Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.2.2011 9:43

Laareppi kirjoitti:
khor kirjoitti:
juudso kirjoitti:Pituutta on 184, ninja taitaa olla vähän liian pieni meikälle?

En usko. Itsekin olen reilu 195cm eikä Ninja (ZX-6R) liian pieni ole.


Komppaan. Ninja on fyysiseltä kooltaan yksi isoimmista kuussatasista.


Mp messuilla kun istuskelin, niin mun mielestä r6 oli kyllä isompi? Tai ainakin tuntu että olis ollu, tiiä sitten.

21.2.2011 11:36

juudso kirjoitti:Mp messuilla kun istuskelin, niin mun mielestä r6 oli kyllä isompi? Tai ainakin tuntu että olis ollu, tiiä sitten.


En osaa sanoa näistä uudemmista kawoista, mutta ainakin 636 (03-06) on huomattavasti isompi kuin R6R tai Cebari. Sehän tosin tarkoittaa vain sitä että siinä on enemmän muovia ympärillä, paino ja ajoasennon tilavuus ei nyt hirveästi eroa. Makuasioita, kyllä mäkin ottaisin mielummin _todella_ kompaktin RSV4:n kuin minkään japsilitraisen :seko:

Kuumeessa taas

23.2.2011 15:21

Tänä vuonna iski mp-kuume aikasemmin ku kertaakaan ennen ja kyllä nyt näyttää siltä, että pyörä on saatava alle. Ekaa isompaa kyykkyä kevarin jälkeen oon siis hankkimassa ja vm. -08 lähtien oon kattellu. Mielessä on pyöriny ainakin seuraavat:

Triumph Daytona 675
Triumph Daytona 675r (uutena ovh n. 17 000 €, suolasta :| )
Ducati 848
Ducati 848 EVO
MV Agusta F3 (menee ainakin elokuulle enne ku näitä saa edes)

Millasia mielipiteitä teiltä löytyy näistä? Hinta/laatu suhde, malliviat jne.? F3:sta nyt tuskin kellään on oikeen tietoa, mutta laitoin listaan kuitenkin. Pituutta mulla on 170 eli ei ainakaan liikaa. Sitten sen toisaalta tietää mikä sopii omalle ruholle, kun käy koeajolla. Pakko nyt vaan etukäteen kysellä vähän kun noita ajokelejä saa vielä odotella... :|

23.2.2011 17:02

Lasse88 kirjoitti:Triumph Daytona 675
Triumph Daytona 675r (uutena ovh n. 17 000 €, suolasta :| )
Ducati 848
Ducati 848 EVO
MV Agusta F3 (menee ainakin elokuulle enne ku näitä saa edes)


Näistä pyöristä uutena vain kaksi maksaa alle tuon 17 000, eikä noita Suomessa käytettynä ainakaan liikaa ole. Tosin MP-maailman Faktassa oli isketty F3:n hinnaksi 15 tonnia, saman verran kuin normi-Daytona, mikä on aika sweeeet.

11.3.2011 19:43

elikkä eka alle 25kw pyörä kiikarissa ni mikä olis hyvä, hinta alle 2500€ ja nelitahtinen ja mahdollisimman tehokas ja enduromallinen

ku katoin nettimotosta ni siel on lähinnä 125 pyöriä niistä mitkä on alle 25kw...

edit:himottas saada joku 250-400cc pyörä et mitää tonnista kuristettuna en haluu ja kaikki huollot ja korjaukset meinaan tehä ite

12.3.2011 12:19

Noihin kriteereihin menee joku Suzuki DR 350/660 tai Yamaha XT 350/600. Tehoahan ei noista mitenkään älyttömästi löydy. Samaan hintaanluokkaan yritän itsellenikin pyörää löytää.

edit: Vajaa 100tkm ajettu SV650 Suzuki. Uskaltaako sekaantua? Oli tuossa pari sivua taaksepäin siitä yli 300tkm ajetusta Cebarista video, mutta mites tollanen V2:nen jakselee ja miten jotkut jakopäänosat yms.?

12.3.2011 14:22

Jep, DR tai XT kannattaa varmaan tohon hintaan hommata. Tai tiedä sitä vaikka joku vanhempi husse tms löytys. Mutta hirveisiin tehoihin et kyllä käsiksi pääse kun taitaa kaikki pyörät olla ilmajäähdytteisiä? Mutta kyllä uskon et vaikka joku 650 DR antaa ihan hyvät kyydit :D

12.3.2011 17:45

tsounas kirjoitti:Jep, DR tai XT kannattaa varmaan tohon hintaan hommata. Tai tiedä sitä vaikka joku vanhempi husse tms löytys. Mutta hirveisiin tehoihin et kyllä käsiksi pääse kun taitaa kaikki pyörät olla ilmajäähdytteisiä? Mutta kyllä uskon et vaikka joku 650 DR antaa ihan hyvät kyydit :D


mut eiks 650 dr oo jo yli 25kw

12.3.2011 18:08

ainahan sen voi kuristaa.

12.3.2011 19:08

Yzä kirjoitti:ainahan sen voi kuristaa.


mut eiks se joteki rasita konetat tjn ?, tai pitää ostaa jotai kuripalikoita

12.3.2011 19:22

No kaasukahvasta ja kaasaristahan niitä pyöriä taidetaan aika paljon kuristaa... Ja valmiiksi kuristettujakin löytyy kyllä, tai sellaisia missä papereihin merkityt tehot on alle 25 Kw.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id13815/ Tuossa olisi budjettiin sopiva päristin, pisti vaan silmään etusivulta. Ei ole mitään mainontaa :lol:

12.3.2011 19:37

Ernski kirjoitti:
Yzä kirjoitti:ainahan sen voi kuristaa.


mut eiks se joteki rasita konetat tjn ?, tai pitää ostaa jotai kuripalikoita

voiha se aina kuristaa ja sit napata kurit pois. Kuritkin päällä voi ajella ei se konetta hajota.

15.3.2011 18:24

Nyt alkaa olla taas ajankohtaista pyörän ostaminen ku kevät lähestyy. Ekaa "isoa" pyörää siis olen miettimässä, piikkejä, crosseja sun muita on ollu useampia.. Millainen ensipyörä olis Honda CBR600F PC25 vuosimallia 1993? Onko 60tkm ajettu jo menetetty tapaus jos oletetaan että on hyvin pidetty ja huollettu? Millainen koneen luonne on, onko kaikki tehot yläkierroksilla?

22.3.2011 10:21

Noniin arvon motoristit, tarvitsisin vähän kokeneempaa neuvoa.

Olen suunnittelemassa ensimmäisen moottoripyörän ostoa. Kaksipyöräisistä minulla on sen verran kokemusta, että pappatunturi vm. -78 tuli kunnostettua 12-13 vuotiaana ja sillä tuli sitten ajeltuakin silloin 16 vuotiaaksi asti. Heti A1 kortin saatuani hommasin täysitehoisen Honda nsr 125 jolla ajoin vuoden. Sen jälkeen ostin Husqvarna wr 125 jonka sain myytyä viimeviikonloppuna pois. Ikää tuli mittariin 18 viimekesänä ja ensikesälle olisi tarkoitus hommata isompi pyörä.

Olen vähän himoinnut noiden sporttipyörien perään, mieleisimpinä Suzuki gsx-r 600cc tai 750cc tai sitten Honda cbr 600rr. Mites onko tuollaiset kisaiset R pyörät liian räväköitä ensimmäisiksi pyöriksi? Toki voihan mopollakin onnistua tappamaan itsensä... :roll: Ja onko 600 ja 750 kuutioisissa gixereissä paljonkin eroa? Ymmärtääkseni runko on sama, moottori vain eri. Lisäksi jos jotain muuta tulee mieleen ensimmäisen pyörän hankinnasta niin kertokaa pois. ;)

23.3.2011 1:05

No kerta sulla tt näsäri ja wr on ollu niin kyllä voit tt-kusiaistakin ajaa, kuhan kunnioitat pyörää. Sillä voi saaha pahaa aikaan aivan liian nopeasti. Jäitä hattuun vaan!