Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

26.6.2012 1:19

HulluKari kirjoitti:
Haatsi kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Eiköhän toi selviä kun kysyt sieltä liikkeestä mistä sen ostit.


jaa.a eivät osanneet muuta sanoa kuin että änkässä on ja se on poikkeen otettu. tällä hetkellä ei jaksa edes keulia 1 kaasusta..


No johan kuullostaa asiantuntevalta liikkeeltä :D

Kannattaa varmaan soitella motokeitaaseen tai bikeworldiin ja kysellä.

Re: ktm 450, 525

26.6.2012 6:05

Hitto kuulostaa kyllä hauskalta nelipuokilta, piä ne kuristukset kiinni :DD Hahha, puuttus vielä tosta et pojat tulee jollain piikeillä härnään :D

Re: ktm 450, 525

26.6.2012 12:36

Ihan ekana ota putki irti. Mulla viiskolmekympissä oli äänenvaimentimen ja alkukäyrän välissä semmonen ampiaisenpesä, änkän päässä se prikka, ilmanputsarin alla kuristepalanen sekä alilaihat suuttimet & neula.

Re: ktm 450, 525

26.6.2012 17:13

HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Tossa pitäs olla 14kw papereissa.

Kureja:

1. Katalysaattori alkukäyrän ja änkän liitoskohdassa.

2. Kipinäverkko änkän päässä.

3. Ilmanputsarinkuristus, huomaan kun ottaa putsarin pois, myös se oranssi foami on kuristus eli pois sekin.

4. Imakaulassa ennen ruiskua ( siis ruiskun ja ilmaputsarin välissä ) on rei'itetty holkki, saa pois ihan takahäkkiä ylöspäin nostamalla.

5. Lambda-anturi otetaan pois, pyörän mukaan olisi ainakin pitänyt tulla lyhyt pultti alkukäyrään ja suoja sähköliittimelle.

6. Ruiskulla kurimappi, jos eivät ole laittaneet tt-mappia liikkeessä niin viet takaisin ja sanot että laittavat, koska tähän tarvitsee UST:n ( user setting tool ) keitaalla näyttää maksavan 518e :D aika kova hinta CD:stä ja johdonpätkästä...

Re: ktm 450, 525

26.6.2012 22:19

TimoZeus kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Tossa pitäs olla 14kw papereissa.

Kureja:

1. Katalysaattori alkukäyrän ja änkän liitoskohdassa.

2. Kipinäverkko änkän päässä.

3. Ilmanputsarinkuristus, huomaan kun ottaa putsarin pois, myös se oranssi foami on kuristus eli pois sekin.

4. Imakaulassa ennen ruiskua ( siis ruiskun ja ilmaputsarin välissä ) on rei'itetty holkki, saa pois ihan takahäkkiä ylöspäin nostamalla.

5. Lambda-anturi otetaan pois, pyörän mukaan olisi ainakin pitänyt tulla lyhyt pultti alkukäyrään ja suoja sähköliittimelle.

6. Ruiskulla kurimappi, jos eivät ole laittaneet tt-mappia liikkeessä niin viet takaisin ja sanot että laittavat, koska tähän tarvitsee UST:n ( user setting tool ) keitaalla näyttää maksavan 518e :D aika kova hinta CD:stä ja johdonpätkästä...


Joo selvitin nämä asiat tuossa päivällä ja huomenna menee gearzonelle kuopioon laitatettavaksi ja onneksi liike mistä ostin uutena niin kustantaa kulut tähän. :)

Re: ktm 450, 525

27.6.2012 11:11

TimoZeus kirjoitti:
HulluKari kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kaikkia kureja tässä ktm 450cc 2012:toistasessa mahtaa olla. liikkeen mukaan kun on alle 25kw valmiina että saa heti rekisteriin kun keskiviikkona tulee kilvet ja paperit mutta ois ihan mukava käydä sisään ajelemassa pyörä mutta ei tolla luumulla mihinkään kerkiä...


Tossa pitäs olla 14kw papereissa.

Kureja:

1. Katalysaattori alkukäyrän ja änkän liitoskohdassa.

2. Kipinäverkko änkän päässä.

3. Ilmanputsarinkuristus, huomaan kun ottaa putsarin pois, myös se oranssi foami on kuristus eli pois sekin.

4. Imakaulassa ennen ruiskua ( siis ruiskun ja ilmaputsarin välissä ) on rei'itetty holkki, saa pois ihan takahäkkiä ylöspäin nostamalla.

5. Lambda-anturi otetaan pois, pyörän mukaan olisi ainakin pitänyt tulla lyhyt pultti alkukäyrään ja suoja sähköliittimelle.

6. Ruiskulla kurimappi, jos eivät ole laittaneet tt-mappia liikkeessä niin viet takaisin ja sanot että laittavat, koska tähän tarvitsee UST:n ( user setting tool ) keitaalla näyttää maksavan 518e :D aika kova hinta CD:stä ja johdonpätkästä...


Minkäs takia lambda-anturi otetaan pois? Sehän käy todella rikkaalla kun menee koko ajan karttojen mukaan.

Re: ktm 450, 525

27.6.2012 16:49

Älä minulta kysy, kai sillä kotarin insinöörillä on jokin syy tähän. :eek:

Re: ktm 450, 525

27.6.2012 17:18

Ruisku toimii ainoastaan ilmamäärä mittarin kanssa. Tollasessa vehkeessä ei merkkaa 1-3hp teho missään, tärkeintä ettei se vehje stumppaa keskelle kuralammikkoa.

Lambda ainoastaan päästöjen takia. Myös sillon kun vehjettä ajetaan penkissä on myös lambda oltava (luonnolisesti).

Itsellä on tarkotus viedä vehje säädettäväksi jyväskylään, missä ajetaan uusi sytkä/ruiskukartta sisään. Enskan moottorihan on hyvin maltillisilla sytkäennakoilla. Saa kierrosherkkyyttä koneeseen hieman eri tavalla. Samalla saattaa kyllä kansikin/putkisto vaihtua, aika näyttää.

Re: ktm 450, 525

28.6.2012 1:20

Markuss kirjoitti:Minkäs takia lambda-anturi otetaan pois? Sehän käy todella rikkaalla kun menee koko ajan karttojen mukaan.


Itelläkin pisti silmään miksi pitää lambda repiä irti ? Ei lambdan idea ainakaa autoissa ole se että se kuristaa vaan se että ruisku syöttää juuri oikean määrän bensaa että seos olisi mahdollisimman ihanteellinen.

Sama ku insinöörit olisivat laittaneet mekaanisen ruiskun sähkösen tilalle...

Re: ktm 450, 525

28.6.2012 21:24

Mites tuon 450 kotarin saa kuristettua 24kw kun ensi vuonna se on maksimi mihin sen saa laillisesti pistää?

Re: ktm 450, 525

28.6.2012 22:11

ErkkaQ kirjoitti:Mites tuon 450 kotarin saa kuristettua 24kw kun ensi vuonna se on maksimi mihin sen saa laillisesti pistää?


Jos viitsii hieman selata ylöspäin niin löytää ohjeet miten saa kuristetusta 2012 vuoden kotarista täysitehoisen. Voisin olettaa että toisinpäin tehtynä saisi mopon kuristettua.

Mutta se sitten että mitä kaikkea tarvit jotta saat 24kw on täysi arvoitus. Itse ainakin aloittaisin putkesta, ilmanputsarista ja imukaulasta.

Re: ktm 450, 525

29.6.2012 14:03

Kaasukahvasta on kans helppo kuristaa mutta se tulee rekisteriotteeseen joten yllämainitut kuristukset on "turvallisempia".

Re: ktm 450, 525

29.6.2012 23:00

Messico kirjoitti:Itelläkin pisti silmään miksi pitää lambda repiä irti ? Ei lambdan idea ainakaa autoissa ole se että se kuristaa vaan se että ruisku syöttää juuri oikean määrän bensaa että seos olisi mahdollisimman ihanteellinen.

Sama ku insinöörit olisivat laittaneet mekaanisen ruiskun sähkösen tilalle...
Tuo lambda ei kykene haistelemaan oikeaa seosta vaan stoikiometristä seosta. Oikea seos on tehoa ja ajettavuutta haettaessa jotain ihan muuta. Laajakaistalambdaakaan ei penkissä voi sokeasti tuijottaa oikeastaan lainkaan, suuntaa antaa näihin vehkeisiin. Käytännössä ruisku siis käyttää esiasetettuja karttoja jatkuvasti ja sillä saavutetaan tehon ja ajettavuuden kannalta aina parempi tulos vaikka päästöt kärsii.

Re: ktm 450, 525

2.7.2012 16:49

Onko -08 530 kaks öljynsuodatinta eli moottori ja vahteistoöljyille molemmille eri ? jos on niin missä sijaitsee vaihteistoöljynsuodatin ? :eek:

Re: ktm 450, 525

2.7.2012 19:17

Jaketss kirjoitti:Onko -08 530 kaks öljynsuodatinta eli moottori ja vahteistoöljyille molemmille eri ? jos on niin missä sijaitsee vaihteistoöljynsuodatin ? :eek:

Ei oo vaihteistoöljyille suodatinta.