Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.3.2010 17:45

Nonni, toi sit osottautuikin -02vm ja kuvakin oli väärä ja nyt laittoi uusia kuvia :x

18.3.2010 0:19

Nyt pitäisi ensimmäinen iso pyörä käydä hakemassa, liian kauan on tullut tuolla autolla kituuteltua..

yksi kawa zx-6r -99 olisi kiikarissa. nopeasti tutkin topickin läpi ja pyörää on kehuttu aika paljon eli ilmeisesti ei ole mitään erikoisempaa mihin pitäisi kiinnittää huomiota pyörää ostaessa.
50tkm pyörällä on nyt rullailtu ja seuraava iso huolto taitaakin olla nokkaketjun vaihto 70-80tkm hujakoilla?

23.3.2010 16:31

Olet aivan oikeassa. Nokkaketju voi tulla tiensä päähän/ hyvä vaihtaa siellä 70-80tkm hujakoilla ihan varmuuden vuoksi vaikka ongelmia ei esiintyisikään. Muuten on kyllä hyvä pyörämalli ilman typpivikoja.

27.3.2010 20:49

Nyt vielä tälleen etukäteen että, millä tavalla näitä kuristetaan 25kW:iin ? Eli tarkotus olis ostaa tt 636 ja kuristaa 25kW jotta sais 25kW paperit. Ja tarvii kuulemma ihan liikkeeseen viedä kuristettavaksi ja tsekata tehot siellä ?

28.3.2010 15:19

Henkka57 kirjoitti:Nyt vielä tälleen etukäteen että, millä tavalla näitä kuristetaan 25kW:iin ? Eli tarkotus olis ostaa tt 636 ja kuristaa 25kW jotta sais 25kW paperit. Ja tarvii kuulemma ihan liikkeeseen viedä kuristettavaksi ja tsekata tehot siellä ?



Mikäli siis oikein ymmärsin, että kyseessä on vm.2002 peli, tapahtuu kuristaminen joko kaasukahvan liikettä rajoittamalla tai asentamalla kaasuttimien luistinjousien tilalle niiden liikettä rajoittavat "palat".

Jos kuristetaan kaasareista, ei tule ylimääräisiä merkintöjä papruihin, toisin kuten kaasukahvan liikettä rajoitettaessa. Tällöin esimerkiksi tienpäällä posliinin on hankalampaa niitä tehojakin tutkailla, mikäli nyt sellaset sattuis kiinnostamaan.

Liikkeessä tälläset hommat hoituvat hintahaarukalla 150-300e noin suurinpiirtein (tarvitaan dynovedot tt:nä ja kuristettuna+asennushommat ja tarvikkeet)

28.3.2010 15:43

sahu kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:Nyt vielä tälleen etukäteen että, millä tavalla näitä kuristetaan 25kW:iin ? Eli tarkotus olis ostaa tt 636 ja kuristaa 25kW jotta sais 25kW paperit. Ja tarvii kuulemma ihan liikkeeseen viedä kuristettavaksi ja tsekata tehot siellä ?



Mikäli siis oikein ymmärsin, että kyseessä on vm.2002 peli, tapahtuu kuristaminen joko kaasukahvan liikettä rajoittamalla tai asentamalla kaasuttimien luistinjousien tilalle niiden liikettä rajoittavat "palat".

Jos kuristetaan kaasareista, ei tule ylimääräisiä merkintöjä papruihin, toisin kuten kaasukahvan liikettä rajoitettaessa. Tällöin esimerkiksi tienpäällä posliinin on hankalampaa niitä tehojakin tutkailla, mikäli nyt sellaset sattuis kiinnostamaan.

Liikkeessä tälläset hommat hoituvat hintahaarukalla 150-300e noin suurinpiirtein (tarvitaan dynovedot tt:nä ja kuristettuna+asennushommat ja tarvikkeet)

2003vm on kyse

28.3.2010 21:56

Henkka57 kirjoitti:
sahu kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:Nyt vielä tälleen etukäteen että, millä tavalla näitä kuristetaan 25kW:iin ? Eli tarkotus olis ostaa tt 636 ja kuristaa 25kW jotta sais 25kW paperit. Ja tarvii kuulemma ihan liikkeeseen viedä kuristettavaksi ja tsekata tehot siellä ?



Mikäli siis oikein ymmärsin, että kyseessä on vm.2002 peli, tapahtuu kuristaminen joko kaasukahvan liikettä rajoittamalla tai asentamalla kaasuttimien luistinjousien tilalle niiden liikettä rajoittavat "palat".

Jos kuristetaan kaasareista, ei tule ylimääräisiä merkintöjä papruihin, toisin kuten kaasukahvan liikettä rajoitettaessa. Tällöin esimerkiksi tienpäällä posliinin on hankalampaa niitä tehojakin tutkailla, mikäli nyt sellaset sattuis kiinnostamaan.

Liikkeessä tälläset hommat hoituvat hintahaarukalla 150-300e noin suurinpiirtein (tarvitaan dynovedot tt:nä ja kuristettuna+asennushommat ja tarvikkeet)

2003vm on kyse


Useimmiten näitä kuristellaan vain kahvasta. Yleisesti ottaen simppeli homma. Eli kahvan liikettä rajoitetaan osalla, joka on vain parilla ruuvilla kiinni ja siten siis helppo tarpeen tullen poistaa.

Ruisku peli lienee kyseessä, eli moottorinohjausyksinkönkin kautta kuristus voisi olla mahdollinen. En tosin muista kuulleeni tästä ainakaan tämän mallin yhteydessä.

Vielä vinkkinä: kannataa vähän soitella eri liikkeisiin, jos useampia löytyy lähimaastosta. Kysellä mihin hintaa pystyvät tekemään.

28.3.2010 22:20

sahu kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:
sahu kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:Nyt vielä tälleen etukäteen että, millä tavalla näitä kuristetaan 25kW:iin ? Eli tarkotus olis ostaa tt 636 ja kuristaa 25kW jotta sais 25kW paperit. Ja tarvii kuulemma ihan liikkeeseen viedä kuristettavaksi ja tsekata tehot siellä ?



Mikäli siis oikein ymmärsin, että kyseessä on vm.2002 peli, tapahtuu kuristaminen joko kaasukahvan liikettä rajoittamalla tai asentamalla kaasuttimien luistinjousien tilalle niiden liikettä rajoittavat "palat".

Jos kuristetaan kaasareista, ei tule ylimääräisiä merkintöjä papruihin, toisin kuten kaasukahvan liikettä rajoitettaessa. Tällöin esimerkiksi tienpäällä posliinin on hankalampaa niitä tehojakin tutkailla, mikäli nyt sellaset sattuis kiinnostamaan.

Liikkeessä tälläset hommat hoituvat hintahaarukalla 150-300e noin suurinpiirtein (tarvitaan dynovedot tt:nä ja kuristettuna+asennushommat ja tarvikkeet)

2003vm on kyse


Useimmiten näitä kuristellaan vain kahvasta. Yleisesti ottaen simppeli homma. Eli kahvan liikettä rajoitetaan osalla, joka on vain parilla ruuvilla kiinni ja siten siis helppo tarpeen tullen poistaa.

Ruisku peli lienee kyseessä, eli moottorinohjausyksinkönkin kautta kuristus voisi olla mahdollinen. En tosin muista kuulleeni tästä ainakaan tämän mallin yhteydessä.

Vielä vinkkinä: kannataa vähän soitella eri liikkeisiin, jos useampia löytyy lähimaastosta. Kysellä mihin hintaa pystyvät tekemään.

Selvä, kiitoksia !

29.3.2010 7:18

Tehtaan kuristussatsissa tulee kaasun avautumista rajoittava pala läppärunkojen päähän ja yksi pieni elektroninen boksi, jonka toiminnasta en tiedä tarkemmin. Ei ole käsittääkseni erikoisen kallis satsi.

29.3.2010 13:04

markketo kirjoitti:Tehtaan kuristussatsissa tulee kaasun avautumista rajoittava pala läppärunkojen päähän ja yksi pieni elektroninen boksi, jonka toiminnasta en tiedä tarkemmin. Ei ole käsittääkseni erikoisen kallis satsi.

On helppo vissiin itse purkaa ? Ei kummiskaan ole peukalo ihan keskellä kämmentä muttei ole ikinä tullut säädettyä ruisku vehkeitä

30.3.2010 4:13

Yks boksi pois ja kaasuvaijerit irti ja uudestaan kiinni läppärunkojen päästä, ei siis mikään ameriikantemppu.

30.3.2010 13:58

markketo kirjoitti:Yks boksi pois ja kaasuvaijerit irti ja uudestaan kiinni läppärunkojen päästä, ei siis mikään ameriikantemppu.

Selvä homma, kiitosta !

2.4.2010 20:58

Nonniin tuli tänää haettua Kawasaki 636, on komia pyörä ja toimii kuten pitää 8) Sitten vielä semmonen avuton kysymys että miten helvetillä noi "muovi napit" lähtee irti tuosta takakatteesta ? Eli ne joilla se takakate on kiinni pohjakatteessa, yhden napin kerkesin jo paskomaan kun meni hermot kun ei tullut suosiolla :paha: Periaatteen tajusin siinä miten pitäisi irrota, eli pitäisi kai puristaa sitä napin yläpäätä kasaan, että se lähtisi irti mutta on vielä niin vittumaisissa paikoissa ettei oikeen pysty kunnolla..

E: Pohjakatteella meinaan siis tota takarenkaan yläpuolella olevaa muovia

E: Sainpas ne pois

3.4.2010 13:35

Henkka57 kirjoitti:Nonniin tuli tänää haettua Kawasaki 636, on komia pyörä ja toimii kuten pitää 8) Sitten vielä semmonen avuton kysymys että miten helvetillä noi "muovi napit" lähtee irti tuosta takakatteesta ? Eli ne joilla se takakate on kiinni pohjakatteessa, yhden napin kerkesin jo paskomaan kun meni hermot kun ei tullut suosiolla :paha: Periaatteen tajusin siinä miten pitäisi irrota, eli pitäisi kai puristaa sitä napin yläpäätä kasaan, että se lähtisi irti mutta on vielä niin vittumaisissa paikoissa ettei oikeen pysty kunnolla..

E: Pohjakatteella meinaan siis tota takarenkaan yläpuolella olevaa muovia

E: Sainpas ne pois




hyvän pyörän oot ostanu!! Ne napitha lähtee muistaakseni kun sen napin keskikohan painaa sisään. Itehi taisin yhen rikkoo niitä ku mietin miten ne lähtee!! :)

3.4.2010 13:59

Spanne kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:Nonniin tuli tänää haettua Kawasaki 636, on komia pyörä ja toimii kuten pitää 8) Sitten vielä semmonen avuton kysymys että miten helvetillä noi "muovi napit" lähtee irti tuosta takakatteesta ? Eli ne joilla se takakate on kiinni pohjakatteessa, yhden napin kerkesin jo paskomaan kun meni hermot kun ei tullut suosiolla :paha: Periaatteen tajusin siinä miten pitäisi irrota, eli pitäisi kai puristaa sitä napin yläpäätä kasaan, että se lähtisi irti mutta on vielä niin vittumaisissa paikoissa ettei oikeen pysty kunnolla..

E: Pohjakatteella meinaan siis tota takarenkaan yläpuolella olevaa muovia

E: Sainpas ne pois




hyvän pyörän oot ostanu!! Ne napitha lähtee muistaakseni kun sen napin keskikohan painaa sisään. Itehi taisin yhen rikkoo niitä ku mietin miten ne lähtee!! :)


Jeps sain ne vedettyä kärkipihdeillä alakautta pois ehjinä :)