Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.8.2008 14:23

Minäkin vähän samalla asialla; juuri piikki-ikä mennyt ohi ja iskä tuossa ehdotteli, että puoliksi joku isompi pyörä ostettaisi. Minähän en customia halua eikä iskä kovin sporttista pyörää. Enkä minäkään nyt niillä tehoilla muuta tekisi kuin kortin menettäisin. Aluksi varmaankin kuristaan siihen 25 kilowattiin ja katsotaan myöhemmin jos tarvitsee enemmän.

Ja kun yhteiseksi ostetaan, niin hintaluokka voi olla jotain 5000€ luokkaa. Eikä ole ihan niin tarkkaakaan. Vaihtoehtoina katseltiin nyt ainakin Honda CB600 Hornet, joita löytyy tuohon hintaan alle 50k ajettuja, vuosituhannen vaihteesta. Onko nuo minkälaisia, luotettavuudeltaan etenkin? Miten tuollainen hornet vertautuu esim. CBF500? Tuohan on kaksisylinterinen, eli koneessa kai ne suurimmat erot? Ja eikös Hornet ole suht samanlainen tekniikaltaan kuin vanhemmat CBR:t? Vaihtoehto sekin. Mietityttää, että kestääkö esim katteet kasassa noissa vanhoissa CBR:ssä? Kun mulla nyt tuo NSR ollut, ja katteen kiinnikkeitä mennyt lahjakkaasti poikki. Hankalia korjata ja sitten helisee ja rämisee.

Ja mustana hevosena Triumph TT, vaikka onkin jo vähän sporttisempi laitos. Onko kenelläkään kokemuksia kertoa? Ei nimittäin ole minkäänlaista tietoa Triumphin laadusta tai muistakaan ominaisuuksista. Ainakin youtubessa katsoin pätkiä siitä, niin yhdellä oli jo mittaristo rikki. Ei jotenkin herätä kovin suurta luottamusta.

Nyt on paljon kysymyksiä kerääntynyt, kukahan tietävä eksyisi vastailemaan? :)

11.8.2008 14:40

Jos et sporttisuutta halua yhtään niin hornet voi olla vähän väärä valinta, sekun on kohtalaisen pirteä pakkaus (96hp). CBF500 voisi siltä kantilta olla järkevämpi valinta.

Hondallahan ei oikein isommissa pyörissä ole ollut ikinä luotettavuuden kanssa ongelmia, vanhemmissa cebareissa tosin nokkaketju+sen kiristin olivat eräänlainen murheenkryyni; kilkattaa ja pitää mekkalaa ja kohtuuiso urakka vaihtaa jos metelistä eroon haluaa. Vaikka enpä tiedä itse ainakaan yhtään nokkaketjun vuoksi särkynyttä cebaria.

Budjetti sanelee varmaan suurimmat ehdot nyt sinun tapauksessa, tuohon 5ke kun saa niin älyttömästi erilaisia hyviä pyöriä, ja vielä niin monenmerkkisiäkin.

11.8.2008 16:06

Obie kirjoitti:Ja mustana hevosena Triumph TT, vaikka onkin jo vähän sporttisempi laitos. Onko kenelläkään kokemuksia kertoa? Ei nimittäin ole minkäänlaista tietoa Triumphin laadusta tai muistakaan ominaisuuksista. Ainakin youtubessa katsoin pätkiä siitä, niin yhdellä oli jo mittaristo rikki. Ei jotenkin herätä kovin suurta luottamusta.

Nyt on paljon kysymyksiä kerääntynyt, kukahan tietävä eksyisi vastailemaan? :)


Itsellä ollut pari vuotta nakumalli tuosta TT:stä eli speedfour. mittarissa oli osto hetkellä 8tkm ja nyt 24tkm eikä mitään ongelmia ole ollut, tekniikka taitaa olla melko pitkälle samaa perus rautaa kuin nuo japanin ihmeet. Japani pyörien laadusta ei ole itselle kertynyt kokemusta mutta ainakin sähköt on tässä huommattavasti paremmin tehdyt kuin husqvarnoissa ;) . Pyörässähän on se about 100hp mitä hornetissa mutta muuten ainakin biken testin mukaan parempi kone jos ei huomio ruiskun epämääräistä toimintaa alle 3000kierroksella mikä oli varsinkin vakiputkella aika huonoa vähän se parani kun laittoi sliparin ja sääti ruiskun uudelleen mutta ei ihan huippua vieläkään. Onneksi kuussatkulla muutenkaan tule ajettua noin pienillä kierroksilla ;) Alusta on vakionakin todella hyvä molemmista päistä löytyy kaikki säädöt (toisin kuin hornetista tai muista vastaavista) ja käsiteltävyys on mukavan kevyttä. Ajoasento vakiona oli omaan ajoon vähän turhan kyykky jotenka laitoin kunnon leveän crossitangon jolloinka ajoasennosta tuli omaan makuun juuri sopiva.

Kaikin puolin mukava pyörä yleisajoon kylillä ja mutkateillä, nyt vaan ratakärpänen päässyt purasemaan sen verran pahasti että tekisi mieli vielä tiukempaa alustaa ja lisää tehoa. Jos kiinnostus heräsi niin oma pyörä olisi myynnissä linkki löytyy edelliseltä sivulta.

29.8.2008 17:16

Olis kiikarissa 56k ajettu cebari pc25 -93. Onko nuo miten kestäviä, eli kestääkö tekniikan puolesta vielä kauankin tuommonen? Ja muutenkin jos on jotain tyyppivikoja/vinkkejä mitä ostotilanteessa kannattaa katsoa niin mielelläni kuuntelen :)

30.8.2008 12:43

Obie kirjoitti:Minäkin vähän samalla asialla; juuri piikki-ikä mennyt ohi ja iskä tuossa ehdotteli, että puoliksi joku isompi pyörä ostettaisi. Minähän en customia halua eikä iskä kovin sporttista pyörää. Enkä minäkään nyt niillä tehoilla muuta tekisi kuin kortin menettäisin. Aluksi varmaankin kuristaan siihen 25 kilowattiin ja katsotaan myöhemmin jos tarvitsee enemmän.

Osta multa ninja 25kw-papruilla. Ai niin ei se sun ukkos ehkä taivu tohon.. :roll: :)
Tuo kasawika vaikka niitä kovin jotkut haukkuu, on pelannut erittäin hyvin vaikka mittarissa on 37tkm.

30.8.2008 22:38

Obie kirjoitti:Ja mustana hevosena Triumph TT, vaikka onkin jo vähän sporttisempi laitos.

Obie vanhana käyttäjänä osaa käyttää hakua Hornet kyselyyn? ;)

Triumph TT onkin todella omalaatuinen valinta! :lol: :lol: Vitsit sikseen, ei sen TT:n laatu ole sen parempaa/huonompaa kuin muutkaan valtamerkit. Ihan kiva laite, mutta jos faijas ei halua kovin sporttista niin unohda samantien.

31.8.2008 3:20

Itseasiassa TT on hyvä meininki. Miksei tuo? Sportissillla menee. Vaikka Bike testissä.

3.9.2008 19:07

Minkäslainen pyörä tuo suzuki gs 500 on? sopiiko kuinka hyvin ensimmäiseksi isommaksi pyöräksi? mites varaosien saatavuus ja hinta.

3.9.2008 19:23

GS 500 on halpa ylläpitää, ja erinomainen alottelupyörä. Honda CB500 ja Kawa ER-5 kyykympi ajoasento. Näistä kolmesta mun mielestä laiskin on GS. EIhän noi ykskään mitään raketteja ole. Kaikki on suunilleen yhtä luotettavia ja saman verran kuluja käytössä.

Hondamiehenä järjestys on 1. CB, 2. ER, 3. GS

3.9.2008 19:27

Sergey kirjoitti:GS 500 on halpa ylläpitää, ja erinomainen alottelupyörä. Honda CB500 ja Kawa ER-5 kyykympi ajoasento. Näistä kolmesta mun mielestä laiskin on GS. EIhän noi ykskään mitään raketteja ole. Kaikki on suunilleen yhtä luotettavia ja saman verran kuluja käytössä.

Hondamiehenä järjestys on 1. CB, 2. ER, 3. GS

No mites hankinta hinta? kun ei kovin isoa budjettia ekaa pyörään ole, ja kuitekin tulee oleen alle 25kW niin tuskin teho erot vaikuttaa?

3.9.2008 22:16

no hankintahintaa en tiedä. ei se varmaan "kallis" ole? tällä hetkellä alkaa olemaan parhaat ostajan markkinat. Keväällä aina kovemmat hinnat.

7.9.2008 11:14

GS:iä saa hyväkuntoisia jo parilla tonnilla. ite maksoin tasan 2000e tuosta miun galleriassa olevasta GS:stä. vähän sillä oli ajettu, tosin pientä laittamistakin oli. ei mikään raketti, 175 mittariin olen sillä saanut. ER:ään verrattuna "parempia" puolia on mielestäni monoperä ja levyjarru takana. nyt ei kykene kirjoittamaan enempää, olo on sen verran hurja.

10.9.2008 14:49

http://www.autoblog.com/2008/02/22/apri ... ke-racing/ tommonen kaikille ekaks pyöräks, kyl se käsis pysyy :lol:

APUA TARVIS !

10.9.2008 19:26

Nii, elikkä olen hankkimassa nyt siis piikki/kevari korttia ja tarvisin apua siihen että minkälainen kannattaisi hankkia ensimmäiseksi piikiksi?
Ajattelin lähinnä "kyykky" piikkiä. ja hinta haarukaksi jotain 1000-2000 euroa.
ja sitten vielä mistä nämä piikki kortti asiat hoituu?

cbr 600

10.9.2008 22:20

niin elikkäs mitä maksais 600 cbrrän kuristaminen alle 25kw?
eikö itse voi tehdä jonkun virityksen ja hankkia dynopaperin et on alle 25kw ja sit muutos katsastaa nii mitä se tulis maksamaan?