Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.6.2010 14:08

mikksa kirjoitti:kannattaa uusia akku

Otin eilen akun irti ja latasin sen täyteen. Nyt on yli 24 tuntia kulunut eikä varaus ole laskenut yhtään.

17.6.2010 21:06

Mistähän mahtaisi saada selville pyörän tarkan mallin? Ostin kolaroituna tuon oman ylivuotisin ninjan ja 07-08 tehdyissä on kahteen eri malliin osia saatavana, mistä tiedän onko pyörä ZX600-P8F vai ZX600-P8FA?

17.6.2010 23:25

Rekisteriote / valmistenumero?

2007 on P7F, 2008 taas P8F. Äkkisältään veikkaisin, että P8FA on 2008 jenkkimalli. Hirveen suuria eroja noissa kyllä ei voi olla, ymmärtääkseni vain sähköissä.

PS. Hommaa siihen kitti-ecu, löytyy mm. sifteriä sun muuta ominaisuutta. ;)

18.6.2010 9:49

:D
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 23.6.2010 9:09, muokattu yhteensä 1 kerran

18.6.2010 12:21

:'( kirjoitti:Onko normaalia, kun kovissa jarrutuksissa etupää tavallaan tärisee. En usko, että johtuu maan epätasaisuudesta, koska se on niin tasainen se täriseminen.. tai nykiminen..
Prkl jos jarrulevy on kiero tai jotain.

Tsekkaas jarrulevyjen niitit, ettei oo jumissa.

18.6.2010 14:11

-_Joonas_- kirjoitti:
:'( kirjoitti:Onko normaalia, kun kovissa jarrutuksissa etupää tavallaan tärisee. En usko, että johtuu maan epätasaisuudesta, koska se on niin tasainen se täriseminen.. tai nykiminen..
Prkl jos jarrulevy on kiero tai jotain.

Tsekkaas jarrulevyjen niitit, ettei oo jumissa.

Joo olihan ne vähän jumissa, nyt pelittää :)
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 23.6.2010 9:10, muokattu yhteensä 1 kerran

19.6.2010 16:12

:'( kirjoitti:
-_Joonas_- kirjoitti:
:'( kirjoitti:Onko normaalia, kun kovissa jarrutuksissa etupää tavallaan tärisee. En usko, että johtuu maan epätasaisuudesta, koska se on niin tasainen se täriseminen.. tai nykiminen..
Prkl jos jarrulevy on kiero tai jotain.

Tsekkaas jarrulevyjen niitit, ettei oo jumissa.

En kyllä ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla jumiin menemisellä, mutta pitää käydä katsomassa, ehkä sitten tajuan :)

EDIT: Kävin katsomassa... Mitä tarkoitat niittien jumiin menemisellä?


Eli ne niitit on jarrulevyssä ne, jotka pitävät levyn keskiosaa ja ulkokehää toisissaa kiinni. Niittien pitäisi vähän päästä liikkumaan. Joskus niittien väliin pääsee jotain paskaa niin ne jumittuu, jolloin jarrutuksissa voi esiintyä tärinää.

20.6.2010 16:37

:s
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 23.6.2010 9:10, muokattu yhteensä 2 kertaa

20.6.2010 16:57

:'( kirjoitti:
Vaihdoin eilen tulpat (NGK R CR9E, kärkiväli 0,72mm). Nyt täyskiihdytyksessä ei ole tehoja 8000-12000 kierrosten alueella. Ennen kun kiihdytin tehot lisääntyi kierrosten mukaan eli pyörä kiihtyi 6000 jälkeen tasaisesti koko ajan paremmin. Nyt se kiihtyy 11t-12t kierroksille asti koko ajan yhtä huonosti ja välillä "nytkähtelee" kun pyörä meinaa lähteä kiihtymään kunnolla. 12000 kierrosten jälkeen alkaa kulkea kunnolla..
Mistä tämä voisi johtua?
Pyörä on vm 2008.


Tyrit jotain tulppien vaihdossa. Ota auki ja katso mitä.

20.6.2010 17:05

:eek:
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 23.6.2010 9:11, muokattu yhteensä 1 kerran

20.6.2010 18:16

Mun entinen Kawa teki ihme temppuja kun tulpanhatun kuori oli ihan pikkaisen halki. Löi kipinää sylinterikanteen välillä ja pudotti sylintereitä pois. Katso nyt se et hatut on ehjät niin ensiksi..
Hattu nimittäin meni juuri tulppien vaihdon yhteydessä halki... :roll:

20.6.2010 18:20

:nörtti:
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 23.6.2010 9:11, muokattu yhteensä 1 kerran

20.6.2010 19:07

:'( kirjoitti:
Jos tulpanhattu olisi halki, niin miten se toimisi täydellisesti 12000+ kierroksilla?


Kipinä on siitä jännä että se ei aina lyö maihin.

Mietiskelin vaan ja yritin jelppiä...

20.6.2010 20:17

tarkennus: tulpanhattuja noissa ei ole, ne on puolat itsessään ja lyövät todella helposti läpi, vika ilmenee ainoastaan kuorman kanssa.

myös ilmanputsarikotelossa sijaitseva imuilman lämpötila-anturi voisi olla jäänyt irti, mopo menee aika rikkaalle silloin.

20.6.2010 20:49

Lähti kortti tossa kun vähän "testailin". :nolo:
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 23.6.2010 9:12, muokattu yhteensä 1 kerran