Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

31.3.2013 20:08

AceFin kirjoitti:Itekin miettiny, että miksei mikään valmistaja tee just tollasta 400-600cc KEVYTTÄ (110-120kg) smotoa pidemmillä huoltoväleillä. Nyt täytyy joko valita kisäpyörän huollot tai katupelin paino.


Eikö se sitten oo drz? 135 taitaa olla vakiona nesteiden kanssa. Ite sain pois lähemmäs 10 kiloa toisella putkistolla, e mallin takarungolla, e mallin muovisella tankilla ja tietysti toisilla katteilla valomaskilla yms yms. Tuntuu pienemmältä kuin entinen kotari ja laiskemmalta mutta ei missään nimessä painavammalta 8)

Ja jos kiinnostaa niin voisin myydä omani pois. Liian vähän tulee ajettua että olis mitään idea pitää pelkkää katupyörää :(

http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/1474449

Re: Eka pyörä suunnitteilla

1.4.2013 17:29

Näppärä DRZ, voisin itsekkin olla kiinnostunut. Hinta vaan on aikalailla yläkanttiin..

Re: Eka pyörä suunnitteilla

2.4.2013 15:22

Haatsi kirjoitti:Näppärä DRZ, voisin itsekkin olla kiinnostunut. Hinta vaan on aikalailla yläkanttiin..


Vertaa kilometrien määrää ja mitä osia tossa on. Kyllä mä vakiokuntoisenakin voin myydä ;)

Pikkasen off-topicin puolelle meni. Anteeksi

Re: Eka pyörä suunnitteilla

2.4.2013 19:44

Vakiohintakin 5400€ on aivan päätön... :)

Re: Eka pyörä suunnitteilla

2.4.2013 20:27

Ei ihan vielä ajankohtainen, mutta alkanut jo isompaa pyörää katsella ja kovasti kiinnostavat nuo 450 ja 530 exc:eet.

Ajoa tosin tulee 6-9k vuodessa riippuen siitä, miten autolla tulee ajettua.
huoltovälithän noissa exc:sä ovat tiheät. Öljynvaihdot ja venojen säädöt eivät ole ongelma ja luulen koneremontistakin seviytyväni räjäytyskuvien avulla, mutta miten usein noissa kotareissa joutuu isompaa remppaa tekemään ja paljon se suurinpiirtein tulisi maksamaan?
ajo olisi 35/65% metsää/katuajoa, eli pitäisi olla sekä smoto-, että enskavanteet.

yamaha wr 450:sessa taitaa olla samanlaiset huoltovälit ja paikallisen yamaha-varaosamyyjän toimitusajat olleet poikkeuksetta minun kohdallani yli 2 viikkoa, eikä juuri mitään osia ole hyllyssä valmiina, eli wr tällä hetkellä poissuljettu vaihtoehto.

Mutta onko noilla ajomäärillä kisapyörän ostamisessa järkeä?
dr-z 400:sia olen myös katsellut, pitkät huoltovälit ja ovat melko huokeita. Mutta jaksaako tuollaisella ajaa, vai alkaako tuntumaan mopolta miten pian?
kovin montaa ei noita nettimotossa ole myynnissä.

Budjetti n. 6.5k

Prrkeleen ajokorttiuudistus. :paha:

Re: Eka pyörä suunnitteilla

2.4.2013 20:38

Kisapyöriin saa onneksi lähes kaikkea tarvikevalmistajilta, jotenka en hylkäisi yamahaa sen takia.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

2.4.2013 21:21

No sitten voidaan miettiä sitäkin, taitaa olla kokolailla saman tehoinen kuin 450 exc.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

2.4.2013 21:40

LeKe96 kirjoitti:No sitten voidaan miettiä sitäkin, taitaa olla kokolailla saman tehoinen kuin 450 exc.

Kyllä aika lähellä ollaan, tuohon ajoon mitä suunnittelet riittää vallan mainiosti

Re: Eka pyörä suunnitteilla

10.4.2013 9:46

00sci kirjoitti:
AceFin kirjoitti:Itekin miettiny, että miksei mikään valmistaja tee just tollasta 400-600cc KEVYTTÄ (110-120kg) smotoa pidemmillä huoltoväleillä. Nyt täytyy joko valita kisäpyörän huollot tai katupelin paino.


Eikö se sitten oo drz? 135 taitaa olla vakiona nesteiden kanssa.

http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/1474449

Omassa DR-Z ainakin luki rekisteriotteessa 150kg enkä yhtään epäile tuota lukemaa. On se aika painava ainakin vakiokuosissa, tosiaan putken ja tankin vaihdolla saa jo kilokaupalla pois. Ja verrokkina, minulla on ollut Husse SMR 510 ja SM 610 ja DR-Z oli kooltaan lähempänä tuota 510, mutta paino tuntui olevan lähempänä SM 610:ä.

Ei nyt saa käsittää väärin, ajossahan tuo DR-Z on erittäin näppärä eikä painoa huomaa juuri mitenkään, mutta tuon SMR 510 (~120kg?) nosti aika näppärästi pukille takarungosta nostamalla, DR-Z vaati enemmän ponnistelua. :P

Hyvä laite se DR-Z on, erittäin luotettava ja hyvä ajaa. Tehokin riittää ihan mukavasti, jos kaasari on vaihdettu vaikka FCR-malliseen ja putkisto (vaimennin) on vaihdettu. Minulle huonona puolena oli löysähkö jousitus (painan ajovarusteet päälle vajaat 100kg), pienemmälle kaverille sekään ei ole ongelma.

Aika siisti Sykerö muuten sulla, harmittaa että myin omani pois.. :seko:

Re: Eka pyörä suunnitteilla

22.4.2013 23:46

Minkä laisi kyykkyjä on tarjolla alle 75kw, mutta ei mitään 20kw? Kattelin vähän netistä ja tahto mennä kaikki tonne 100hp+.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

22.4.2013 23:49

80-luvun loppupään ja 90-luvun alkupään kyykyt on alle 70 kW, ei niitä oikein muita ole, jossei noita kakspuokkeja ja kolmesatkuja oteta mukaan. Kawasaki er6n on kanssa muistaakseni alle 70 kW.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

22.4.2013 23:55

Selvä, ei vain oikein nappaa noin vanha peli,

Re: Eka pyörä suunnitteilla

22.4.2013 23:57

Eipä itelläkään, siitä syystä A2 mennäänkin vielä smotolla.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

23.4.2013 0:00

Sama homma, kuin acefinnillä.
Er-6 alle 70kw ja 390 duke tasan 35kw jos vähän pienempitehoista ensipyörää haet

Re: Eka pyörä suunnitteilla

23.4.2013 12:52

Yamahan thundercatissa on 65kW.