Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.4.2008 19:12

Sami kirjoitti:Voisitte jo alkaa rajoittamaan tuota toistenne V2-rivi4 sotaan provosoimista.

Ihan kivasti ne vääntää molemmat. Aloittelija saanee kummankin melko kivuttomasti liikkeelle ilman sen suurempaa kytkimellä kikkailua.
En minä sitä ole tarkoittanut etteikö ne väännä tarpeeksi enkä muutakaan vastaavaa, mutta tässä typerässä yleistämisessä ei ole mitään järkee kun moni tosiaankin valitsee/koeajaa ensipyöränsä juuri foorumin kommenttien/juttujen perusteella.

Tällä yleistämisellä nyt tarkoitan lähinnä JuhaS:n kaltaiset typerien dissauksien tapaisia viestejä, mitkä ei todellakaan pidä paikkaansa mutta kuitenkin saattaa kääntää pyörän hankkijan pään herkästi syyttä suotta.

En siis tarkoita etteikö joku rivi voisi näin käyttäytyä, mutta siinä vaiheessa yleistäminen on turhaa vaan kannattavampaa puhua juuri kyseisestä mallista suoraan.

16.4.2008 19:21

Micce kirjoitti:
Tällä yleistämisellä nyt tarkoitan lähinnä JuhaS:n kaltaiset typerien dissauksien tapaisia viestejä, mitkä ei todellakaan pidä paikkaansa mutta kuitenkin saattaa kääntää pyörän hankkijan pään herkästi syyttä suotta.


puhun nyt siis omista kokemuksista. mutta noh, jos nämä minun omat kokemukset eivät TODELLAKAAN pidä paikkaansa, kaipa olen sitten tottunut liikaan vääntöön, kun nuo eivät vain mielestäni väännä :). enkä ole sanomassa kenellekkään että osta kaksmukinen, vaan käy ajamassa molemmat ja päätä sitten. omat näkemykseni ovat vain tällaiset, ja erilaisia moottorityyppejä ajaneena voin sanoa arvioni suhteellisen luotetettavalta pohjalta. enkä ole sanonut rivikoneen olevan huono vaihtoehto, vääntöä ei vain ole. seuraava mopo tulee olemaan 750cc kiksutin tai TLR. kunhan merkki vain pysyy samana :)

16.4.2008 20:34

Menkää radalle tappeleen väännöillä,
Tai vaihtoehtoisesti ostakaa traktori jos niin tärkeää on ALAVÄÄNNÖT!``.

16.4.2008 21:26

ALottelijana olossa on yksi todella hyvä puoli kun hankkii prätkää. Sen voi ostaa puhtaasti ulkonäkö/tunne/tyylisyistä. Paskankaa väliä tekniikasta, koska niillä ei niin isoa eroa kuitenkaan ole että sitä täysin noviisi edes huomaisi.

Eikä sitten aleta vertailemaan 250 ninjaa 1200 V-maxiin tjsp pilk,nus.

16.4.2008 21:53

Sergey kirjoitti:ALottelijana olossa on yksi todella hyvä puoli kun hankkii prätkää. Sen voi ostaa puhtaasti ulkonäkö/tunne/tyylisyistä. Paskankaa väliä tekniikasta, koska niillä ei niin isoa eroa kuitenkaan ole että sitä täysin noviisi edes huomaisi.

Eikä sitten aleta vertailemaan 250 ninjaa 1200 V-maxiin tjsp pilk,nus.


Ja käytännössä, Mikä tärkeintä että niillä voi kaikilla ajaa Eikö moottoripyöräilyssä se ole yksi tärkeimmistä seikoista? Turhaa hommaa lesota paperi ominaisuuksilla kun niitä kaikkia ei voi ikinä hyödyntää?. Joo kyllä ajan `kevarilla`...

16.4.2008 22:10

weyh kirjoitti:
Ja käytännössä, Mikä tärkeintä että niillä voi kaikilla ajaa Eikö moottoripyöräilyssä se ole yksi tärkeimmistä seikoista? Turhaa hommaa lesota paperi ominaisuuksilla kun niitä kaikkia ei voi ikinä hyödyntää?. Joo kyllä ajan `kevarilla`...


näin, mutta on pyöriä, jotka sopivat paremmin aloittelijoille kuin toiset laitteet.

17.4.2008 0:26

Mutta alkupostauksessa puhutaankin 300-600cc pyöristä ;) eli ihan hyviä aloitteluun merkistä ja mallista riippumatta tuossa luokassa.

17.4.2008 21:02

Uudet RR-pyörät, kuten nyt vaikka Hondan CBR 600RR sisältää sen 120hp. Ei ehkä ihan noviisin pyörä. Tosin teho tulee vasta ylhäällä, että voisihan sitä silläkin opetella ajamaan. Olettaen että on kokemusta mopoista jo ennestään.

Mitä se maailmanennätys nyt oli, 50 metriä kaupan pihasta ja henki pois? Tosin taisi olla kymppikawa :D

17.4.2008 22:06

No tuohan ihan riippuu pärrän mallista. Ei se 1500 gold wing todellakaan liian pyssy ole, mutta noviisin käsissä 600cc sporttipyörä on jo hengenvaarallinen väärin käytettynä. 200km/h mennään paikaltaan 10 sekkaan, niin siinä ei paljon tarvii noviisin availla väärässä paikkaa, niin henki pois. Jos ei ennen ole moottoripyörän kanssa ollut tekemisissä niin joku bandit varmaan ihan sopiva aloitella, ja sekin voi tuntua jo raketilta. Ja sillä ei sentään likaisella assulla tule perä vierelle niinkuin sporteilla tuppaa tulemaan. Eikä ne ripeimmin poistuvat pyörät eli kiloset sportit kiihdy kuin sen 1-3sek nopeammin 0-200 merkistä ja mallista riippuen kuin kuussatkut. Missä kulkee se turvallisen raja sitten? Toki se on vielä vaarallisempi, kun tankki tulee syliin vielä kovemmista vauhdeista ja pidot voi hävittää aika nätisti jos ei tiedä mitä tekee.

Ite suosittelisin ihan noviisille pyöräksi jotakin er-5/gs 500 tyylistä pyörää. Taikka sitten 600 bandittia jne. Ei toki iskutilavuuden perusteella kannata katsoa, löytyy sitä isoja rauhallisia vempeleitä jos niistä tykkää: 1200 bandittia, 1200 ZRX kawaa, ZR-7 kawaa jne. Bandit&ZRX jne. voi olla turhan raskaan oloisia käsitellä.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 18.4.2008 6:59, muokattu yhteensä 5 kertaa

17.4.2008 22:16

Turvallinen raja menee oman ranneliikkeen myötä. Itse sitä kahvaa väännetään; Mutta on noitakin nähty että paniikkiin mentäessä kaasu vaan lisääntyy/Pysyy samana.

:E
Viimeksi muokannut weyh päivämäärä 19.4.2008 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran

19.4.2008 12:10

Se on helppo sanoa, pari kesää sitten 300 metriä meidän pihasta meinasi yksi nainen päästä hengestään. Ja ilmeisesti siksi että panikoi kaasun kanssa.
600cc-sportti ei todellakaan ole aloittelijan pyörä, ennen moisen vempeleen hankkimista pitää olla jonkun verran ajokokemusta, että hallitsee kytkimen, kaasun, vaihteiden jne käytön.

19.4.2008 19:34

Joo, eikä se teho/painosuhteeltaan heikompikaan ihan kenelle tahansa sovi... Can't ride bike. Crash motorcycle. (Tiedän, Wanha, mutta aina yhtä huvittava! "Thirty-nine thousands...") :D

22.4.2008 13:51

Voisin suositella tollasta CB 500: sta, vallan toimiva peli, melko kevyt ja pienikokoisena ketterä. Itse siis päädyin tohon, muina vaihtoehtoina pidin oikeastaan vain GS.ää ja ER-5:sta. Tehokin on toistaiseksi riittänyt, kun on leppoisa ajoasento, niin ei ole kiire mihinkään :).

22.4.2008 14:38

Mulla oli eka pärrä sukisuki gsx-f 600.
Joku (kaikki) saattavat haukkua matkalehmäiseksi, mutta ensinmäiseksi pyöräksi oikein hyvä. Liikkuu ihan tarpeeksi ja mukava ajaa. Ja suskin tyyliin luotettava pyörä. Kannattaa harkita ainakin. riippuu tietysti mistä pitää jne jne jne.

28.4.2008 13:06

Gleb kirjoitti:Itse olisin myös suositellut 500-kuutioista rivitwiniä. Mutta nyt haettiin sporttia tyyliltään kawan-ZX.
Tuommoinen 500cc pyörä olis kyllä just passeli aloituspyörä. Pomminvarma kone, tasainen teho ja kevyt rakenne. Nämä eivät kyllä ole edes kalliita pyöriä, siitä plussaa!
Miinuksena henk. koht. pidän näiden pyörien tavallisuutta, arkisuutta.
Ja tuo n.50hv saattaa jäädä nopeasti pieneksi...

Mutta kokonaisuutena hyviä peruspyöriä nämä 500cc rivitwinit. Ainakin kawasakissa aivan pomminvarma kone, saa vaikka vetää lekalla kylkeen eikä mitä :D


Joo-o, mutta pointtini oli ettei 2-3000 keur hintaan saa mitään kunnollista 600 sporttia. Loppuun ajettuja ekan tai tokan mallin CBR:iä voi saada mutta siihen se sitten melkein jääkin. Kysymys kuuluu, ottaako paljon ajetun, vanhan 600cc sportin jota ei ikänsä takia oteta edes liikkeeseen vaihtoon, vai max. 10 v vanhan tehottomamman mutta uudemman, vähemmän ajetun pelin. Uudempi on helpompi myydä. Ja jos se ei jää viimeiseksi peliksi, voi sen myös tarjota liikkeeseen vaihdossa uudempaan/isompaan.