Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: ktm 450, 525

7.6.2012 11:06

Epoksi kirjoitti:
Vutsvu kirjoitti:Onko tollasella nelipuolikkaalla mukava ajaa n. 300 kilometriä yhtäsoittoa ja seuraavana päivänä takaisin?

Makuasia sano musti.. Pyöriihän täällä yks hullu joka Sipoosta ajoi 125cc kemexillä kalajoelle ja takas viikonlopun aikana rinkka selässä :P (Tomppade)
Tai piikkisellä Ar kawasakilla jossa on polvet tiukemmalla kulmalla kuin honda monkeyssä :eek:

Kyllähän snuarrowikin ajeli 640:llä kalajoelle ja takaisin melko kivuttomasti, täysin makuasioita ja riippuen kuinka hyvin treenattu perse on (kun on vähän vähemmän treenattu niin on ihraa välissä pehmentämässä :lol: )

Re: ktm 450, 525

7.6.2012 12:32

Vutsvu kirjoitti:Onko tollasella nelipuolikkaalla mukava ajaa n. 300 kilometriä yhtäsoittoa ja seuraavana päivänä takaisin? Varmaan öljynvaihto heti kun pääsee kotiin? :P Ja sitten vielä että meneekö tollanen kuinka nopeasti kaupaksi jos tulisi yllättävä tarve myydä?


Ei ole mukava ajaa. Vantaalta lahtimiittiin ja takaisin, ei saatana perse oli kuin neekerin jäljiltä kun pääsin kotio siltä reissulta. Puolet tulomatkasta meni seisoen. Muutenkin nuo enskat / supermotot on kaupunkiräppäilyyn max. 20km matka-ajoon.

Jos 300km suuntaansa ja haluaa määränpäässä ajaa pyörällä niin mielummin pyörä kärriin ja autolla suunnistamaan.

Re: ktm 450, 525

7.6.2012 20:10

No hö :D Aattelin että jos pyörän hommais ni kävis just kerran kesäs siskolla kahvilla joka asuu n. 300 kilsan päässä.

Re: ktm 450, 525

7.6.2012 21:05

Jos perse kestää niin mikä ettei, itellä pisin matka 100km, ei se niin paha ollut kun keksi tekemistä matkalle ;)

Re: ktm 450, 525

8.6.2012 14:22

Tarpeeksi pitkät välit niin kyllä supermotolla ajelee vaikka 300km, tosin ennemmin ajelen sen autolla... Itsellä ainakin perse kipeytyy enemmän noissa pehmeissä penkeissä kuin kotarin kovalla, mutta se onkin tottumiskysymys. Katteettomuus on toki ongelma kovemmissa vaihdeissa, mutta pienemmillä teillä ei niin häiritse kun on jotain tekemistä. Voisi sanoa että alta satasen vauhdit ei rasita pyörääkään, siitä kun alkaa lujempaa menemään niin väkisin ottaa jo vähän voimaakin.

Suurimmaksi ongelmaksi (tottumattomalle perseen kipeytymisen lisäksi) tulee varmaan tärinä ja käsien puutuminen, toki vähän riippuu pyörästä miten sattuu tärisemään ajonopeuksissa.

Mutta hulluahan se on suoraa tietä ajella jos voi ajella hiekka ja pieniä asfaltteja.

Re: ktm 450, 525

8.6.2012 15:03

Vutsvu kirjoitti:No hö :D Aattelin että jos pyörän hommais ni kävis just kerran kesäs siskolla kahvilla joka asuu n. 300 kilsan päässä.


Otetaas sitten toinenkin juttu miksei ehkä kannata 300km siivua suuntaansa lähteä ajamaan näillä vehkeillä; nimittäin laskeskelin tässä että mun pyörällä 1 ajotunti maksaa n. 25€ eikä tähän summaan ole laskettu vakuutuksia, arvon alenemisia tai ulkonäöllisiä kustannuksia (tarrasarjaa,muoveja,tuppeja jne.).

Laskukaava 1h = 40km. Bensa on tässä pyörässä noin 30% kokonaiskustannuksista (ilman vakuutuksia,arvonalenemisia tai ulkonäöllisiä kustannuksia)

Re: ktm 450, 525

8.6.2012 15:20

DeLeTeD kirjoitti:En usko, että paukkumatonta pyörää on olemassakaan. Ihan normaalia juuri tuo, kun moottorijarrulla paukkuu.


Itse en ainakaan saanut omaa ruisku 450 paukkumaan moottorijarrulla vaikka kuinka yritti :D

Kaasarivehkeet paukkuivat oikein kivasti :P

No, katsotaan mitä kolmepuokki sanoo

Re: ktm 450, 525

8.6.2012 15:38

Ja sitten valot sano sopparin irti. Toimi kun lähdin ajamaan -> ei toiminut enää kun saavuin takasin tallille. Osaako joku paikantaa vikaa? Onko pyörässä jonkun sortin sulaketta tai jännitteen säädintä? Akussa vika ei ole kun ostin juuri uuden. Selvennyksenä vielä että, etu ja takavalo ei toimi siis enää, vilkkuja ei ole....[/quote]En usko, että paukkumatonta pyörää on olemassakaan. Ihan normaalia juuri tuo, kun moottorijarrulla paukkuu. Varmaan juu sulake mennyt, pitäisi varmaan ohje-kirjasta löytyä sijainti, jossain penkin alla kuvittelisin, en kyllä tiedä tuosta 04 mallista..[/quote]

Selkee. Ja tosiaan ei ollu sulaketta mailla halmeilla, mutta valot toimii taas... :eek:

Re: ktm 450, 525

8.6.2012 21:46

Ainiin, nuo ruiskupelit, en ees muistanut koko vehkeitä, koskaan nähnyt edes livenä saati ajanut :D

Re: ktm 450, 525

9.6.2012 8:44

Hei jou, kivasti kuluu renkaat motovanteissakin :lol: .
Etunakilla ajettu alle 1000km ja kulutuspintaa 2mm jälellä :D

Re: ktm 450, 525

9.6.2012 13:05

Michelin pilot road (tjsp.) edessä tainnu olla n.6000km ja vielä on about. 4mm pintaa jäljellä. Tän kesän ajelis ja sitten vaihtoon.

Re: ktm 450, 525

9.6.2012 17:15

Ei kukaan sattuisi arvaamaan että mikäs tässä 525:ssa on vikana? Kuumalla koneella kun lähtee kiihdyttämään niin moottori rupeaa nykimään ja paukkumaan sekä lopulta sammuu. Aina tätä omaa taattua tuuria kun ulkona mitä parhaimmat ajokelit, niin pyörä ajokelvottomassa kunnossa syystä tai toisesta. :roll:

Re: ktm 450, 525

9.6.2012 19:25

Nut kirjoitti:Ei kukaan sattuisi arvaamaan että mikäs tässä 525:ssa on vikana? Kuumalla koneella kun lähtee kiihdyttämään niin moottori rupeaa nykimään ja paukkumaan sekä lopulta sammuu. Aina tätä omaa taattua tuuria kun ulkona mitä parhaimmat ajokelit, niin pyörä ajokelvottomassa kunnossa syystä tai toisesta. :roll:

minkäslaiset säädöt sulla on kaasarissa? nykiminen viittaa siihen että kone ei saa soppaa eli olisko liian pieni ps tai neula liian alhaalla.

paljonkas teidän mopot kulkee 1. ja 2. vaihteilla? vertailun vuoksi vaan kun oma menee n. 50km/h ykkösellä. mietin että kuuluisko sen ees mennä lujempaa.

Re: ktm 450, 525

9.6.2012 19:56

Kuumana rykiminen kyllä viittaa tulpanhatun tai puolan vikaan joka on aika yleinen kotareissa. Vaihda tulpanhatuksi vaikka auton johto hattuineen tai osta uusi hattu motonetista parilla eurolla. Siellä tulpanhatussa on vastus joka aikanaan hajoaa ja aiheuttaa kuumana ongelmia.

http://www.gearingcommander.com/

Tuolta voi vähän kattoa mitä kulkee milläkin vaihteilla. Kierroksia nuo exc:t ottaa 10krpm.

Re: ktm 450, 525

10.6.2012 11:48

Mitä välejä jengi pitää smotoilla kadulla? Itellä oli ennen 15-50, tai niin ainakin luulin.
Tilasin sitten uudet ketjut ja rattaat, nytten 15-52, entinen olikin 14-50.
Tuntuu että on ihan vitun liian pitkät noilla väleillä, eli 14-52 vois olla aika hyvät?