Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

20.2.2017 12:32

Hyvä tietää, kiitoksia.

Täytyy soittaa ja varmistaa mitä käyttävät pesunesteenä

Re: ktm 450, 525

21.3.2017 22:55

Murska kirjoitti:^^ 2011 on siitä hyvä malli että siihen koneeseen on jo tehty ne 3-4 päivitystä mitä pitää tehsä 08-09 koneisiin. Ajelet ihan rauhassa ja kuulostelet ja katselet öljynvaihdossa onko mitään ihmeellistä. Jos ei ole niin ajoa vaan, kyllä noi alkaa ilmoittamaan remontista öljyn syönnillä, kilinöillä, rahinoilla ja öljyn mukana tulevalla ylimääräisellä silpulla.


Kyllä se nyttenkin vähän kolisee, mutta luulen(toivon) että se on vaan sitä ktm kolinaa :D

PS: Sori myöhäsestä vastauksesta, pyörä oli talviteloilla enkä halunnut ajatella sitä etten pääse ajamaan. :p

Re: ktm 450, 525

25.3.2017 1:26

Osaisko joku tietävämpi heittää mistä lähtis paikantaa vikaa SX525:sta kun ei tahdo vaihdetta saada vapaalle lainkaan paikalla ollessa? Ei saa vapaalle nakattua muuta kuin pienessä vauhdissa ennen pysähtymistä. Tuo oire on ollut tosin mulla koko ajan kun pyörä mulla on ollut puolisen vuotta ja tuolla noinkin pärjää mutta jos siihen olis joku pikkuvika niin vois pistellä kuosiin.
Vai lieneekö tämäkin joku kotarin crossin ominaisuus? ;)

Sitten tuo tekee myös sitä että kun heittää vaihteen silmään ja kytkin on pohjassa niin tasasella tuntee että olis veto päällänsä. Tätä ei mun mielestä ollu vielä sillon alkupuolella kun hommasin pyörän ja ajelin crosseilla. Mutta huomasin sen jälkeen kun oli vaihdeltu kaikki nesteet, kytkinkahvat ym muut ja motot alle. Mistäs moinen oire vois johtua?

Re: ktm 450, 525

25.3.2017 8:08

Voi johtua pelkästään öljyistä, mä vaihdoin TB Superbikeen niin kytkimen tahmaaminen väheni ja loppui pikkuhiljaa. Toinen mikä tahmaa kytkintä on jos kytkimen metalliset välilevyt on ottaneet vähänkäään lämpöä ja meneet kietoksi, välilevyt pitää olla ehdottoman suorat. Monesti porukat vaihtaa nuukuuksissaan pelkät kytkinlevyt ja jättää vanhat välilevyt. Myös kytkinkruunun kolot voi olla kuluneita ja levyt jää kantamaan koloista.

Re: ktm 450, 525

3.4.2017 13:37

Olisin tilaamassa warp 9 smotoja mutta minkä keskiön valitsen? Oma pyörä on 530 -08 ja valikosta saa valittua 03-08 sekä 09-14

Tietääkseni kuitenkin vuosimalleissa 08-11 on samat osat. Jeesiä?

Re: ktm 450, 525

7.4.2017 19:09

https://www.nettimoto.com/ktm/450/2103680

Olisko porukoilla heittää jotain risuja/ruusuja kyseisestä vehkeestä? Mitä ottaa huomioon kun ostoksille ryntää, vai tarsko kyseinen kikotin kiertää kaukaakin? :D

Re: ktm 450, 525

8.4.2017 6:11

Vaikee sanoa onko hyvä vai huono, aina epäilyttää 12v vanhan pyörän kilsat/tunnit varsinkin kun on valkokilpinen. Motovanteita saa viidelläsadalla joten ja käytetyt piikkirenkaat satasella, pyörän hinta ei ole millään tavalla linjassa ikään ja varusteluun nähden. Ainakin tonni pitäisi saada hinnasta pois, ellei pyörä ole todella hyvin pidetty ja loistavassa kunnossa oleva yksilö.

Re: ktm 450, 525

3.5.2017 9:18

tuli hommattua KTM EXC525 2005. Paikalla oli endurovanteet ja mukaan sai motovanteet. Vaihdoin motot alle, miten tuo nopeusmittarin kalibrointi tapahtuu tuolle pienemmälle eturenkaalle? Semmostakin häikkää ilmenee mittarissa että se ei päästä ollenkaan sinne asetukset valikoihin, näyttää vain nopeuden, tunnit ja kokonaiskilometrit. Kiitos vastauksista etukäteen :)

Re: ktm 450, 525

3.5.2017 15:13

Mototin tietopankista löytyy hyvät ohjeet tuohon mittarin säätöön EXC 125 otsikon alta.

Minkälaisilla väleillä ootte tarkastanu venttiilien välyksiä pyöristänne katukäytössä? Tuskin tarvii kovin usein tehdä? Edellinen omistaja kertoi että ajamiensa 50h aikana tarkisti pari kertaa mutta ei vaatinut säätämistä kertaakaan.

Myös kiinnostaa mitä moottoriöljyä käytätte? Itse olen käyttänyt Motorexia mutta halvempi vaihtoehto kiinnostaisi.

Ja kyseessä siis Husaberg Fe450 2009 mutta samalla koneellahan se melkein on kuin Exc.

Re: ktm 450, 525

3.5.2017 19:21

TB Superbikeä käytin ja katukäytössä vaihtoväli 20-30h riippuen ajosta. Venttiilivälysten tarkastus 50h välein eikä ne mene miksikään kunhan huolehtii ilmansaannin puhtaudesta.

Re: ktm 450, 525

4.5.2017 8:09

Tuli ostettua 450 -08. Mikä smoto rengas mahtuu pyörimään paikalla? Tällä hetkellä 160/60-17 ja ottaa kiinni ketjuihin ja swingiin. Vanne on 5" muutamassa liikkeessä käynyt kysymässä ja toisessa sanottu, että samankokoinen mahtuu pyörimään kun vähän säätää ja eri merkkinen rengas ja toisessa liikkeessä sanottiin, että ei saa sopimaan millään.

Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

Re: ktm 450, 525

4.5.2017 8:25

Mulla ainakin mahtuu ongelmitta 5" vanteella pyörimään Michelin Pilot Power 160/60. Ei ota ketjuihin eikä svingiin.

Re: ktm 450, 525

5.5.2017 8:33

juhm97 kirjoitti:Mulla ainakin mahtuu ongelmitta 5" vanteella pyörimään Michelin Pilot Power 160/60. Ei ota ketjuihin eikä svingiin.

Varmistan viellä, että tämä rengas kyseessä?

http://m.motonet.fi/fi/tuote/3829080/Mi ... -TL-Taakse

Re: ktm 450, 525

5.5.2017 8:42

Juuri tuo.

Re: ktm 450, 525

5.5.2017 12:11

Osaako joku sanoa miksi 525 exc mittari ei päästä ollenkaan sinne asetukset valikkoon? Uusi patteri vaihdettu eikä auttanut.