Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

10.11.2014 21:57

Mä en ole oikeastaan kuullu huonoa, enemmän kehuja kaikilla kenellä on vaihtunut normaalista kytkimestä luisto malliin

Re: ktm 450, 525

21.11.2014 0:57

Jos jollain löytyy hyväkuntoset katteet 2011 vuoden exc:hen nii pistäkääs yv:tä.

Re: ktm 450, 525

21.11.2014 12:23

Kipe kirjoitti:Onkohan tuo smt sit merkkinä hyvä valinta?

Onko täällä ketään kellä olisi luistokytkin smotossa niin voisi jakaa kokemuksia?



Luistokytkin maksaa noin 900€. STM on kuulopuheiden mukaan vaikeampi säätää sopivaksi, ja rakenne on "monimutkaisempi" mitä esim Suterissa. Suter myöskin on käytetyin luistokytkin motoissa. Hinnaltaan STM on kyllä aavistuksen halvempi.

Laitoin kaverin -13 450kxf Suterin kytkimen, joka tilattiin http://www.motoracingcompany.com/. Pyörään jää alkuperäinen ulkokehä ja sisäkehä ainoastaan vaihtuu. Paketissa ei myöskään tule uusia kytkinlevyjä.
Tämä pätee kaikkiin kytkinmerkkeihin.

Jos paljon ajaa radalla, niin luistokytkin on yksi tärkeimpiä osia.
Omassa pyörässä on Adlerin luistokytkin alkuperäisenä. Ihan ok laitos. Moottorijarrun säätö on Adlerissa on karsitumpaa mitä esim suterissa.
Suter on muutenkin aavistuksen fiksummin suunniteltu mitä Adler.

Käytettyjä kannattaa katsella http://www.iceroadracing.com

Re: ktm 450, 525

7.12.2014 17:27

Löytyykö keltään Reklusen 'vasemman käden takajarrua' eli käppäriä? :)
Kiinnostais tietää miten pelittää ja jossain lukee et voidaan käyttää vain reklusen automaatti kytkimen yhteydessä,en kyllä ymmärrä miksi. :roll:


Sitten säätöihin,onko porukka säädelly 530 kaasaria nyt kylmemmille keleille?

Re: ktm 450, 525

8.12.2014 5:39

Se reklusen jarru on vasemman käden jarrusylinteri joka adapterin avulla toimii yhdessä takajarrun kanssa. Sitä mainostetaan kytkimen korvaavana pakettina samaisen firman automaattikytkimen kanssa jolloin kytkintä ei tarvitsisi ollenkaan. Eli voidaan käyttää ihan sellaisenaan vakiokytkimellä mutta itse kytkinkahva/jarrukahva saattaa tulla vammaiseen asentoon kuten muiden käppärien kanssa käytettäessä. Enduroon/krossiin varmasti pätevä mikäli automaattikytkin on mukana, supermotoon suosittelisin ehkäpä peukalojarrua (thumb brake) joka ei ole niin tiellä vakiokytkimen kanssa.

Re: ktm 450, 525

8.12.2014 14:26

terve

tota joo tuli omalla ktm heitettyy vähä pahemmat pannut ja nyt runko menny halki eikä kestäny vaik hitsas sen kiinni.

kyseessä siis vm 08 450 nii onks noissa kui paljo eroo jos ostaa vaik vanhemman mallin koneen rungo 03-07 muistaakseni se vanhempi malli.

Re: ktm 450, 525

8.12.2014 14:44

03-07 ja 08-11 on eri runko, käytännössä täysin eri pyörä.

Re:

15.12.2014 23:21

HattiVahti kirjoitti:minkäs laiset huolto välit yms tollases 525 on



normi enskailu meiningillä ainaskin 450exc-06 on kestävä.
jos ei kaasu pohjassa imetä täysillä..noin 280tuntia

525 on isompi poraus ja pitempi isku verrattuna 4puokkiin

elikkä sanoisin. 13t öljyjen vaihto ja suodattimet, ja jos ajat kilpaa
niin vaihda 5 tunnin välein.. suodattimet kustantaa noin 7e kappale
ja öljyt kylkeen

tuossa purettuna. sylinterissä ei jälkeäkään ja sisä pinta oli valoa vasten katsottuna priima,pikkasen isompi mäntä ja avot

nokka akseli oli pakko vaihtaa ,,noin 200e,,vesipumpun akseli oli urilla.
elikkä stefoja ei saanut pitämään.

stefat,laakerit ym. vertex mäntä ,yli 200e
kampuraa,kiertokankea ei vaihdettu.oli niin hyvä ja suora..uutena voi saada paskemman jos se on kiireessä kasattu.

kaikki muut hilppeet uusiksi. osat kustanti noin 1300e.
MUTTA tollahan ajaa taas monta vuotta.

Re: ktm 450, 525

17.12.2014 1:01

No itseasiassa isku on sama. Mutta hyvä kone toi RFS on kyl.

Re: ktm 450, 525

21.12.2014 12:39

Semmonen ongelma tuli nyt eteen,että pyörä ei enää meinannu kunnolla lähteä sähköstartilla käyntiin loppu kesästä,vaan piti pitkään startata ja sitten lähti.Tulppa on uusi ja kaasari on kyllä puhdistettu kunnolla/kaikki liitokset tutkittu eli siinä ei ainakaa oo vika.Eli oisko jollai tietoa mistä kannattaa alkaa tutkimaan?

Re: ktm 450, 525

21.12.2014 18:48

Tarkista venttiilivälykset, voi olla liian pienet.

Re: ktm 450, 525

26.12.2014 14:27

Onko husabergin fe 450 osien saatavuuden sekä hintojen, huoltojen ja muiden jippojen perusteella lähelläkään ktm vastaavien pyörien tasolla?

Re: ktm 450, 525

4.1.2015 18:38

Kuuluuko asiaan että putki hehkuu alkukäyrästä punasena tyhjäkäynnillä ,vai käykö liian rikkaalla/laihalla?Kun kesällä sitä ei huomannu ,mutta nyt pimeällä sen kyllä huomaa selvästi.Ja mitä suutinta ootte käyttäny tehoputken kanssa?

Re: ktm 450, 525

4.1.2015 21:05

Ei kyllä taida kuulua asiaan, vaan luulis käyvän laihalla. Onko sulla ihan kokoputkisto? Netistä löytyy googlen avulla aika hyvin noita säätöjä, mitä muut on käyttäny.

Re: ktm 450, 525

4.1.2015 21:27

On ihan kokoputkisto,eli minkä kokonen suutin kannattas laittaa,kun tällä hetkellä on vakiosuutin eli 178?