Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Kawasaki ZX-6R

11.7.2012 14:18

Noniin, postaillaampas ny tännekki!
Eli aivan ensimmäiseks, linkki ulkomaiselle ninjafoorumille. Siellä en apua saanut, josko sitten täällä?
http://zx6r.com/mechanical-technical/30400-fi-light-code-62-a.html
Eli, tässä vielä vika lyhyesti kerrottuna suomeksi:
Pyörä: ZX-6r 2008, piristettynä Yoshimura slip-on ja PC3.
Viikko takaperin tuli tehtyä Seinäjoelta reissu kemiin pärrällä Seinäjoeltä (per suunta 450 km).
50 km ennen määränpäätä pyörä sammui yhtäkkiä. Hetken mietiskelyn ja parin sikarin jälkeen pyörä lähti käyntiin. Pärrä kävi tyhjäkäyntiä aivan hyvin, mutta sähkölaitteille jännite ei piisannut. Hetken ajeltuani moottoritienopeutta, pyörä oli kokoajan aikeissa sammua ( pyörä sai virran suoraan laturilta).
Kierroksia piti koko ajan pitää suht koht ylhäällä, jotta ruisku pelitti.
Perille päästyäni sammutin mopedin ja käyntiin se ei enää lähtenytkään.
Hetken mittailujen jälkeen totesin, että akku on sökö (jännite 4V), mutta laturi kyllä pelas.
Seuraavana päivänä investoin uuden akun, heitin kiinni ja yritin käyntiin. Ei startannut. Olin unohtanut laittaa miinusnapaan PC:n miinusjohdon. Laitoin PC:n johdon kiinni, ja starttasi heti.
Hetken annoin akun latautua laturin voimin, ja pian jo mittariin syttyikin FI valo. (koodi 62, joka viittaa toisioläppiin).
Pyörä otti kierroksia täyskaasulla 8000 rpm ja 3/4 kaasulla 12 rpm.
Ajoin Kemistä pyörällä kotiin, ja huiput huiteli siinä 120 km/h - varsin mielenkiintonen reissu oli kysees.
Kotona vedin pyörän p*llun päreiks ja yritin vikaa etsiä - turhaan. Yritin tsekata kaikki liitokset ja laittaa CRC:tä väliin, mutta ei mitään apua.
Toisioläppien ohmimäärä oli 6,7 ohmia, kun suositus on 5-7 ohmia.
Missä voi olla vika? Ecussa?
Maahantuoja arvioi korjauskustannukseksi 3000 € + työt, hyi seitan!
Pyörä on nyt Vaasassa töpselin päässä, mutta mitään ei ole vielä selvinnyt.
Alkaa pikkuhiljaa risomaan koko värkki?
Kaikki avut olis helkkarin tervettulleita, että sais pyörän vielä tälle kesää ajoon ja ylipäätään kuntoon.
-J.N.

Re: Kawasaki ZX-6R

11.7.2012 15:45

Ninjailija kirjoitti:Noniin, postaillaampas ny tännekki!
Eli aivan ensimmäiseks, linkki ulkomaiselle ninjafoorumille. Siellä en apua saanut, josko sitten täällä?
http://zx6r.com/mechanical-technical/30400-fi-light-code-62-a.html
Eli, tässä vielä vika lyhyesti kerrottuna suomeksi:
Pyörä: ZX-6r 2008, piristettynä Yoshimura slip-on ja PC3.
Viikko takaperin tuli tehtyä Seinäjoelta reissu kemiin pärrällä Seinäjoeltä (per suunta 450 km).
50 km ennen määränpäätä pyörä sammui yhtäkkiä. Hetken mietiskelyn ja parin sikarin jälkeen pyörä lähti käyntiin. Pärrä kävi tyhjäkäyntiä aivan hyvin, mutta sähkölaitteille jännite ei piisannut. Hetken ajeltuani moottoritienopeutta, pyörä oli kokoajan aikeissa sammua ( pyörä sai virran suoraan laturilta).
Kierroksia piti koko ajan pitää suht koht ylhäällä, jotta ruisku pelitti.
Perille päästyäni sammutin mopedin ja käyntiin se ei enää lähtenytkään.
Hetken mittailujen jälkeen totesin, että akku on sökö (jännite 4V), mutta laturi kyllä pelas.
Seuraavana päivänä investoin uuden akun, heitin kiinni ja yritin käyntiin. Ei startannut. Olin unohtanut laittaa miinusnapaan PC:n miinusjohdon. Laitoin PC:n johdon kiinni, ja starttasi heti.
Hetken annoin akun latautua laturin voimin, ja pian jo mittariin syttyikin FI valo. (koodi 62, joka viittaa toisioläppiin).
Pyörä otti kierroksia täyskaasulla 8000 rpm ja 3/4 kaasulla 12 rpm.
Ajoin Kemistä pyörällä kotiin, ja huiput huiteli siinä 120 km/h - varsin mielenkiintonen reissu oli kysees.
Kotona vedin pyörän p*llun päreiks ja yritin vikaa etsiä - turhaan. Yritin tsekata kaikki liitokset ja laittaa CRC:tä väliin, mutta ei mitään apua.
Toisioläppien ohmimäärä oli 6,7 ohmia, kun suositus on 5-7 ohmia.
Missä voi olla vika? Ecussa?
Maahantuoja arvioi korjauskustannukseksi 3000 € + työt, hyi seitan!
Pyörä on nyt Vaasassa töpselin päässä, mutta mitään ei ole vielä selvinnyt.
Alkaa pikkuhiljaa risomaan koko värkki!

Kaikki avut olis helkkarin tervettulleita, että sais pyörän vielä tälle kesää ajoon ja ylipäätään kuntoon.
-J.N.

Perkeles,
ECU paskana. Ei anna virtaa toisioläpille!
Mistä saan halvalla?

Re: Kawasaki ZX-6R

11.7.2012 18:17

Täältäkin ilmottautuu uusi ninjan omistaja :) ja olis yksi kysymys.

Eli pyörän hommasin sunnuntaina ja eilen tajusin että pyörästä kuuluu "vihellystä" kun ajaa pienillä kierroksilla. onko se normaalia? En muista kuuluko sitä silloin kun haki pyörän, havahduin vain eilen kun ajeli pienessä ruuhkassa. ja ääni kuuluu n. 3000 kierroksen tuntumassa kun ei paina kytkintä.

Re: Kawasaki ZX-6R

18.7.2012 19:52

Onko näissä jotain lastenvikoja mitä pitäis tietää? Aatellu ton zetan vaihtaa ninjaa, jos kiinnostaa vaihto niin allekirjotuksesta löytyy.

Re: Kawasaki ZX-6R

18.7.2012 21:09

Ninjailija kirjoitti:Perkeles,
ECU paskana. Ei anna virtaa toisioläpille!
Mistä saan halvalla?

Ookko tsekannu onko toisioläpille omaa sulaketta? Sähkömoottorit on yleensä aika virtasyöppöjä, etenkin oikosulussa, joten joissain kamppeissa ne on suojattu omalla sulakkeella.

Re: Kawasaki ZX-6R

24.7.2012 18:34

Mistä noihin -03 ja -04 mallin kawoihin löytys pleksejä? :s Kaikki suomalaiset mp-tarvikenettikaupat kattonu mutta ei löydy yhen yhtäkään...

Re: Kawasaki ZX-6R

24.7.2012 22:38

Juustus kirjoitti:Mistä noihin -03 ja -04 mallin kawoihin löytys pleksejä? :s Kaikki suomalaiset mp-tarvikenettikaupat kattonu mutta ei löydy yhen yhtäkään...


Esimerkiksi ebay.co.uk ja sieltä vaikkapa kiinasta tavaraa tulemaan. Muoviosia tms. voi aika huoletta tilailla kun eivät paljoa kustanna. Itse hankin crash padit sieltä parilla kympillä (Suomessa toista sataa euroa kiinnikkeiden kanssa jos edes sattuu löytämään).

Mutta oot oikeassa, ei meinaa löytyä osia edes 05-malliin enää. Ei vaan valmisteta.

Re: Kawasaki ZX-6R

25.7.2012 13:26

ramirotta kirjoitti:Minulla on zx-6r vuodelta 2004. Ongelmana on bensankulutus, Kawa kuluttaa 8.9l/100km, joka ei ole mielestäni normaalia. Pyörä on kuristettu 25kw kurisarjalla moottoripyöräliikkeen toimesta. Mikä voisi olla vialla ? Ilmoitettu kulutushan on 6.5l/100km. Ajoni on rauhallista enkä kaasuttele paljoa. 8.9l/100km kulutus oli pääosin rauhallista kaupunki ajoa.


Löysin tämän viestin tästä viestiketjusta ja itsellä tuntuu olevan sama juttu. :| Pyörästä löytyy siis tehtaan 25kw kurisarja.
Ajo on kyllä ollut mutkapätkälasettelua ja maantiesiirtymisiä välillä. sekä muutenkin reilua kaasukättä. Yksi päivä tässä laitoin tankin täyteen ja nollasin tripin. Tänään kun olin taas ajelemassa niin bensavalo syttyi. Rullasin tankille niin tripissä oli vain 165 km :s Onko ihan normaalia vai onko tästä ruisku paskana tai jtn.?

EDIT: Tai voiko sillä olla vaikutusta että edellinen omistaja vaihtoi tuon vakiäänenvaimennintuuban tilalle jonkun gp-tyylin vapaavirtausnysävaimentimen, ilman säädättämistä? Voiko ruisku mennä tuosta sekaisin?

Re: Kawasaki ZX-6R

25.7.2012 21:01

Ihan normaalilta kuulostaa tuo 165km, varsinkin jos kaasukäsi on rankka. Ja onhan siellä tankissa vielä pari litraa yleensä vaikka valo syttyy.

Oma pyörä vie suunnilleen saman verran mutta onhan mullakin tuo slipari kiinni.. Liekö sillä sitten jotain vaikutusta, en tiedä.. Bensa ainakin paukkuu moottorijarrutuksessa hyvin putkessa. :)

Re: Kawasaki ZX-6R

6.8.2012 17:49

Joo, katoin tuossa miten pitkälle pääsee tankillisella. 200,8 km ja pyörä sammui sopivasti Nesteen eteen. Laskin tuolle tankilliselle kulutukseksi n.8,5l/100km, eli jotain hämärää tossa pyörässä on :s
Tuota ei varmaan pysty pistämään tuon sliparin ja säätämättömän ruiskun syyks...

Mistä kannattas alkaa etsimään vikaa? Ruiskua en uskalla mennä purkamaan tai muutenkaan sörkkimään, mutta käynnistäessä kuuluva tarkastusääni on minun korvaani aivan normaalin kuuloinen. Tankin en ainakaan usko vuotavan, koska sinä aikana kun pyörä on seisonut, tankista ei ole hävinnyt bensaa. Bensaletku kusee jostain? Mitä tosta vois tsekkailla ennen kun vien tuon huoltoon?

Re: Kawasaki ZX-6R

6.8.2012 23:35

Mitkä on -04 mallin vakiovälit ja ketjujako? Ois tuola hyllyssä ylimääräsenä(nämä http://www.motot.net/talli/osat/id89/ ) 525 jaolla ketjut, pystyykö niitä hyödyntään vai pitääkö hommata kaikki uutta? Minkälaista settiä suosittelette, että laitan?
Jotain mitä täs äkkiä etsiessä löysin:
http://www.allright.eu/index.php?page=p ... 6UZiDqE%3D
vissiin sama setti? http://www.mc-scatter.com/product_info. ... CAnXKMbKhc
Motonetissä olis halvin, mutta onko hajua minkä merkkiset? http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/9817106/0
Motonetistä öljynsuodatin oli ainakin DRZ:taan aivan sama mitä mp-liikkeet myy...


EDIT: Selailin topikin läpi ja tämä sattui silmään.
ramirotta kirjoitti:Minulla on zx-6r vuodelta 2004. Ongelmana on bensankulutus, Kawa kuluttaa 8.9l/100km, joka ei ole mielestäni normaalia. Pyörä on kuristettu 25kw kurisarjalla moottoripyöräliikkeen toimesta. Mikä voisi olla vialla ? Ilmoitettu kulutushan on 6.5l/100km. Ajoni on rauhallista enkä kaasuttele paljoa. 8.9l/100km kulutus oli pääosin rauhallista kaupunki ajoa.

Eilen kävin tankilla ja kulutus oli 8.7l/100km. Ajo pääasiassa kaupunki pyörittelyä ja melko paljon täyskaasu kiihdytyiksiä(uus pyörä...). Eli pitäiskö tämän kuluttaa paljonkin vähemmän? Missähän mahtais "vika" olla? Pyörä toimii muuten täydellisesti.

Re: Kawasaki ZX-6R

11.8.2012 22:52

Ei kuulosta erityisen korkeelta kulutukselta kaupunkiajoon ja ryntäyttelyyn. Omassa on muistaakseni kulutus nätisti maantiellä jotain 6-6,5l/100km. Kaupungissa ei mittailla niin kauan ku bensaa tulee automaatista. :)

Re: Kawasaki ZX-6R

12.8.2012 13:51

Nyt ajoin 177km ja joku 70km matka-ajoo niin oli kulutus, 6.3l/100km. Eli ei tuossa mitään pitäis olla. Ilmanputsari nyt on vähä paskanen, mut uus tulossa.

Hain tuon motonetin katjurataspaketin. DID:in ketjut ja Sunstarin rattaat. Katsoin niin AJ-bikeltä samat ketjut makso tuon 129€ ja Allrightilta samat rattaat 29€/kpl. http://www.ajbike.fi/product_info.php?products_id=69854

Re: Kawasaki ZX-6R

13.8.2012 21:33

Pitääpä itekkin kokeilla paljon menis siistillä maantieajolla ja kattoa onko tullu huolestuttua turhasta. :D
Tuntuu vaan että kulutus kohoaa aivan älyttömiin sfääreihin vähänkään enemmän kahvaa availlessa, mutta hankalahan sitä tämmösillä on siististi ajaa.

Re: Kawasaki ZX-6R

14.8.2012 16:20

http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1368243 miltäs vaikuttaa ja mitä pitäis ottaa huomioo, kun menee kattomaan/koeajamaan ton verran ajettua. Ilmotuksen mukaan 36000 huotlo tehty ja seuraava ois vasta 48000, pitääkö paikkaansa, että huoltoväli 12k??