Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Yamaha wr 450f

9.7.2012 13:09

Okoo, minkä kokoista suutinta pitäis tarjota? Paljonko pitäisi huiput suunnilleen olla? Ei noilla nappuloilla kyllä paljoa tuon kovempaa uskallakaan ajaa :D

Pitää tässä akku tuohon patentoida että saa talveksi xenonit kiinni. Aika ahdasta tuntu olevan, mutta eiköhän pienen parin Ah akun saa jonnekin laitettua.

Re: Yamaha wr 450f

9.7.2012 16:19

Kannattaa katsoa ensin mikä suutin siellä on kiinni ja siitä lähteä suurentamaan,jossain 160-170 hujakoilla pääsuutin pitäis olla..kokeilemalla selviää,pääsuuttimen vaihto on melko helppoa wr:ssä kaasari paikallaan jos vaan on näppärät sormet.
Eipä se paljon kovempaa enään tosta mene,mutta pitäis se silti kunnolla käydä vaikka vetää kierrosrajoitinta vasten.

Re: Yamaha wr 450f

9.7.2012 19:13

_Sylin_teri_ kirjoitti:Eli jalkatapit kun vaan tekee niin riittää :D Tuota kateasiaa vaan sen takia kysyin kun saan 2007 vuosimalliin katesarjan n.55€.

Otin tuon kuristimen pois ja kokeilin huippuja niin 160 kulki ja sitten alko pätkimään. Mistä tuo johtuu?

Siis tarkoitatko kaasarin kuristinta vai mitäs? Otitko vain sen ruuvin pois vai korvasitko sen jollakin? Pitäs itekki tuo tehdä mutta en ole saanut selvyyttä pitääkö se ruuvi korvata jollain

Re: Yamaha wr 450f

9.7.2012 23:27

Haatsi kirjoitti:Moottoripyörää ei tarvitse rekisteröidä kahdelle, mopo tarvii. Riittää kun on jalkatapit ja riittävän pitkä penkki takamatkustajalle.


Väärin :) just oli pariviikkoa sitten seriffien kanssa tästä juttua :) aina kun otat takatapit pois/laitat paikalle on lain mukaan pyörä muutoskatsastettava 1 tai 2 paikkaiseksi oli kyseessä vanha suzuki PV tai uusi goldwingi. Asia tuli puheeksi kun kaverin R1 yamahassa oli penkin tilalla kate ja takatapit irti vaikka rekisteriotteessa luki istuinmäärä 2

Re: Yamaha wr 450f

10.7.2012 0:24

39 § (29.9.2005/791)
Henkilökuljetus kaksi- ja kolmipyöräisillä ajoneuvoilla ja niihin rinnastettavilla nelipyöräisillä ajoneuvoilla

1. Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla (L3e-luokka), saa kuljettaa enintään yhtä matkustajaa. Edellytyksenä on kuitenkin, että matkustajaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun moottoripyörän (L4e-luokka) sivuvaunussa saa kuljettaa enintään kahta matkustajaa.

2. Kaksipyöräisellä mopolla (L1e-luokka) saa kuljettaa yhtä matkustajaa matkustajalle varatulla paikalla, jos ajoneuvo on rekisteröintitodistuksen mukaan tarkoitettu matkustajan kuljettamiseen, tai enintään kymmenvuotiasta lasta, jos lasta varten on tarkoituksenmukainen istuin ja tarpeelliset jalkojen suojukset.


En nyt tiedä sitten seriffistä, mutta laki hieman viittaisi jotain muuta.

Re: Yamaha wr 450f

10.7.2012 10:36

JamiP kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:Eli jalkatapit kun vaan tekee niin riittää :D Tuota kateasiaa vaan sen takia kysyin kun saan 2007 vuosimalliin katesarjan n.55€.

Otin tuon kuristimen pois ja kokeilin huippuja niin 160 kulki ja sitten alko pätkimään. Mistä tuo johtuu?

Siis tarkoitatko kaasarin kuristinta vai mitäs? Otitko vain sen ruuvin pois vai korvasitko sen jollakin? Pitäs itekki tuo tehdä mutta en ole saanut selvyyttä pitääkö se ruuvi korvata jollain

Otin vain pois. Vois tuohon jonkun pienen pultin laittaa tilalle että ei kosteus pääse sinne kaasuvaijeriin :s

Re: Yamaha wr 450f

10.7.2012 16:03

_Sylin_teri_ kirjoitti:
JamiP kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:Eli jalkatapit kun vaan tekee niin riittää :D Tuota kateasiaa vaan sen takia kysyin kun saan 2007 vuosimalliin katesarjan n.55€.

Otin tuon kuristimen pois ja kokeilin huippuja niin 160 kulki ja sitten alko pätkimään. Mistä tuo johtuu?

Siis tarkoitatko kaasarin kuristinta vai mitäs? Otitko vain sen ruuvin pois vai korvasitko sen jollakin? Pitäs itekki tuo tehdä mutta en ole saanut selvyyttä pitääkö se ruuvi korvata jollain

Otin vain pois. Vois tuohon jonkun pienen pultin laittaa tilalle että ei kosteus pääse sinne kaasuvaijeriin :s

Huomasitko käytössä eroa? Kävin eilen ottamassa irti sen ja kokeilin siinä mutta en huomannut minkäänlaista eroa, onkohan sen joku vaihtanut aikasemmin lyhyempään kun näytti vähä tavallista lyhyemmälle(Mitä netistä katoin)
Pystytkö mittaamaan sen ruuvin pituuden jos sulla on vielä tallella

Re: Yamaha wr 450f

10.7.2012 19:01

Haatsi kirjoitti:En nyt tiedä sitten seriffistä, mutta laki hieman viittaisi jotain muuta.


huomioidaanhan myös se että tuo lakipykälä on lähes seitsemän vuotta vanha :) onhan täällä joskus ajeltu niinkin ettei nopeusrajoituksiakaan ollut :D mutta se siitä offtopicista :)

Re: Yamaha wr 450f

10.7.2012 20:25

Tiku1 kirjoitti:
Haatsi kirjoitti:En nyt tiedä sitten seriffistä, mutta laki hieman viittaisi jotain muuta.


huomioidaanhan myös se että tuo lakipykälä on lähes seitsemän vuotta vanha :) onhan täällä joskus ajeltu niinkin ettei nopeusrajoituksiakaan ollut :D mutta se siitä offtopicista :)


Mitä väliä vaikka se olisi 100 vuotta vanhaa lainsäädäntöä? Lainsäädäntöä on kahdenlaista: voimassaolevaa ja kumottua. Ei ole mitään välimuotoa.

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257 katso vaikka itse.

Re: Yamaha wr 450f

11.7.2012 1:31

JamiP kirjoitti:Huomasitko käytössä eroa? Kävin eilen ottamassa irti sen ja kokeilin siinä mutta en huomannut minkäänlaista eroa, onkohan sen joku vaihtanut aikasemmin lyhyempään kun näytti vähä tavallista lyhyemmälle(Mitä netistä katoin)
Pystytkö mittaamaan sen ruuvin pituuden jos sulla on vielä tallella


Oli kyllä iso ero ja 35mm oli ruuvi päästä päähän. Tänään lentokentällä testailin niin vielä 140 vauhdista keulan nosti hyvään kulmaan ja 160 sai kelattua :seko: On kyllä melkonen vehe piikin jälkeen

Re: Yamaha wr 450f

12.7.2012 0:30

_Sylin_teri_ kirjoitti:
JamiP kirjoitti:Huomasitko käytössä eroa? Kävin eilen ottamassa irti sen ja kokeilin siinä mutta en huomannut minkäänlaista eroa, onkohan sen joku vaihtanut aikasemmin lyhyempään kun näytti vähä tavallista lyhyemmälle(Mitä netistä katoin)
Pystytkö mittaamaan sen ruuvin pituuden jos sulla on vielä tallella


Oli kyllä iso ero ja 35mm oli ruuvi päästä päähän. Tänään lentokentällä testailin niin vielä 140 vauhdista keulan nosti hyvään kulmaan ja 160 sai kelattua :seko: On kyllä melkonen vehe piikin jälkeen

Joop kiitoksia tosta mitasta, kävin mittaa sen oman ruuvin nii oli jotain 22mm et vissii edellinen omistaja vaihtanut ;)

Re: Yamaha wr 450f

12.7.2012 13:16

Minkä viskositeetin öljyä kannattaa laittaa? Repsol Moto Racingiä oon ostamassa mutta 10W40 vai 10W 50 viskositeetilla? Nopeeta vastausta, ois kiire :D

Kehtaisiko joku linkittää englanninkielistä huoltokirjaa missä olisi räjäytyskuvat ja kaikki?

Käykö tähän 450 YZ :n eturattaat? Eli onko sama alakerta kaikissa 400-450 Wr ja YZ pyörissä?

Re: Yamaha wr 450f

23.7.2012 14:52

Moi oon ostamassa tämmöstä 2012vm yamahaa onko nää luotettavia pelejä? Ja minkälaista huoltoo tarvii katu käytössä ? Ja paljon tehoa pyörästä lähtee ?

Re: Yamaha wr 450f

25.7.2012 15:05

Paljonko tälläsen 426cc pyörän pitäs huippuja ottaa suunnilleen? Huomasin että meikän pyörässä mittari näyttää ihan mitä sattuu, 130 ajettiin nopeusnäyttöön ja näyttö naytti 102 :lol: 200 sain mittariin kelattua niin lienee 150-160 oikeaa nopeutta. Välit on vielä pisimmät mitä löyty 15-48

Re: Yamaha wr 450f

25.7.2012 15:46

Itellä menee 450(448cc) kotari pitkillä väleille 150-160 huippuja riippuen taivaankappaleiden asennosta. Kutosen pintakaasulla tasan sata. Mittarina Trailtechin Vapori joka on tutkalla todettu että näyttää tismalleen oikein.