Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

3.8.2009 6:37

hondakuzki kirjoitti:Käväsin nettimotossa katsomassa kyseistä peliä...
Voi olla kilometrienkin takia noin halpa, tai kulutusosat lopussa(helposti tulee 500 euroa hintaa. Jarrut ketjut, rattaat...).
Saattaa olla 2kilpinen.
Tuollapäin on halvemmat pyörätkin kuin ihan eteläsuomessa. Käy ihmeessä katsomassa :P

kiitoksia :) pitää tosiaan käydä, tai laitan enon asialle, itsellä ei vielä kokemusta "isoista" pyöristä ole ja korttikin 2 viikon päästä vasta. jos ei mitään vikaa näy eikä kuulu niin kai se on pakko ostaa pois.. :roll: ketjut,jarrupalat yms ei ole iso ongelma kun itse laittaa.. mutta jos venttiili tipahtaa männän päälle tms, niin sit kyl vituttaa :lol:

21.8.2009 23:12

itse tulen ostamaan tämän kyseisen pelin tulevana vuonna, uutena olisi tarkoitus ostaa, olisi kiva tietää paljonko tämmöinen pyörä menee 25kilowattisena ja hyvin jaksaa muuten vääntää mäkeen?

21.8.2009 23:45

160kmh ja kyllä se hyvin mäet nousee

vaatii kärsivällistä luonnetta kyllä jos oikeasti aikoo 25kW pitää, itse ainakin nautin moottorin koko kapasiteetista

1.9.2009 0:33

Mistä sais -96 vuosmallin tämmösiin vempeleisiin osia? Uudempiin tuntuu löytyvän, muttei tähän. Underia ja ketjusuojaa lähinnä kaipailen, saa olla saksastakin. Mitä liikkeitä saksassa? Myös vinkit kelpaa, jos tiedätte mp-purkamoja varsinais-suomesta, joista vois löytyä takalokareita...

7.9.2009 20:24

Olen mahdollisesti menossa katsomaan 6 ärrää ja mieleen tuli, jos joku viitsisi kertoa mitä kyseisestä pyörästä kannattaa tarkistaa "tavallisten" asioiden lisäksi? Jotain tyyppivikoja kenties?

Pyörä:
zx-6r 636 -03 (uusi malli)

Kiitos!

7.9.2009 21:10

Eipä noissa ole juurikaan ihmeempiä. Normaalien kuluvien osien lisäksi on hyvä kiinnittää huomiota, pitääkö virrat päälle laittaessa apukaasuläpät ääntä. Ainoo tyyppivika mitä tiedän liitty noihin. Älä säikähdä moottorin ääntä jos oot tottunu hondiin tms.

Ohjausiskarin olemassaolo on pelkkää bonusta, kovassa käytössä pyörä on melko rauhaton.

7.9.2009 21:54

Jotain kawojen äänistä olenkin lukenut, noh, eiköhän siihen totu. Honda kävi hienosti, tosin nokkaketju on pc-25 harmittava sivuääni, jota ei (kauaa) voi välttää. Se Hondasta...

Kuuluuko niiden läppien siis pitää ääntä? Jos kuuluu, niin millaista?

7.9.2009 23:04

Tekevät calibrointiliikkeen virta-avainta kääntäessä ja pitää sellasen zrrr, krään, kläk kläk kläk. Toihan ei oo kovin fataalia vaikkeivat toimisikaan, jos nuo poistaa ihan fyysisesti niin saattaa tehokin nousta hepan verran. Ihan alimpaan vääntöä saattavat lisätä toimiessaan hieman (ja vaimentavat tietty imuääniä).

Kittiekukaan ei noita suoraan ota pois käytöstä (joskin siellä on kyllä sellainen asetus), joten noiden todellisesta hyödystä ei oikein voi olla varma.

24.9.2009 1:53

Onks kawalle ominaista et ajotietokone surisee koko ajan tyhjäkäynnilläki ja aika kuuluvastikkin?

24.9.2009 9:44

Meikäläinen hommas justiinsa 50tkm ajetun -03 zx6r Kawatsuikkelin, siinä nyt pitäs nokkaketju vaihtaa kun säksättää aika kivasti käydessä. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulta jotain hyvää liikettä missä kannattaisi tää tehdä, meinaan on aika normia että joka paikassa tykätään velottaa 65e/h. Niin että onko monenkin tunnin ja sadan euron homma?


Sitte jonkin verran täristää jarruttaessa, voipi olla ohjauslaakeri mut voi ne olla jarrutkin. Muuten ihan toimiva yksilö

24.9.2009 22:03

Mistä päättelit että se pitää vaihtaa jos se säksättää.??

Kaivapa mulle jostain B-Ninja joka EI pidä sitä ääntä.. Itellä oli ennen tuollainen B-Ninja ja 15tkm sillä tuli ajeltua. Ei haittaa säksätys kun pistää Akrasta ääntä kunnolla pihalle..

24.9.2009 22:04

Ajotietokone surisee? Mulla ei pidä ääntä ku bensapumppu eikä sitä kovin helposti huomaa.

636:sissa säksättää nokkaketjut oikeestaan aina, riippuu missä asennossa kiristin on. Vuorottelee siis "melko kauniin" ja "kohta hajoo" tyylisten äänien välillä. Ketjun venymän voi tarkistaa irroittamalla kiristimen, saa suuntaa onko vaihdolle tarvetta vai ei. Ketjun vaihto vaatii koneen irroittamisen ja lohkojen avaamisen + yläpään purkamisen, joten kyllä tosta muutama tunti töitä kertyy. Ketju ja tiivisteet siihen päälle on n. 200e.

Ohjauslaakeri yleensä naksuu jos on löysällä / pitäisi tuntea ihan ajossa tai ainakin jos nylpyttää pyörää ees taas jarrut pohjassa. Täristys vähän tyylistä riippuen tulee yleensä jarruista, mutta voi olla esim. löysä etuakselikin.

28.9.2009 1:38

Täällä ZX-6R omistaja puhuu, 2001vm, reilu 31tkm nyt mittarissa, ollaan 1500km ite ajeltu nyt isäukon kans täs kolmeen viikkoon.

Helvetin hyvä pyörä. Todellakin. :)

Perushuollot tosi passeleita tehdä.
Ainut mitä nyt pidin vähä ärsyttävänä oli tankin irroitus, pienessä tilassa piti räveltää bensaletkua irti ja sekin että se koko helvetin takalippa oli pitäny rakentaa yhtenäiseks muovikasaks. Mukana tuli onneks lasikuitunen, vähän sahaa näytin alkuperäselle (säilytin akkukotelot sun muut) ja vaihdoin. Seuraavana ois varmaanki sitte operation vilkkujenvaihto, saa nähä mite liittimet menee kohillee hehee...

Täydellinen huoltokirja tossa vaikuttas olevan (ite tein tosin 30 tonnin huollon iha itte, öljyjen ja suodattimen vaihto kun oli), joten kilsat pittää hyvin paikkaasa. Leovinssi peittää tosiaa rallatuksen. Se on kyl aika ärsyttävä ääni, mut kyl siihe tottuu. Mä en ole vielä tottunut :itku:

Ostakaa ihmees. Tosi hyvä hintalaatusuhde näissä pyöris.

Omassa vaa oli vähä naarmuja, sain peiteltyä melko hyvin, mutta nyt oon vähä haaveillu jostai eksoottisesta maalauksesta :eek:

8.10.2009 19:28

kenelläkää tietoo 03-04 vm. 25kw kuripalikoista? jos jollai sattuis olee näit kyseisii kuripalikoita myytavänä nii yv:tä!

1.12.2009 20:51

Tere!

Jollain kokemusta -95-97 ja -98-> takaswingien eroista? Eikös tuossa -98 oo kuitenkin alumiininen takahaarukka? Jos tiiät, että vaikka ulkomailla höpistään moisesta niin kaikki vinkit ja linkit ois tervetulleita!