Mielipiteet, kokemukset, merkki- ja mallikohtaiset jutut yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

26.4.2011 15:59

Kyllä piikkisen yzärin peilit vähän paremmat oli, tosin siihenkin piti sit vaihtaa jotkut ihme tuninki peilit huviksee =D

Pieniä väärinkäsityksiä kyttien kaa, ei sakkoja kuiteskaa tai mitää.

Ei tällä pelillä kortti meinaa pysyä :roll:

Onnee vaa katteittein laittoon, aika vittumaista hommaa mun mielestä ainakin :D

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

27.4.2011 20:42

Meneekö tähän jammuun 190 levee takanakki? Ja onko yleensäkkään järkeä, omaan makuun se ois ainakin hitosti nätimmän näkönen. Mut mites ajo-ominaisuudet, vaikuttaako tuo 180--->190 muka hirveesti?

Kokemuksia iha keltä vaan, rengaskoon isontamisesta? Michelin pilot power tuommosta siis katellu. Vissiin asian ajavansa nakki, ainakin hintansa puolesta :eek:

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

29.4.2011 14:45

Yzä kirjoitti:Meneekö tähän jammuun 190 levee takanakki? Ja onko yleensäkkään järkeä, omaan makuun se ois ainakin hitosti nätimmän näkönen. Mut mites ajo-ominaisuudet, vaikuttaako tuo 180--->190 muka hirveesti?

Kokemuksia iha keltä vaan, rengaskoon isontamisesta? Michelin pilot power tuommosta siis katellu. Vissiin asian ajavansa nakki, ainakin hintansa puolesta :eek:


Radalla ajavat 190 levellä renkaalla, et kyllä se siellä pyörii. Mut tuskimpa huomaat mitään vaikutusta ajossa.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

1.5.2011 10:15

Mites nää R6:set saa kuristettua 25kW et sais jo ajaa pikku a-kortilla? Ja miten paljon tulis suunnillee maksamaan? :o

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

1.5.2011 17:54

catacafish kirjoitti:Mites nää R6:set saa kuristettua 25kW et sais jo ajaa pikku a-kortilla? Ja miten paljon tulis suunnillee maksamaan? :o

Itellä on kaasukahvan liikettä rajotettu. Entinen omistaja sen teki itse, joten hinnasta ei tarkkaa tietoa. Jos ite osaa/haluaa sen tehdä, hintaa ei tule juurikaan muusta kuin penkittämisestä. Vetojen määrä taas riippuu siitä, miten nopeasti saa kuristuksen kohdilleen tai miten tarkkaan sen 25kw haluaa pyörästä ulos.

Nyt on oman pärrän mustavalko-look valmis, kuvia tulee kunhan jaksaa uppailla :)

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

1.5.2011 19:23

Laittelehan nyt vaan sitä kuvaa kutosen uudest lookist ;)
Itsellä myöskin kaasukahvan liikettä rajoitettu :) Hintaa tulee abaut muutaman satasen, riippuen tietenkin minkä verran teet itse. Hinnasto on riippuvainen paljon myös pyörän vuosimallista. R6r:ään kun ei ole valmiina kuristussarjoja, joten vaaditaan penkitys, mutta tietääkseni vanhempiin kutosiin löytyy suoraan kuristussarjoja joiden mukana tulee hyväksynnät, eikä penkitystä tarvitse, tietenkin tätäkin on kiristetty eivätkä kaikki katsastuskonttorit meinaa hyväksyä ilman penkitystä, vaikka kyllähän nuo tuntuvat välillä nipottavan kaasukahvasta kuristamistakin...

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

2.5.2011 0:54

Nyt on kuvia reilunlaisesti kansan ihmeteltävänä ;)

Ja tosiaan, katastusasemien suhtautuminen noihin kuristuksiin vaihtelee huomattavasti. Nimim. oman pyörän muutoskatsastus vasta toisella asemalla läpi, molemmat peri maksun :roll:

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

2.5.2011 14:54

Hyvännäkönenhän siitä tuli ;) Joo tosi paskamaist jos joutuu viel makselee useempaan kertaan noille katsastuasasemille, kun ei ole ihan ilmainen muutoskatsastus :|

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

2.5.2011 15:24

Mikes kirjoitti:Radalla ajavat 190 levellä renkaalla, et kyllä se siellä pyörii. Mut tuskimpa huomaat mitään vaikutusta ajossa.

Miks ne ajaa radalla tolla leveemmällä, kai siihen joku syy on? Kaarre-ajo erilaista tai jotain?

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

5.5.2011 15:39

Yzä kirjoitti:Miks ne ajaa radalla tolla leveemmällä, kai siihen joku syy on? Kaarre-ajo erilaista tai jotain?
Jyrkissä mutkissa leveemmällä renkaalla saa vissiin paremman pidon koska se rengas on leveämpi. Tietenkään katuajossa sitä ei huomaa sillä harvemmin silloin ajellaan polvet asfaltissa. (Vaikka on sitäkin nähty :lol: )

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

9.5.2011 22:00

Yzä kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Radalla ajavat 190 levellä renkaalla, et kyllä se siellä pyörii. Mut tuskimpa huomaat mitään vaikutusta ajossa.

Miks ne ajaa radalla tolla leveemmällä, kai siihen joku syy on? Kaarre-ajo erilaista tai jotain?

Dunlopin N-tech rengasta ei ole saatavana kun 190 leveenä, eli siinä yksi hyvä syy. Ei oo noitten supersporttien kanssa tullu enää oltua tekemisissä niin en tiedä mitä leveyttä muilla merkeillä ajavat käyttää.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

10.5.2011 17:24

Mikes kirjoitti:
Yzä kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Radalla ajavat 190 levellä renkaalla, et kyllä se siellä pyörii. Mut tuskimpa huomaat mitään vaikutusta ajossa.

Miks ne ajaa radalla tolla leveemmällä, kai siihen joku syy on? Kaarre-ajo erilaista tai jotain?

Dunlopin N-tech rengasta ei ole saatavana kun 190 leveenä, eli siinä yksi hyvä syy. Ei oo noitten supersporttien kanssa tullu enää oltua tekemisissä niin en tiedä mitä leveyttä muilla merkeillä ajavat käyttää.
Öö, ei kyllä tule mitään muuta syytä mieleen, miksi joku ajaisi kusiaisella 190-nakilla muuta kuin tuo Dunlop N-tech. Sellaistakaan tapausta en tiedä tosin yhtään, mutta sehän kertoikin vain juuri sen. Ehdottomasti yleensä kuulee sanottavan, ettei pidä laittaa ylileveätä, koska renkaan pyöreys kärsii. Ja kaikki tietämäni tapaukset siis ajavat vaikkapa Pirellillä tai Metzelerillä rataa 180-leveällä - näin myös minä.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

10.5.2011 21:18

Ride_to_live kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
Yzä kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Radalla ajavat 190 levellä renkaalla, et kyllä se siellä pyörii. Mut tuskimpa huomaat mitään vaikutusta ajossa.

Miks ne ajaa radalla tolla leveemmällä, kai siihen joku syy on? Kaarre-ajo erilaista tai jotain?

Dunlopin N-tech rengasta ei ole saatavana kun 190 leveenä, eli siinä yksi hyvä syy. Ei oo noitten supersporttien kanssa tullu enää oltua tekemisissä niin en tiedä mitä leveyttä muilla merkeillä ajavat käyttää.
Öö, ei kyllä tule mitään muuta syytä mieleen, miksi joku ajaisi kusiaisella 190-nakilla muuta kuin tuo Dunlop N-tech. Sellaistakaan tapausta en tiedä tosin yhtään, mutta sehän kertoikin vain juuri sen. Ehdottomasti yleensä kuulee sanottavan, ettei pidä laittaa ylileveätä, koska renkaan pyöreys kärsii. Ja kaikki tietämäni tapaukset siis ajavat vaikkapa Pirellillä tai Metzelerillä rataa 180-leveällä - näin myös minä.

Eiks toi N-tech kuitenkin löydy suurimmalta osalta kärkipään kuskeista? Viime vuonna kuitenkin paras rengas rata-ajoon. Harrasteluun se on se ja sama mikä rengas tai minkä levynen siellä alla pyörii..

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

11.5.2011 12:16

En tiedä miten rutosessa, mutta monestihan tupataan vaihtamaan korkeammalla profiililla olevaan (190/50 -> 190/55) renkaasen, joka saattaa olla samalla mahdollisesti himpun leveämpi rengas. Lisää ketteryyttä ja pitoa.

Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

12.5.2011 11:10

Paljonko muuten ajaa kilsoja sen jälkeen kun bensavalo palaa? Ite ajanu nyt 15km, vieläkö uskaltaa 3km kilsan päähä tankille lähtä?