Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

14.3.2015 18:22

No nyt tarvis apuu eli vika oikeestaa tuli jo syksyllä ku imuvenoissa ei pysy välys vaa suurenee iha saatanan isoiks.. vika alko tapahtuu ku aloin käyttää tota 24mx öljyy mut nyt vaihtanu takas castrollii. No elikkäs äsken kävin ajamassa ja no samalta kuulosti ku syksyllä mut yhes kohtaa ku keula vähä keveni ja ku lopetin nii nakutti kaks kertaa pahemmin ku ennen mistäs vois johtuu. En oo vielä kattonu välyksii mutta ihan ylhäältä se ääni tulee. Mutta jos joku vois valaista asiaa nii olisi kiva :)
Kiitos jo etukäteen

Re: ktm 450, 525

14.3.2015 18:40

snuarrow kirjoitti:tohon vaihteisto-ongelmaan:

jos se limppu on auki, niin kannattaa uhrata muutama tunti rattaiden pyörittelyyn ja vaihdevivun kääntelyyn, jotta asianomaiselle selviää hieman miten tollainen laatikko toimii. noi "hampaiden pyöristykset" on meinaan ihan tehtaan sorvin jäljiltä. se mikä niitä vaihteita oikeasti kytkee tuolla, on nuo ihan kuvan alareunassa tummalla alueella näkyvät rattaan kyljestä törröttävät ulokkeet.

Näytin vaa että tuolla tadulla on myös nuo hampaat kuluneet tuosta hampaan KYLJESTÄ joka ottaa kiinni toiseen hammasrattaan hampaaseen, jos huomaat niin tuossa kuvassa näkyy aika selvät kuluma hampaitten kylissä.
Tadun kuvista taasen näkee, että nuo ulokkeet ovat pyöristyneet, minkä hän oli jo itse huomannut.

Re: ktm 450, 525

14.3.2015 19:30

Kuinka tiukalle ootte laittanut ne kytkinkruunun pultit?

Re: ktm 450, 525

14.3.2015 23:35

Katso huoltomanuaalista momentti.

Re: ktm 450, 525

15.3.2015 0:26

Niin, mutta ei oo huoltomanuaalia eikä sopivaa momenttiavainta,niin riittääkö että on vaan tiukalla?

Re: ktm 450, 525

15.3.2015 7:37

Jos tarkoitat niitä M6 pultteja, niiden momentti on 10nm. Momentin ostaminen kannattaa niin säästyy monelta ongelmalta.

Re: ktm 450, 525

15.3.2015 12:48

töhö1 kirjoitti:Elikkä seuraavanlainen ongelma ois taas,eli moottorista kuuluu kytkimen puolelta kolinaa.Ääni on täysin sama kun tässä videossa,ja kytkimen painaminen ei vaikuta kolinaan mitenkään,eli oisko vinkkejä? https://www.youtube.com/watch?v=ttc5AhELGF0



Tämä se vaan vieläki ihmetytttää,kytkimen puolella kaikki on ok.Kuuluuko sen käynnistyspolkimen rattaan heilua siellä sisällä?

Re: ktm 450, 525

17.3.2015 23:39

Viittiskös joku vähä valasta. Kerrottu jo varmaa 100 kertaa tääl mut kumminkin.

Miten paljon eroaa 450,525,530. Koneen tehoissa/ huolto väleissä.


Missä tunneissa oli venttiilien tarkastus/säätö.

Ja isommat remontit mäntä yms.

Re: ktm 450, 525

18.3.2015 0:53

525, 520, 530, 500, 505 ovat kaikki 510cc. 450cc:hen verrattuna 510cc vääntää laajemmalta alueelta. Huipputehoissa ei ole mainittavaa eroa, ehkä pari heppaa ja newtonia. Jotkut sanoo että 450 tuntuu kisasemmalta koska repäsee enemmän, kun ei väännä niin tasasesti.

Venttiilien säätö/tarkistus kadulla ehkä 40h välein. Ei ne kadulla oikeasti mihinkään liiku. Mulla ei oo menny välykset edes 100h jälkeen.

Ajaa kunnes hajoaa, ainakin tällä RFS koneellisella(2007 asti). Mutta näin abaut 150-200h männällä, 300-400 alakerralla. Mutta noi voi vaihdella tosi paljon. Riippuu minkälaista ajoa ja miten huollettu jne...

Re: ktm 450, 525

18.3.2015 7:06

Aika samoilla mennään kaasari XC4 koneen kanssa sillä erolla että se on tarkka öljynvaihtovälistä koska moottorin öljytilavuus on 0.6L. Tehtaan suositus on 15h mutta 10h alkaa olla siinä ja siinä, kadullakin.

Jos en väärin muista niin +500 koneissa kierrosrajoitin on alempana kuin +400 koneissa. 450 on räyhäkkä mutta +500 on mukavan vääntävä ja hauskempi vietävä laajemman voiman ansiosta.

Re: ktm 450, 525

18.3.2015 18:11

Huoltomanuaali löytyy ihan googella ja se mikä on kunkin ranteessa momentti, niin suosittelen ostaan momenttiavaimen. Eli jos et päivittäin kiristele osia momenttiin töiden puolesta, niin oletettavasti kiristät ainakin liikaa.

Maksaa itsensä takaisin siinä vaiheessa, kun motti leviää tien päälle. Suosittelen.

Re: ktm 450, 525

18.3.2015 20:21

Mulla tulee tässä kevään mittaan oma 530 exc 2008 myyntiin. Joku 30h sitten avattu motti ja tunteja yhteensä muistaakseni 280 pintaan. Löytyy mustilla kehillä olevat smotot sekä enskat.

Ilmottelen toki tänne, kun vehje kaupan.

Edit, vai olikohan tunteja 300 pintaan. Ei muista, ei kerran oo tullut syssyn jälkeen ajettua.

Re: ktm 450, 525

30.3.2015 21:11

Haluaisko joku kertoa omia kokemuksia näistä 450, 525, 530 exc kotareista?
Lueskelin muilta topiceilta että näitä ei oo katuajoon tarkotettu mutta eihän niitä piikki exc kotareitakaan mutta ei oo itellä parempaa pyörää kyllä ollu :lol:

Huoltovälit tietysti tiheämmät mutta millanen ajaa hiukan pidemmillä matkoilla kuten 150-250 km matkoilla? Onhan tollasella varmast kaupungilla kiva pyöritellä, matka-ajoon saattaa olla huono verrattuna esimerkiksi smc kotareihin? :roll:

Alkaa se kevari-ikä pikkuhiljaa olemaan ohi ja isompaa pyörää alle pitäs hankkia :D Valaiskaas vähä näistä isoista smc ja exc kotareista.

Re: ktm 450, 525

30.3.2015 21:18

Matka-ajoon huonoja, mutta kyllä näillä ajaa jos tykkää :) ..
Mutta etkö ole lukenut tätä topic, kun täällä aika paljon juttua noista :eek:

Re: ktm 450, 525

30.3.2015 21:54

Aivan karsea matka ajossa, tosin en tiedä onko smc paljoa parempi. Taajama pelleilyssä menee mainiosti.