Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki ZX-6R

4.7.2009 16:12

Nyt olisi jo aika siirtyä "isojen" pyörien sarjaan ja zx6r olisi ykkösvaihtoehtona. Budjetin takia täytyy tyytyä menneen vuosituhannen puoleisiin yksilöihin. Nyt on silmään osunut kyseinen pyörä vuosimallia -95 ja kilometrit miellyttää. 1995 taidettiin juuri zx6r-mallisto lanseerata joten siltä osin kysyn että onko noissa 95-vuotisissa tyyppivikoja kuten vanhoissa zzr:ssa venojen syönti? Ja mitä yleensäkin kaikki tietävät pystyvät sanomaan alustasta ja moottorista verrattuna kolmen muun japsivalmistajan vastaaviin malleihin?

4.7.2009 16:50

Ensimmäinen malli ZX6R:stä oli edistynein 600cc sportti aikanaan, suorituskyky oli parempi kuin kilpailijoilla. Näytti suuntaa kilpailijoille, mihin suuntaan 600cc sporttien piti mennä. Kyseinen malli oli paras kusiainen Masterbike testissä -97. Moottorista en ole kuullut pahoja kauhutarinoita, nokkaketju&kiristin puolelta löytyvät ne mahdolliset tyyppiviat, jos löytyvät. Tosin -98 vuonna malli parani/uudistui todella merkittävästi: parempi suorituskyky, alumiini runko+magnesium kopat moottorissa jne.= kevyempi, edistyneempi täysin säädettävä alusta+paremmat jarrut(muistaakseni). Lisäksi ZX6 ja ZX9 saivat sillon pomminvarman maineen. Kaikki lastentaudit oli saatu korjattua jo tuossa vaiheessa.

5.7.2009 14:24

ite en lähtis sekaantumaa noihi 95-97 malleihin, 98 on sen verran jo uudistuneempi. ihan käypiä peruspyöriä jos ovat olleet hyvällä pidolla. mikäli pyörän yleisilme on hyvä niin on se muutenkin hyvässä kunnossa.

5.7.2009 21:10

Itse olen omistanu kaksi -98 zx-6r ninjaa ja vain positiivisia kokemuksia löytyy. Toisessa pyörässä alkoi hivenen ilmeisesti kytkinkello ääntää liikkeellelähdettäessä/pienissä nopeuksissa, mutta kilometrejä oli mittarissa tuolloin lähes 70tkm. Huollossa sanottiin koneen olevan hyvässä kunnossa ja huolettomia kilometrejä edessä vielä pitkälti. Yksi yli 80tkm rullattukin tuli koeajettua ja hyvin pörisi tuokin. Omasta mielestäni ehdottomasti seksikkäin tuon ikäisistä kyykyistä ja masterbiken mukaankin paras omassa luokassaan. Itselle oli ensimmäinen iso pyörä, kuin myös kaverillekin. Molemmat olimme tyytyväisiä. "Tyyppivioksi" sanoisin vasemman puolen suodattimelta tulevan öljyletkun rispaantumisen ja etupumppujen stefojen syönti. Jälkimmäinen tosin saattoi johtua onnettomista keulimisyrityksistä. :lol:
Kyseiseen pyörään saa myös valmistajan 25kW sarjaa muutamalla satasella.

VILIKUT

30.7.2009 21:42

Moro,

onko kellään tietoa kuinka tehokkaat on 06 ninjan vakiovilkut? Tuli hommattua H21W tekstillä varustetut vilkut (oletan että 21 w) ja eivät toimi. Pitääkö pistää vastusta väliin vai vaihtaa rele? http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=22_42_46&products_id=3706 vissiin kyseiset vilkut

1.8.2009 2:29

SpiidI- kirjoitti:Moro,

onko kellään tietoa kuinka tehokkaat on 06 ninjan vakiovilkut? Tuli hommattua H21W tekstillä varustetut vilkut (oletan että 21 w) ja eivät toimi. Pitääkö pistää vastusta väliin vai vaihtaa rele? http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=22_42_46&products_id=3706 vissiin kyseiset vilkut

Laita elektroninen rele...

1.8.2009 16:48

hondakuzki kirjoitti:Laita elektroninen rele...


Mistä semmosen sais halvimmalla? Kelpaako tälläinen? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=42140.htm&tuote=42140&ryhmaid=60 Eikös ongelman saisi korjattua myös vastuksilla, sillä tavalla että etu- ja takavilkkuihin tulee yhtä suuri kuorma. Ilmeisesti uusissa takavilkuissa on suurempi resistanssi ja kaikki virta karkaa etuvilkkuihin tms..

1.8.2009 17:51

SpiidI- kirjoitti:Moro,

onko kellään tietoa kuinka tehokkaat on 06 ninjan vakiovilkut? Tuli hommattua H21W tekstillä varustetut vilkut (oletan että 21 w) ja eivät toimi. Pitääkö pistää vastusta väliin vai vaihtaa rele? http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=22_42_46&products_id=3706 vissiin kyseiset vilkut

yleensä niissä on jotain 5w polttimoita, 21w on ainoostaan jarruvalossa..

1.8.2009 19:43

Kawasakissa yleensä 21W polttimot, ainakin 04 saakka. Uudemmasta ei varmuutta enkä jaksa korjausmanuaalista kurkata.

Yamahat ja Suzukit käyttää jotain 6-10W poltimoi.

1.8.2009 19:53

markketo kirjoitti:Kawasakissa yleensä 21W polttimot, ainakin 04 saakka. Uudemmasta ei varmuutta enkä jaksa korjausmanuaalista kurkata.

Yamahat ja Suzukit käyttää jotain 6-10W poltimoi.


Niin minäkin luulin että 21w kävisi suoraan. Eipä satu olemaan korjausmanuaalia kun käytettynä ostin ja ei myyjä pistänyt mukaan, niin en voi tarkistaa..

2.8.2009 1:30

Perhana, löysin netistä uudempien mallien "owners manualin" ja siellä lukee, että ainakin 2007-> eurooppa-malleissa on käytetty 10 watin lamppuja takavilkuissa.. Liekköhän sama 2006 mallissa? :D Jännä sinänsä, että US ja kaikissa muissakin malleissa on 12v21w vilkut takanakin :D

2.8.2009 9:25

05 ja 07 on kyllä mun mielestä samat vilkut, joten ovat sitten noi 10w:t.

Mulla saattaa olla yks ylimääränen 21W rele tossa, jos niihin käy semmonen samanlainen 2 napanen?

3.8.2009 0:33

Taidan kokeilla vaihtaa vaan 10w polttimoit noihin nii ei tartte purkaa koko perää että pääsee releeseen käsiksi :)

3.8.2009 3:44

tämmöinen 2002 vuosmallinen zx6r ninja 636, ajettu 60 500km ja maksais 3900€? onkohan jotain tohjona vai kilometrien takia noin halpa? mitä pitäisi tietää kun käy kattomas ja koe-ajaa? eli tyyppivikoja tms? kiitoksia vastauksista :)

3.8.2009 3:58

SpiidI- kirjoitti:
hondakuzki kirjoitti:Laita elektroninen rele...


Mistä semmosen sais halvimmalla? Kelpaako tälläinen? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=42140.htm&tuote=42140&ryhmaid=60 Eikös ongelman saisi korjattua myös vastuksilla, sillä tavalla että etu- ja takavilkkuihin tulee yhtä suuri kuorma.

Tulee pari päivää myöhässä mut kuitenkin.
Tuollainen EI ole elektroninen rele.
Elektroninen rele on (2. vuoden sähköopiskelijan käsitys) sellainen rele, missä vilkkumisen ohjaus on tehty (yllätys yllätys) elektronisesti, eli kondensaattori latautuu ja purkautuu, se puolestaan avaa jonkinnäköisen transistorin, josta virta menee vilkuille. Verrattuna perinteiseen releeseen (joka perustuu sähkön magneettisiin ominaisuuksiin) verrattuna elektronisella vilkulla kuorman määrä ei vaikuta vilkuntaväliin(nopeuteen). Toivottavasti oli edes jotenkin sinnepäin. :lol:

Vastuksilla tilanteen saisi korjattua, mutta miksi laittaa "kovalla" työllä vastus vilkkuihin jos se vain syö pyörän rajoitettua sähkön määrää turhaan (mahd. ajovalot/jarruvalot vilkkuu).

Mäxä raider kirjoitti:tämmöinen 2002 vuosmallinen zx6r ninja 636, ajettu 60 500km ja maksais 3900€? onkohan jotain tohjona vai kilometrien takia noin halpa? mitä pitäisi tietää kun käy kattomas ja koe-ajaa? eli tyyppivikoja tms? kiitoksia vastauksista :)


Perstuntumalta sanottuna jotain vikaa... Samaan hintaan myydään yhtäpaljon ajettuja -95 -00 ninjoja. Riippuu myyjästä, voi olla ettei osaa hinnoitella. Minä ainakin kävisin koeajolla ja miettisin tarkaan miksi kyseinen henkilö myy pyörän 1000-2000euroa halvemmalla kuin muut...

Käväsin nettimotossa katsomassa kyseistä peliä...
Voi olla kilometrienkin takia noin halpa, tai kulutusosat lopussa(helposti tulee 500 euroa hintaa. Jarrut ketjut, rattaat...).
Saattaa olla 2kilpinen.
Tuollapäin on halvemmat pyörätkin kuin ihan eteläsuomessa. Käy ihmeessä katsomassa :P