nyt kiekko on säädetty ääriasentoon (1) ja kun kahvan vetää pohjaan asti, niin jarrut kyllä toimii, mutta kahva silti osuu kaasukahvaan. Nyt pitäisi siis saada säädettyä sitä jarrukahvaa, vai mikä olisi neuvoksi ?

Tarkistin, että 1. jarrunestettä on kyllä tarpeeksi ja 2. että jarrupaloissa oli varaa vielä ehkä 2-4mm. (Lisäkysymyksenä kysyisin vielä, kuinka paksut jarrupalat uutena ovat ja kuinka ohueksi ne saa mennä, jotta pitäisi jarrupalat jo vaihtaa?)

Etujarrulevyä vilkaisin myös sen verran, että siinä on pienehköjä "uria". Onko se ihan normaalia ? Kuitenkin, kun viime vuonna pyörän ostin niin "palat olivat hyvässä kunnossa", joten tätä silmällä pitäen en ainakaan halua uskoa, että ne pitäisi vielä vaihtaa?

Kiitos vastauksista jo etukäteen, toivottavasti joku sai selvää ongelmasta ja osaa jopa auttaa :)

Re: Kawasaki ZX-6R

11.4.2012 0:09

2mm alkaa olemaan kyllä jo melko lopussa, 4mm sitä vasten on vielä ihan ok. Periaatteessa paloilla pystyy ajamaan niin kauan, että ne on oikeesti loppu (metalli alkaa hinkata metalliin), mut aikaisemmin kannattaa vaihtaa, ettei levyt mee metalliin hinkkaamisesta piloille. Kuitenkin palat maksaa parikymppiä ja etulevy 100e+ riippuen levystä. Usein paloissa on semmonen pieni kohouma, joka alkaa hinkkaamaan levyyn ennen ku palat on kokonaan loppu ja aiheuttaa vinkuvan äänen jarruttaessa. Aina tätä nystyrää ei kuitenkaan ole, joten jos et ole tarkistanut niin en luottais. Lisäks nuo palat tuppaa jostain syystä joskus kulumaan jommalta kummalta puolelta hiukan nopeemmin, eli vaikka toisella puolella ois 2mm jäljellä ni toisella puolella voi olla enää alle milli.

Kannattaa ensin ilmata jarrut, auttaa varmasti ainakin hiukan. Ilmaaminen auttaa siihen jarrukahvan "pehmeyteen", ja huonosti ilmattu jarru antaa periksi. Jos et itse hallitse ilmaamista niin menet läheiselle autokorjaamolle ja ne imee pumpulla nestettä letkun läpi (maksaa varmaan 10e+nesteet jos ei oo mikään iso korjaamo, aikaa menee 10min).

Jos haluat ite ilmata jarrut, ni kannattaa hankkia joku kaveri avuksi ja peittää jarrunestesäiliön läheltä kaikki katteet ja etuvanne jollain räteillä (jarruneste vie maalit mennessään!). Sit vaan etujarrusta ilmausnippa lenkkiavaimella auki ja painat samaan aikaan etujarrua hiljalleen pohjaan. Sit ku jarrukahva on lähestymässä pohjaa, ni nippa kiinni ja sama alusta alkaen niin kauan, että palautuu jarruun tunto. Ilmausnipasta tulee nestettä pihalle kun painat kahvaa, joten säiliötä joutuu täyttämään koko ajan. Jos pääsee tyhjäks ni imasee ilmaa ja oot lähtöruudussa. Sama toisesta päästä: jos ilmausnipasta pääsee ilmaa sisään (nestettä ei tule ulos => et paina jarrukahvaa hiljalleen pohjaan päin), niin homma kusee. Käsiä tarvitaan kahvalla, nestesäiliön täytössä ja ilmausnipan käytössä, eli olis hyvä olla vähintään kaks käsiparia käytössä.

Niin kauan ku ne "urat" vaan näkyy mut levy ei tunnu sormella vetäen epätasaselta ni levy on kunnossa jos on vaan tarpeeks pintaa jäljellä ja on suora.

Re: Kawasaki ZX-6R

11.4.2012 11:06

astr0 kirjoitti:Jos haluat ite ilmata jarrut, ni kannattaa hankkia joku kaveri avuksi ja peittää jarrunestesäiliön läheltä kaikki katteet ja etuvanne jollain räteillä (jarruneste vie maalit mennessään!). Sit vaan etujarrusta ilmausnippa lenkkiavaimella auki ja painat samaan aikaan etujarrua hiljalleen pohjaan. Sit ku jarrukahva on lähestymässä pohjaa, ni nippa kiinni ja sama alusta alkaen niin kauan, että palautuu jarruun tunto. Ilmausnipasta tulee nestettä pihalle kun painat kahvaa, joten säiliötä joutuu täyttämään koko ajan. Jos pääsee tyhjäks ni imasee ilmaa ja oot lähtöruudussa. Sama toisesta päästä: jos ilmausnipasta pääsee ilmaa sisään (nestettä ei tule ulos => et paina jarrukahvaa hiljalleen pohjaan päin), niin homma kusee. Käsiä tarvitaan kahvalla, nestesäiliön täytössä ja ilmausnipan käytössä, eli olis hyvä olla vähintään kaks käsiparia käytössä.

Kannattaa laittaa siihen ilmausnippaan kirkasta letkua, vähän siivompaa silleen. Eikä vedä ilmojakaan siitä päästä niin herkästi.
Ja niinkuin astr0 sanoi, aina kun nippa on auki, kahvasta täytyy puristaa painetta järjestelmään.

Re: Kawasaki ZX-6R

13.4.2012 22:27

Ite jonkun tunnin tänä keväänä ilmannu kawan jarruja niin pari helpotusta. Osta n. metrin pätkät sitä kirkasta letkua, jotka käy ilmausnippoihin. Vedät letkut nipoilta suoraan jarrunestesäiliöön ja sidot esim.rautalangalla säiliön ympärille. Kannattaa irrottaa se ilmausnippa ja laittaa tiivisteteippiä siihen nipan kierteeseen niin ei ime ilmoja.

Yks melko toimiva vaihtoehto on avata ne nipat vain sen verran auki, että neste tulee ulos, mutta ilma ei mene sisällä! Ei tarvitse kun pumputa rauhakseen jarrukahvaa ja kun letkut menee jarrunestesäiliölle niin alun nesteen lisäyksen jälkeen sama neste kiertää järjestelmässä. Tosin jos nesteet on kovin monta vuotta vanhat, suosittelen vaihtamaan ne ennemmin kun kierrättämään järjestelmässä.

Re: Kawasaki ZX-6R

13.4.2012 22:53

^
Ja kohta sulla on taas järjestelmässä nestettä, missä on pieniä ilmakuplia. -> Sama ruljanssi uudestaan, alusta...
Laita ne letkunpäät johonki astiaan, mihin valuttaa sen "käytetyn" nesteen.
On senverta halpaa kamaa, että ei kannata nysvätä.

Mun konsti.
Säiliön kansi auki, satulasta ilmanippoja aavistuksen auki, letkulla sitä vanhaa nestettä johdetaan johonki purkkiin tai astiaan.
Painovoima juoksuttaa ilmakuplat pihalle, itte juo kahvia siinä vieressä ja pitää huolen että säiliössä on kokoajan puhdasta nestettä...

Samalla konstilla mää autostaki jarrut ilmaan... Miksi reutoa itte, anna homman tapahtua "luonnollisesti".