Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

osta virosta!

30.7.2010 17:02

Osta virosta ja säästät hemmetisti rahaa! Maksat vaa tullimaksun ja se o melko lailla siinä. Kawa zx 6r tullimaksu about 500-800e.

30.7.2010 21:03

SMRacing kirjoitti:ZX-6R ('05) 113.8 @ 13,250 427 400
ZX-6R ('03) 107.5 @ 13,000 418 389

Aika sama kumman ottaa teknisiltä ominaisuuksiltaan, ota se kummassa parempi hinta/laatusuhde. 06 uudempaa en harkitsisi, on kawan 636cc 03-06 mallien moottorit parasta mitä supersporttiin voi toivoa.


Komppaan 100%. Jos googlettaa vähän noita silloisia kuussatasten arvosteluja ja vertailua, oli Kawa melko lailla ylivoimainen muihin japseihin verrattuna. Se, että ottaako 03/04 vai 05/06 on oikeassa elämässä lähinnä ulkonäköseikka ja '06 eteenpäin ei ole läheskään yhtä hyvä hinta/laatusuhde (eikä niitä 36 lisäkuutioita...)

Nuo mittaukset tosin saattavat olla vähän pessimistisiä, mun 17tkm ajettu vakio-05 antoi 118, vieläpä vanhalla ampiaisloukku-ilmansuodattimella :P

30.7.2010 21:18

Tai optimistisia. Vakio 03/04 antaa n. 103hp, 05/06 n.108hp. Sulla 118hp = koneteho, eli just sen mitä pitäiskin.

Onhan noissa hiukan eroa. Vakiona 03/04 on turhan kova kadulle ja 05/06 turhan pehmeä radalle.

4.9.2010 12:05

^tinnu^ kirjoitti:Moi... Olen ostamassa isompaa pyörää --> 25kw ja yksivaihtoehto oli tämä kyseinen pyörä http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/1009551 kannattaako tälläistä ostaa? onko liikaa ajettu? millaiset huoltovälit näissä on?


Ei ole japsiksi liikaa ajettu, mutta vähän ehkä kallis. Noilla kilometreillä saattaa tulla remonttia vastaan jossain vaiheessa, vesipumpun vaihtoa tms. Huoltoväli on 6tkm.

Samassa hintaluokassa löytyy reippaasti vähemmän ajettuja, varsinkin jos venaat vielä kuukauden tai kaksi että kausi loppuu.

5.9.2010 18:59

Joo mutta toi on musta, siitä voikin maksaa vähän lisähintaa, imo hemmetin komea 8)

6.9.2010 17:27

Yzä kirjoitti:Joo mutta toi on musta, siitä voikin maksaa vähän lisähintaa, imo hemmetin komea 8)


...ja tuossa ei sit ole järjen hiventäkään.
Jos lähtee esim. uusimaan ninjaan kulutusosat, niinkuin noilla kilometreillä todnäk joutuu, menee siihen jo aika helvetisti rahaa suhteessa pyörän hankintahintaan. Puhumattakaan sitten jonkinlaisesta konerempasta.
Katteiden maalauttaminen (tai tee-se-itse) ei puolestaan ole mikään amerikantemppu, etenkin kun kawoissa ei mitään turhia grafiikkateippejä juurikaan ole. Onhan se mustakin toki hieno, mutta jos meinaa yli 60tkm kusiaisen ostaa niin kannattaisi vähän muutakin katsoa kuin väriä...

Niin joo sit tietysti jos pappa betalar niin ihan miten vaan :roll:

7.9.2010 11:28

Ja uudet mustat tarvike katteet saa vajaalla 300e:lla ulkomailta

16.9.2010 9:17

Millasta hintaa kannattaa maksaa -03vm 636 kawasta, ajettu 26tkm 2-kilpinen(kuulema paikalla lipattu)? Pyörä tulee mahdollisesti käyttöön mutta todennäköisesti myyntiin ensi keväänä. Onko jotain erityistä mitä kannattaa tsekata kun käyn katsomassa ja tekemässä kauppaa?

16.9.2010 11:11

Joonua kirjoitti:Millasta hintaa kannattaa maksaa -03vm 636 kawasta, ajettu 26tkm 2-kilpinen(kuulema paikalla lipattu)? Pyörä tulee mahdollisesti käyttöön mutta todennäköisesti myyntiin ensi keväänä. Onko jotain erityistä mitä kannattaa tsekata kun käyn katsomassa ja tekemässä kauppaa?

Jos hyväkuntoinen kaikinpuolin niin hinta taitaa olla jtn 4000-4500e ? Tsekkaa nyt ainakin ihan perusasiat, ketjut, rattaat, jarrulevyt ja mahdolliset vuodot. Ja kuuntelet vähän, että tuleeko koneesta ylimääräistä rohinaa/sirinää. Kawathan pitää aina pientä sirinää joten ei kannata sen takia luopua ostoksesta

17.9.2010 23:37

Minkälaiset huoltovälit ZX-6R -05 on? Tarkoitan siis öljyt+suodatin, venojen säätöä, tulppia ym. pientä.

18.9.2010 9:19

khor kirjoitti:Minkälaiset huoltovälit ZX-6R -05 on? Tarkoitan siis öljyt+suodatin, venojen säätöä, tulppia ym. pientä.


Öljynvaihtoväli on vähän mistä itse tykkää, 3-7tkm. 5000 on ihan hyvä nyrkkisääntö. Tulppien ja suodattimien tarkastus/vaihto kuuluu varsinaisiin huoltoihin, että niistä ei tarvii juurikaan huolehtia, ellei sitten tuu jotain vikaa.

Paljonko sulla on kilsoja taulussa? Ts. mikä on seuraava huolto?

E: Öljynsuodattimen vaihtoväli on tietääkseni aina joka toisen tai kolmannen öljynvaihdon yhteydessä.

18.9.2010 12:51

Laareppi kirjoitti:Paljonko sulla on kilsoja taulussa? Ts. mikä on seuraava huolto?

Pyörä, jota oon kattomassa, niin kilsoja on 26800km. Sillä justiin oisin kiinnostunut, että missä kilometrimäärissä nuo "varsinaiset" (=isommat kuin öljyn vaihto) huollot on?

18.9.2010 13:51

khor kirjoitti:Pyörä, jota oon kattomassa, niin kilsoja on 26800km. Sillä justiin oisin kiinnostunut, että missä kilometrimäärissä nuo "varsinaiset" (=isommat kuin öljyn vaihto) huollot on?


24tkm on iso huolto, jossa säädetään venttiilit yms. Maksaa normaalisti öbaut 500-600€ (nimimerkillä ensi kesänä tulossa... :s )
Eli se kun on tehty niin pitäis olla kaikki kunnossa.

18.9.2010 14:18

Laareppi kirjoitti:24tkm on iso huolto, jossa säädetään venttiilit yms. Maksaa normaalisti öbaut 500-600€ (nimimerkillä ensi kesänä tulossa...)
Eli se kun on tehty niin pitäis olla kaikki kunnossa.

Tuohon nyt ei ole näillä näkymin tehty tuota isoa huoltoa vielä, täytyy tiedustella tarkemmin. Mutta ois iso apu jos tietäisi mitä tuohon isoon huoltoon sisältyy ihan tarkalleen, niin tietää vähän varautua, että mitä tekee itse, mitä liikkeessä ja millä budjetilla. Ja näin saisi vähän hinnan viilausta aikaan liikkeen kanssa. ;)

18.9.2010 16:18

khor kirjoitti:Tuohon nyt ei ole näillä näkymin tehty tuota isoa huoltoa vielä, täytyy tiedustella tarkemmin. Mutta ois iso apu jos tietäisi mitä tuohon isoon huoltoon sisältyy ihan tarkalleen, niin tietää vähän varautua, että mitä tekee itse, mitä liikkeessä ja millä budjetilla. Ja näin saisi vähän hinnan viilausta aikaan liikkeen kanssa. ;)


No sitten sanot äijälle että dollaria ei tipu tiskiin ennen ku on huoltoleima kirjassa :seko:

Kannattaa soittaa suoraan jonnekin huoltoliikkeeseen ja kysyä mitä siihen huoltoon sisältyy, mä en ainakaan osaa tuon tarkemmin sanoa. Melko kattava huolto se kuitenkin on, ainakin työtuntien määrästä päätellen.

Jarrut, öljyt ja suodattimet kuuluu 18tkm huoltoon.