Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

7.6.2013 16:27

Mikäköhän supermoto/enduro johon tulis motot, ois hyvä pyörä korvaamaan 2t piikkistä, kulutuksella ei oo niinkään merkitystä kunhan pysyis helposti alta 8L/100km, mut luotettava pitäs olla ja helposti varaosia saatavilla. Oon kattellut ainaki Yamaha WRF 250/450, Suzuki DR-Z, Honda FMX, KTM EXC-F, KTM LC4 ja Aprilia 550 SXV. Jos joillain on kyseisiä pyöriä nurkissa pyöriny tai muutenvain tietoa noista ni kertokaa ihmeessä 8)

Re: Eka pyörä suunnitteilla

10.6.2013 0:34

Elikkä tänä kesänä ajattelin a2 kortin hommata ja ymmärsin että kyseisellä kortilla saa ajaa max 35kw pyöriä. Saisko ehdotuksia mitkä ois hyviä alottelijalle?

Re: Eka pyörä suunnitteilla

11.6.2013 21:30

Terve, olen tässä itse alkanut suunnitella ensimmäisen moottoripyörän ostoa. Tarkoituksena olisi hankkia jonkinlainen enduro/supermoto pärrä ja olen alkanut miettiä, että minkä tehoinen kannattaisi siis hankkia? Kun siis mietin että se voisi olla 250-450 kuutioinen. Onko 250cc "liian pieni", että kyllästyykö sen tehoihin nopeasti vai pitäisikö hankkia suoraan pykälää isompi? Ja sitten vielä, että mikä merkki olisi hyvä ja luotettava?

Re: Eka pyörä suunnitteilla

11.6.2013 21:42

Kannattaa ostaa suosiolla isompi. Esimerkiksi Suzuki DRZ400 vois olla todella sopiva sulle. Melko huoltovapaa ja tehoakin ihan riittävästi.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

11.6.2013 22:10

Suzuki kyllä vaikuttaisi ihan näpsäkältä pyörältä. Olen myös katsellut Yamaha WeeRaa ja kaikenlaisia Kottaraisia. Mietin myös että kannattaisiko hankkia isompi nelari vai millainen olisi sitten joku 250-300 kuutioinen 2T vekotin?

Re: Eka pyörä suunnitteilla

11.6.2013 22:59

Kyllä noilla kakstaheillakin kerkee, kolmesatku vääntääkin jo ihan mukavasti alhaalta asti. Kantsii käydä koeajamassa noita pyöriä ja sitten valita se itselle sopiva ;)

Re: Eka pyörä suunnitteilla

11.6.2013 23:17

Millaiseen käyttöön pyörä on tulossa? Kuinka pitkät työmatkat/päivittäiset ajomatkat yms?

Re: Eka pyörä suunnitteilla

12.6.2013 6:21

Työajoon pyörä ei oikein käy kun tekee remontti hommia ja jos mieli kaupunkiin lähteä niin matkaa tulee noin 20km mutta itse olen aina tykännyt vähän leikkiäkkin pyörillä että tarkoitus olisi käydä joskus myös jossain pienellä metsäpolulla, hiekkateillä ja talvisin järven jää on todella houkutteleva paikka :D mutta kuitenkin pääkäyttö olisi ajella ihan ympäri kyliä hupiajeluja

Re: Eka pyörä suunnitteilla

12.6.2013 6:31

Elikkä siis varsinaista yhtä käyttötarkoitusta sille ei ole, kun tykkään ajella vaikka miten, tietysti pyörän ei tarvitse sopia kaikkeen aivan täysin

Re: Eka pyörä suunnitteilla

13.6.2013 18:00

Itellä oli hussen 610 ekana pyöränä. Oli mukava pyörä mutta verrattuna mun nykyseen 3 satku kotariin niin on tässä hauskuuskerrointa roimasti enemmän.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

23.6.2013 18:30

En nyt oikeen tiiä että miten tän muotoilis...noh, bongasin nettimotosta 250cc Suzukin konerikko RM-Z crossin halvalla ja siitä tulikin sitte mieleen että tutulta sais halvalla valkokilpi DR-Z 400 josta keula ja emärunko paskana, halvalla. Elikkäs DR-Zetasta RM-Zetaan kone, sähköt (akku, valot yms.) ja tyyppihyväksyntälaatta runkoon (eli ei laillinen mutta tuskin tollasia alkavat kattomaan tienpäällä?) Motothan tohon tulis ehdottomasti ja muutenki ois hauska peli ku kevyeeseen crossin alustaan painavempi DR-Z kone ja motot ni ois ketterä ja vakaa :)
E: Niin ja sitten muutkin vastaavat projut käyny mielessä niinku XT kone YZ-F/WR-F runkoon tai Hondan XR kone CRF runkoon, jokatapauksessa ois kiva jonkunnäkönen moto rakennella vaikka löytyyhän esim. Wärrää kohtuuhintaan valkokilpenä ;)

Re: Eka pyörä suunnitteilla

24.6.2013 21:58

Minkä takia pitäis tyyppikilven lisäksi vaihtaa myös moottori, joka ei sekään ihan helpolla taida onnistua? Räpeltämätön pyörä taitaa olla paljon vakaampi ja ketterämpi kuin moottorinvaihdolla/rungonmuokkauksella pilattu pyörä jos hommaa ei kunnolla osaa. Taida ylimääräinen paino tehdä pyörästä muutenkaan ketterämpää? Helpommalla pääset kun ostat valopuolan siihen puolikkaaseen jos niitä siihen edes saa

Toiseksi taitaa heti ensimmäinen mp-kyttä tajuta sut pysäyttäessään ja papereita katsoessaan, ettei kaikki oo kohdallaan. Ellei sit joku täysin puusilmä mp satu olemaan :roll:

Re: Eka pyörä suunnitteilla

25.6.2013 14:48

Eikun sitä siis tarkotin että puolikkaan kone on tuhannen paskana, ettei kannata korjata. Ja DRZ alusta paskana, kattelin noita lakipykäliä niin rungon ja muita alustan osia saa vaihtaa jos mm. geometria ja maavara täsmää ja on alkuperäistä vahvempaa tekoa (täyttyy tässä tapauksessa) eli sen sais jopa muutoskatsastettua! RMZ runko taitaa vaan olla alumiinia niin sellaseen ei taida pystyä oikeen kiinnikkeitä uudelle koneelle hitsailemaan (ainakaan helposti?) niin jonkinlaiset adapterit pitäis teettää. Ja oishan toi RMZ runko paljon ketterämpi mitä DRZ ja muutoksethan tekis ilman muuta ammattilainen/asiaan kunnolla perehtynyt :) .

Re: Eka pyörä suunnitteilla

25.6.2013 21:36

unoha tollaset räpellykset ja osta valmiiks toimiva. pääsee ajamaanki joskus.

Re: Eka pyörä suunnitteilla

25.6.2013 21:55

Minun mielestä tollanen olis just unelmapyörä. Kisapyörän ketteryys ja katupelin huoltovälit.