Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

17.1.2012 22:25

Mikä on 2004 vm r6:sen ketjujako?

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

15.3.2012 18:16

Taas se aika vuodesta kun lämpömittaria ja ennustuksia tulee seurattua useita kertoja päivässä ja nyt näyttää niin hyvältä että viikonloppuna pärähtää kulta kehräämään ja käydään näyttämässä pärstää isommilla teillä! :P

Mites muut? Joko polttelee?

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

17.3.2012 13:19

Ihan helvetisti :lol:

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

24.3.2012 17:12

Mitähän öljyä on porukka käyttänyt vm00 r6:sissa?

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

26.3.2012 2:42

KB2000 kirjoitti:Mitähän öljyä on porukka käyttänyt vm00 r6:sissa?


Bel-Rayta oon ite kuullu paljon kehuttavan joten sen synteettistä 20w-50 öljyä oon omaan pyörääni laittanu jo muutaman vuoden ja ei mitään valitettavaa, hyvin näyttää voitelevan.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

4.4.2012 16:00

Morjes! Mistä löytyy tälläseen Yamaha R6:een "tuning" osia eli siis kilpitelinettä, pleksiä, ducktailiä yms ja sitte tekniikka osia kuten jotain power commanderia ja putkistoja? Tiedän kyllä että niitä löytyy ebaysta ja jostain kaupoista, mutta kysymys onkin lähinnä se, että onko jtn tiettyä isoa kauppaa mitä suosittelisitte ja josta löytysi paljon erilaista valikoimaa?

Sitten vielä tässä http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r6r/1279799 pyörässä on tollanen EXUP eliminaattori, mitä se tekee? :D Ja eikös Power commander V muuta jotenkin muun muassa ruiskun asetuksia? Joku vois vähän näistä kahesta selittää mulle lisää jos jaksaisi.

Tollanen R6 pyörä siis tulossa joku kaunis pv ;)

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

4.4.2012 16:20

J00N4 kirjoitti:Morjes! Mistä löytyy tälläseen Yamaha R6:een "tuning" osia eli siis kilpitelinettä, pleksiä, ducktailiä yms ja sitte tekniikka osia kuten jotain power commanderia ja putkistoja? Tiedän kyllä että niitä löytyy ebaysta ja jostain kaupoista, mutta kysymys onkin lähinnä se, että onko jtn tiettyä isoa kauppaa mitä suosittelisitte ja josta löytysi paljon erilaista valikoimaa?

Sitten vielä tässä http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r6r/1279799 pyörässä on tollanen EXUP eliminaattori, mitä se tekee? :D Ja eikös Power commander V muuta jotenkin muun muassa ruiskun asetuksia? Joku vois vähän näistä kahesta selittää mulle lisää jos jaksaisi.

Tollanen R6 pyörä siis tulossa joku kaunis pv ;)

http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Yamaha_R6-06-07/Specific/Page_1/

EXUP eliminaattori poistaa pakoputken läppäventtiilin ilman vikakoodia.

Powercommanderilla voidaan säätää ruiskua muuttamalla eculta suuttimelle menevää signaalia.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

12.4.2012 17:02

Onko miten isot erot noissa äänissä jos toho R6R malliin vaihtaa vaikkapa acran tai jonkun muun kokoputkiston tai pelkän änkän. Onko kellään kokemuksia, että lähteekö siitä kokoputkistosta paljonkin ärhäsemmät äänet kuin jos vaihtaisi pelkän änkän? Koittanu tuolla juutupessa vertailla noita mutta ota niistäkin sitten selvää kun laadut on mitä on :roll:
Niin ja ymmärtääkseni sitten ois hyvä laitta PC jos sen kokoputkiston päättää laittaa?

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

13.4.2012 8:35

Paljo keulaa menee öljyy 2004 r6:see per pumppu?

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

18.4.2012 22:34

moro. löytyykö keltää matkustajan kahvoi tai tietääkö kukaa mist niit saa edes? ku joku on tost mun pyöräst irrottanu mut reikien tilal ei oo mitää pistetty.
Viimeksi muokannut satku92 päivämäärä 20.4.2012 18:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

18.4.2012 23:53

pyrzi kirjoitti:Onko miten isot erot noissa äänissä jos toho R6R malliin vaihtaa vaikkapa acran tai jonkun muun kokoputkiston tai pelkän änkän. Onko kellään kokemuksia, että lähteekö siitä kokoputkistosta paljonkin ärhäsemmät äänet kuin jos vaihtaisi pelkän änkän? Koittanu tuolla juutupessa vertailla noita mutta ota niistäkin sitten selvää kun laadut on mitä on :roll:
Niin ja ymmärtääkseni sitten ois hyvä laitta PC jos sen kokoputkiston päättää laittaa?

Kokoputkistolla ja sliparilla tuskin on huomattavaa eroa. Suurin osa äänenvaimennuksesta tapahtuu juuri siellä äänenvaimentimessa. Kokoputkistolla voi ääni tietysti olla "syvempi" tapauksesta riippuen (esim. vakioputkistossa jotain venttiileitä tai muuta vastaavaa).

Sliparinkin kanssa Powercommander on suositeltava sekä tietysti sen säätäminen mieluusti tehopenkissä. Pyörän omaakin ruiskua voidaan säätää joissain tapauksissa, ainakin sen verran, että voi turvallisesti ajella sliparin kanssa.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

19.4.2012 13:47

EiNiinNopea kirjoitti:Kokoputkistolla ja sliparilla tuskin on huomattavaa eroa. Suurin osa äänenvaimennuksesta tapahtuu juuri siellä äänenvaimentimessa. Kokoputkistolla voi ääni tietysti olla "syvempi" tapauksesta riippuen (esim. vakioputkistossa jotain venttiileitä tai muuta vastaavaa).


Vilkaseppas millanen putkisto R6R:ssä vakiona on, häviää yks vaimennin kun vaihtaa kokoputkiston. Lähtee muutes painookin aika paljon kun vaihtaa kokoputkiston.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

20.4.2012 21:07

Mulla entisen omistajan tekemä joku homemade änkkä ja jos sen ottaa pois ni äänet on ihan samanlaiset kuin ilman mitään änkkää. Ei taida vaikuttaa ääniin vasta kun jos vaihtaa koko putkiston.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

20.4.2012 21:44

Joo siinä vakioänkässä ei taida kauheesti mitään esteitä olla.
Onko kukaan koittanut itse hitsata tai hitsautta katalysaattoria ja noita muita "kureja" tosta vakioputkesta pois, että tulis periaatteessa semmone ns. kisaputki? :) Jollain 100e sais varmasti ammattilaisella teetetettyä ton homman.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

20.4.2012 22:43

pyrzi kirjoitti:Joo siinä vakioänkässä ei taida kauheesti mitään esteitä olla.
Onko kukaan koittanut itse hitsata tai hitsautta katalysaattoria ja noita muita "kureja" tosta vakioputkesta pois, että tulis periaatteessa semmone ns. kisaputki? :) Jollain 100e sais varmasti ammattilaisella teetetettyä ton homman.


http://bolarace.com/index.php?pinc=3

Tuolta saa tilattua, jos haluaa katalysaattorit pois.