Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.7.2008 18:51

A.S kirjoitti:kuulemma tos 6r jotaa venavikaa 94 ja vanhemmissa. Sit innostuin kun kuulin et suzuki dr 650 vie n. 3.5 litraa /100km <-- onko totta?


venttiliviat on ihan paskapuhetta, kun zx6r:ää alettiin valmistaa vasta -95.

tolla darralla voi päästä tollasiin lukemiin jos ajelet ERITTÄIN rauhallisesti. käytännössä kulutus kuitenkin siellä 5l nurkilla.

11.7.2008 19:32

isoEGO kirjoitti:
A.S kirjoitti:kuulemma tos 6r jotaa venavikaa 94 ja vanhemmissa. Sit innostuin kun kuulin et suzuki dr 650 vie n. 3.5 litraa /100km <-- onko totta?


venttiliviat on ihan paskapuhetta, kun zx6r:ää alettiin valmistaa vasta -95.

tolla darralla voi päästä tollasiin lukemiin jos ajelet ERITTÄIN rauhallisesti. käytännössä kulutus kuitenkin siellä 5l nurkilla.


ZZR600 tunnettiin nimellä "venttiilinsyöjäkawa"

11.7.2008 19:59

mza kirjoitti:ZZR600 tunnettiin nimellä "venttiilinsyöjäkawa"


juu mutta se onkin ihan eri asia kuin zx6r, josta tässä kyseltiin...

11.7.2008 20:51

Juu sori sotkin itsekin noi zzr 600 tyyppiviat tohon zx-r6.. eli siis joku ZX-R6 50tkm ajettuna on hyvä valinta vai ennemmin gsx-r? moottorissa ja vaihteistos mitää tyyppivikoja? jotaa 5 litraahan nää vissii imee satasella.. onko siis tollain rivineloin paljonkin huoltovapaampi ku tollain deeärrän ykspyttyin?

14.7.2008 1:50

Yleisesti ottaen juu.

Noissa rivinelosissa öljyjä ei tarvi niin tiheään vaihtaa ja venttiilien tarkastus yleensä siinä -12000+. ja säätö siinä 15-20k km aikoihin.

Yks pyttyseen saat vaihtaa öljyt muutaman tonnin välein ja konetta saa rempata yleensä ottaen siinä 50k paikkeilla, suurempaa remonttia siis. Riippuen toki pyörästä.

Nämä kireämmät( exc etc.) 10 000k paikkeilla .

Toki puhuttiin nyt drrästä.

esim täällä http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... sc&start=0 on yleisesti ottaen paljon tieto juurikin DR:stä ja samantyylisistä vehkeistä.

Lähinää meinasin että noilla rivikoneilla voi ajaa sen 100000+ km ilman isompia huolia, sisältäen tietysti tarpeelliset huollot

Ja tuli tässä mieleen että suhteellisen moni junnaa liian pienillä kierroksilla noilla yksmukisilla enskoilla ja näin ollen kanki? rasittuu suhteellisen paljon. Liekkö mitään perää koko jutulle?

14.7.2008 8:34

A.S kirjoitti:eli siis joku ZX-R6 50tkm ajettuna on hyvä valinta vai ennemmin gsx-r?



Kannattaa 50tkm ajetussa pelissä tsekata, et milloin venttiilit on säädetty.. Ainaki kawasakissa säätöväli on 24tkm... Eli periaatteessa 48tkm olis pitäny olla seuraava säätö.. Toi huolto on kawan kallein (+500€, oma oli just säädössä), joten säästät hyvin ko valkkaat mopon johon tota huoltoa ei heti tartte tehdä.. :)

14.7.2008 13:33

Juu kyseisessä kawassa, jota katoin ei venojen tarkistuksesta /säädöistä ollut omistajalla tietoa että koska viimeks tehty.. eli melko varmasti edessä.. ja budjetti menis sen osalta 4000+500e.. tuliskin jo 4500 hintaa pyörälle.. :| taisi kawa jäädä ostamatta..
No sit katoin tuol nettimotos Yamahan R6.. 4900e joku tuontipyörä.. onko mahdollista et tollases on jotaa veroloukkuu / vastaavaa.. kun tollaset R6 lähtee tyylii yli 6000e hinnoista.. 99vm kyseessä siis..

14.7.2008 15:43

-98-02 vm Zx6R:n venttiilien säätö/tarkastusväli 12tkm. Eihän niitä yleensä säätää tarvitse kuin alkuvaiheessa, mutta hyvä se on tsekata ne välykset ja säätää tarvittaessa tehtaan ilmoittamin väliajoin.

Ei todellakaan kannata ostaa vähänkään enemmän ajettua käytettyä pyörää, jonka omistaja pitää huoltohistoriaa mahtavana: "mittarissa 70tkm, öljyt vaihdettu vuosittain". Tollasia näkee välillä, ja sääliksi käy jos joku sellaisen ostaa. Ei luulisi nokkaketjunkiristimen vaihdon 30-40tkm välein ja venttiilien säädön liian suuri homma olevan.

15.7.2008 13:36

Uskaltaako ostaa pyörää jos ei ole koskaan ajanut? Olen amerikkaan lähdössä ja tuolla saisin paikallisten säännösten mukaan opetteluluvalla ajella. Tietenkin hommaisin tuommoisen 600cc raketin kun ovat niin naurettavan halpoja(uudet ~9000$). Käytettynä tommoisen 2002-2004 pyörän ajattelin 4000-5000$ hommata. Eikai merkillä ni väliä kuhan ulkonäkö kelpaa? R6 vakuuttaa tällä hetkellä...

16.7.2008 1:20

Kannattaa varmaan käydä koeajamassa kyseiset pyörät?

Suurin päätös sulla on itselläs. Ei se vaikuta netistä kysellä kuin suurinpiirtein osviittaa että minkälainen pyörä mahdollisestoi vois olla. :|


Serla ja bambi. Kumpaan perseeni suosii?"!?! :s

16.7.2008 7:09

WnbMotoristi kirjoitti:Uskaltaako ostaa pyörää jos ei ole koskaan ajanut? Olen amerikkaan lähdössä ja tuolla saisin paikallisten säännösten mukaan opetteluluvalla ajella. Tietenkin hommaisin tuommoisen 600cc raketin kun ovat niin naurettavan halpoja(uudet ~9000$). Käytettynä tommoisen 2002-2004 pyörän ajattelin 4000-5000$ hommata. Eikai merkillä ni väliä kuhan ulkonäkö kelpaa? R6 vakuuttaa tällä hetkellä...


No mitenkäs ajattelit että koskaan sitä ajokokemusta saat jos et koskaan kokeile? Tottakai sen uskaltaa, kun vaan katsoo hyvän pyörän, ja pitää sen järjen päässä kun opettelee ajelemaan.

16.7.2008 9:53

Tume34 kirjoitti:No mitenkäs ajattelit että koskaan sitä ajokokemusta saat jos et koskaan kokeile? Tottakai sen uskaltaa, kun vaan katsoo hyvän pyörän, ja pitää sen järjen päässä kun opettelee ajelemaan.


Ajattelin että autokoulussa sais. Lähinnä halusinkin vain tällaista "tottakai" -rohkaisua.

weyh kirjoitti:Serla ja bambi. Kumpaan perseeni suosii?"!?!


Sun perseelle suosittelisin serlaa.

17.7.2008 0:52

Kiitos tyhjentävästä mielipiteestä. ;)

Kunhan totesin että kaikkea ei voi selvittää netistä. Itselleshän olet pyörää ostamassa?

Kaikkein varmin kun otat jonkun tutun mukaan joka pyöristä jotain tietää,Edellyttäen että olet käytettyä ostamassa.

Ja tarpeeksi niitä pieniä setelilappusia mukaan. Niin eiköhän sieltä joku kusiainen tartu mukaan?: :x

21.7.2008 23:38

Noniin, tuli nyt sitten ostettua itekkin ensimmäinen varsinainen katupyörä ja hyvinhän toi tuntuu kulkevan.... :P

30.7.2008 9:12

En kyllä käsitä mitä ihmiset pelkää?

Ensimmäistä pyörää ei kannata suunnitella tai sen enempää miettiä, senkun vaan ostaa kun ei vielä ole tietoa paremmasta?

Jos TZR:llä tuli ajettua 100tkm pelkästään 3 mäntää vaihtamalla, niin en kyllä käsitä mitä ihmiset pelkää jossain 30-50tkm ajetussa nelipyttysessä nelitahtisessa. Nykypyörät kestää järjestään sen 100tkm pelkästään tankkaamalla.