Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.10.2010 14:11

Osaisko joku sanoa tän kuvan perusteella, mikä slipari tämä mahtaa olla? Mitään merkkiä tai muutakaan ei löydy kuoresta. http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 010042.jpg

Millä kannalla on ajovalot edessä tässä?

markketo kirjoitti:Apukaasuläppien checksound pitäisi kuulua kun laittaa virrat päälle, sellanen "rätinä", muuten menee osia vaihtoon tai läpät tarvii poistaa.

Kuinka iso homma on nuo läpät poistaa? Vai onko mitään haittaa vaikka niitä ei poistakkaan, eikä checksoundia kuulu?

10.10.2010 19:12

khor kirjoitti:Osaisko joku sanoa tän kuvan perusteella, mikä slipari tämä mahtaa olla? Mitään merkkiä tai muutakaan ei löydy kuoresta. http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 010042.jpg


Ainakin Arrow'n ja Hindlen putkissa on tuollainen "pitkä ulostulo". Tuo vaimennin tosin näyttäisi olevan muodoltaan vähän paksumpi.

Hindle
Arrow

10.10.2010 19:39

Laareppi kirjoitti:Tuo vaimennin tosin näyttäisi olevan muodoltaan vähän paksumpi.

Jep, muuten hyvin samanlaisia mutta Arrow ja Hindle on muodoltaan enemmän ovaaleja, kun tuo oma taas enemmän lieriömäisempi.

10.10.2010 20:20

khor kirjoitti:Kuinka iso homma on nuo läpät poistaa? Vai onko mitään haittaa vaikka niitä ei poistakkaan, eikä checksoundia kuulu?


Haittaa on mikäli läpät jää jumiin kiinni, puoliasentoon tms. Siis mikäli tehonpuute luetellaan haitaksi. Jos läpät ovat jumissa kokonaan auki, niin seokset on keskialueelta poskellaan, kuten on tietty ilman läppiäkin.

Poistamisesta on oma vaivansa, mutta talvellahan on aikaa. Läppien ruuvit pitää porata irti, joten läppärungot on hyvä olla irti koneesta. Jos haluaa marginaalisen tehohyödyn, niin poistaa myös läppien akselin, täyttää kolot läppärungoista ja liimaa servon umpeen epoksilla. Ylipäätään jos servo vielä toimii ja läpät poistaa niin todennäköisesti sytyttää vikavalon -> siitä liimaaminen.

Ei mikään ehdoton totuus, mutta jos läpät ei liiku ja vikavalo palaa on läppien asentotunnistin tai servo rikki, eli läppärungot vaihtoon. Mikäli läpät ei liiku eikä vikavalo pala on ecussa jotain sökönä. Jälkimmäiseen löytyisi kyllä avuksi ylimääränen kittiecu... ;)

11.10.2010 17:33

Edittiä: homma hoidossa. :)
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 12.10.2010 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran

11.10.2010 17:55

khor kirjoitti:Mitäs kaikkea pitää purkaa, jotta näkee onko läpät paikallaan vai ei?


Onko tämä se sama pyörä, johon _ei_ ollut tehty sitä 24t huoltoa?

11.10.2010 17:59

Laareppi kirjoitti:
khor kirjoitti:Mitäs kaikkea pitää purkaa, jotta näkee onko läpät paikallaan vai ei?

Onko tämä se sama pyörä, johon _ei_ ollut tehty sitä 24t huoltoa?

Sama pyörä on, mutta huoltohommat on kondiksessa, viime kerralla oli vähän väärää tietoa.

5.11.2010 23:29

Pari kysymystä koskien 2005 mallin mopoa:

- Slipari vaihdettu, niin mitä vakio putkiston läppää ohjaavalla servolle kannattaa tehdä?
se on nyt lukittu kokonaan paikalleen jollain palikalla. Tästä seurauksena "fi" vikavalo palaa kokoajan. Mitä siis tehdä asian kanssa?
Jos koko servosta ottaa johdot irti, mitä sillon tapahtuu?? :s

-Mistä saa ostaa kirkkaita etuvilkkuja? Mielellään jotain tarvikemalleja, koska kawan omat maksaa varmaan 100€/kpl.

-Jäähdytinestesäiliö näyttää olevan tyhjä. Miten sinne saa helpoiten lisää täytettä? Säiliö kun tuntuu olevan "vähän" hankalassa paikassa...

28.11.2010 14:28

Miggor kirjoitti:
-Mistä saa ostaa kirkkaita etuvilkkuja? Mielellään jotain tarvikemalleja, koska kawan omat maksaa varmaan 100€/kpl.



^Sama kiinnostaa minuakin, kun en ole missään nettipuljussa törmännyt kirkkaisiin enkä tummiin etuvilkkuihin. (Siis 05-06 "katevilkkuihin")

Ja mitenkäs näitten kuristus 25kW papereihin? Onko jotain valmista sarjaa olemassa? Jos on, niin millaista?

28.11.2010 14:43

Tämmönen peli tulee varmaan ens kesänä hankittua, vuosimallia 2003-2004 eli nyt olis pari kysymystä:

1. Kuinka paljon ajetun yksilön vielä kehtaa ostaa?
2. Kuinka usein tämmöstä pitää huoltaa (öljyt yms.)
3. Onko hyvä ajettava?
4. Saako hyvin varaosia suomesta?
5. Ja ne joilla tämmönen on stunt käytössä, niin onko toiminut siinä moitteettomasti?

28.11.2010 15:24

Jonkun verran olen tutkinut kyseisiä asioita kun tällanen peli luultavasti itsellekin tulossa.

1. Ajokilometreillä ei ole niin suurta merkitystä kuin pyörän yleiskunnolla. Eli ennemmin hyvin pidetyn ja huolletun oloinen 40tkm ajettu jossa hyvät kulutusosat, kuin 20tkm ajettu missä kulutusosat finaalissa ja muutenkin pyörä huonosti pidetyn oloinen. Eli kultainen keskitie tässäkin hyvä, tarkoittaen sitä että "normaalit" kilometrit suhteessa pyörän ikään.

2. Kuulemma n.5tkm välein kun vaihtaa öljyt niin ihan passeli. Venttiilien säätöväli taisi 03/04 mallissa olla 24tkm(?) Ja nokkaketju olisi hyvä vaihtaa siinä 70-80tkm kohdilla(?)

3. Ajettavuuden pitäisi ZX6-R:än tapauksessa olla kyseisen kokoluokan sporttipyörien terävintä kärkeä, tai näin minun ainakin on annettu ymmärtää. Tosin 03/04 mallin alusta kuuleman mukaan hieman turhankin jäykkä suomen teille? 05/06 malli kuulemma vähän pehmeämpi.

4. Omien kyselyiden mukaan varaosien saatavuudessa ei ole minkäänlaisia ongelmia, eli yleisesti hyvä saatavuus. (Pyörä kumminkin suhteellisen yleinen)

5. Stunt-käytöstä -kuten ei muustakaan käytöstä vielä mitään koemuksia. Eli nämä tiedot eivät perustu omaan kokemukseen, vaan muualta hankittuun tietoon. Keväällä asiaan pitäisi tulla muutos 05/06 mallin suhteen. ;)

28.11.2010 17:28

kakkoskuski kirjoitti:1. Ajokilometreillä ei ole niin suurta merkitystä kuin pyörän yleiskunnolla. Eli ennemmin hyvin pidetyn ja huolletun oloinen 40tkm ajettu jossa hyvät kulutusosat, kuin 20tkm ajettu missä kulutusosat finaalissa ja muutenkin pyörä huonosti pidetyn oloinen.


En allekirjoittaisi tätä ihan sataprosenttisesti. Kulutusosat (ketjut, rattaat, suodattimet, tulpat jne) on kuitenkin helppo uusia, mutta tottakai pitää tarkistaa kaikki ennen ostoa. Herättäähän se vähän epäilyksiä myyjästä jos osista ei ole pidetty huolta.
Sen sijaan jos määräaikaishuolloista on lipsuttu (sitä toisinaan tapahtuu kun aletaan mennä 40tkm toiselle puolelle) niin tiedossa voi olla isompaakin (=kalliimpaa) remonttia. "Kultaisesta keskitiestä" on hyvä muistaa, että 24tkm kohdalla on iso huolto, jossa mm. tarkistetaan venttiilit. Vastaavasti 42tkm kohdalla on samanlaista settiä. Mutta tosiaan hyvin huolletussa Ninjassa on turha pelätä niitä kilometrejä, 50 tonnia ei ole japsipyörässä vielä paljon.

Puhun nyt siis 05/06 -mallista, käsittääkseni huoltohommat ei kauheasti eroa 03/04:stä.

kakkoskuski kirjoitti:2. Kuulemma n.5tkm välein kun vaihtaa öljyt niin ihan passeli.


Vaihtoväliä kannattaa suhteuttaa omaan ajotapaan, eli ratakäytössä vähän useammin, 3-5tkm, katukäytössä 5-7tkm on ihan jees. Suodatin vaihtoon joka toisella kerralla.

kakkoskuski kirjoitti:3. Ajettavuuden pitäisi ZX6-R:än tapauksessa olla kyseisen kokoluokan sporttipyörien terävintä kärkeä, tai näin minun ainakin on annettu ymmärtää. Tosin 03/04 mallin alusta kuuleman mukaan hieman turhankin jäykkä suomen teille? 05/06 malli kuulemma vähän pehmeämpi.


Näin on. 03/04 lienee alustaltaan parempi ratapyörä, 05/06 puolestaan soveltuu paremmin kadulle. Positiivisesti aika tiukkoja paketteja molemmat 8)

28.11.2010 18:02

kakkoskuski kirjoitti:Ja mitenkäs näitten kuristus 25kW papereihin? Onko jotain valmista sarjaa olemassa? Jos on, niin millaista?

Saa ihan valmiin kurisarjan, jolla rajoitetaan kaasukahvan liike ja moottorin ohjausyksikköön jokin pieni elektroninen pala.

28.11.2010 19:34

Minkä hintainen sarja mahtaa olla? Ja kun kyse on valmiista sarjasta, niin saa ilmeisesti katsastettua ilman penkkipapereita? Tarkoittaako se käytännössä sitä että kuristuksen asennustyöstä todistus paikalliselta huoltoliikkeeltä ja konttorille hakemaan 25kW papereita? :)

28.11.2010 19:45

kakkoskuski kirjoitti:Minkä hintainen sarja mahtaa olla? Ja kun kyse on valmiista sarjasta, niin saa ilmeisesti katsastettua ilman penkkipapereita? Tarkoittaako se käytännössä sitä että kuristuksen asennustyöstä todistus paikalliselta huoltoliikkeeltä ja konttorille hakemaan 25kW papereita? :)


Olisko ollut jtn 80e-120e, jep ei tarvi penkkipapereita ja menee juuri noin